کد خبر: 1088758
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
فروش ۶۷ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب تاکنون/ رمضانی: کانون پرورشی بر اساس قانون، امکان حضور نداشت
 علی رمضانی، سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست خبری ششمین روز نمایشگاه کتاب در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر علت غیبت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه اظهار داشت: ما می‌خواستیم از حضور همه ناشران بهره ببریم و به این منظور راهکار‌های قانونی را بررسی و‌اجرایی کردیم، اما به ناچار امکان حضور چند ناشر از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میسر نشد.

وی با بیان اینکه ما یک هیأت رسیدگی به تخلفات بدوی و یک هیأت تجدید نظر داریم، افزود: با وجود همکاری این ۲ هیأت، باز هم حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امکان‌پذیر نبود که این امر نشان از پایبندی مسؤولان و مدیریت فعلی به فرآیند‌های نمایشگاه است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه توانا، رمضانی با اشاره به اینکه محرومیت برخی ناشران از حضور در نمایشگاه کتاب در دوره مدیریت قبلی بوده است، تصریح کرد: روز گذشته هیات رسیدگی به تخلفات ۱۷ پرونده را بررسی کرد که برای هفت پرونده در بخش خارجی و سه پرونده در بخش داخلی حکم صادر شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال به صورت مجازی حضور دارد، تصریح کرد: ما برای برخی فعالیت‌های مشترک با کانون اعلام آمادگی کردیم و البته برخی برنامه‌ها همچون تور فرهنگی و نمایشی در حاشیه نمایشگاه با حضور اعضای کانون در حال اجرایی شدن است.

رمضانی به اجرای احکام برخی ناشران متخلف در نمایشگاه سی و سوم کتاب اشاره کرد و گفت: تا زمان قطعی نشدن احکام، آن‌ها را اعلام نمی‌کنیم. البته این احکام از بسته شدن چند ساعته تا یک‌روزه است که در صورت اعتراض، امکان تجدید نظر هم وجود دارد. با این‌وجود، در اجرای احکام رأفت اسلامی پیش‌بینی می‌شود، اما هیچ‌گونه مسامحه درنظر گرفته نمی‌شود.

سخنگوی‌نمایشگاه کتاب با بیان اینکه امسال ۱۸۷ ناشر خارجی در ۶۸ غرفه حضور دارند، گفت: همانطور که امکان فروش آثار یک ناشر داخلی در انتشارات دیگر وجود دارد، ناشران خارجی نیز می‌توانند آثار سایر ناشران خارجی را در عرفه خود به فروش برسانند.

وی با اشاره به درخواست افزایش متراژ غرفه‌ها به دلیل استقبال مردم تصریح کرد: ما به صورت حداکثری بین ۵ تا ۸ متر به غرفه‌های متقاضی، فضای اضافه داده‌ایم تا بتوانند آثار خود را به خوبی به نمایش بگذارند.

رمضانی از همراهی پلیس راهور تشکر کرد و افزود: با توجه به اینکه روز‌های پایانی نمایشگاه تراکم جمعیت را پیش‌بینی می‌کنیم، امیدواریم پلیس راهور نیز تدابیر لازم را برای کاهش ترافیک بیندیشد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۰۰ ناشر در نمایشگاه مجازی داریم، افزود: تا پایان روز پنجم مجموع فروش ۶۷ میلیارد تومان است که ۲۷ میلیارد تومان آن برای فروش مجازی و ۴۰ میلیارد تومان برای فروش حضوری بوده است.

رمضانی با بیان اینکه در‌های پارکینگ به روی بازدیدکنندگان باز است، افزود: در‌های ورودی پارکینگ در صورت تکمیل ظرفیت بسته می‌شود. علاوه بر این از وزارت بهداشت به منظور انجام واکسیناسیون قدردانی می‌کنیم.

گفته می‌شود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آخرین نمایشگاه کتاب پیش از شیوع کرونا به دلیل فروش اسباب‌بازی و محصولات غیرکتابی اخطار گرفته و از شرکت در نمایشگاه بعدی منع شده است. شنیده می‌شود که کانون پرورشی قصد دارد در این باره با صدور بیانیه‌ای به دفاع از خود بپردازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار