کد خبر: 1088688
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: یک‌ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی، گردشگری و کشاورزی این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، داود شایقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ در سال‌ جاری نیز ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف اقتصادی استان می‌توانند از این ظرفیت در تامین نیازمندی خود استفاده کنند.

وی افزود: بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات با ابلاغ بخشنامه‌ها و قوانین و مقررات بودجه‌ای سال‌جاری شرایط مطلوبی را ایجاد می‌کنند تا سرمایه‌گذاران با دغدغه کمتر این منابع حمایتی را دریافت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: ‌در سال‌جاری نیز با ابلاغ سهمیه استان در پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ امیدواریم منابع مورد نیاز به طرح‌های نیمه‌تمام و تولیدی و صنعتی اشتغال‌آفرین اختصاص یابد که قطعا شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت خواهند بود.

شایقی با اشاره به آخرین وضعیت پرداختی تسهیلات از این محل به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران افزود: طرح‌های اقتصادی ایجادی، توسعه‌ای و نیمه‌فعال و راکد که نیازمند تامین منابع مالی هستند، از این ردیف تسهیلات بهره‌مند شده تا امکان بازگشت آنها به چرخه تولید و افزایش اشتغال‌زایی فراهم آید.

وی ادامه داد: طرح‌های تولیدی بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی،‌ گردشگری و حتی فرهنگی و ورزشی شامل تبصره ۱۸ هستند.

شایقی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا پیگیری لازم را برای طرح‌های تولیدی و صنعتی انجام دهند تا شرایط مطلوب و امیدبخشی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی به اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور دولت سیزدهم راهی جز جراحی اقتصادی نداشته تا در کنار حمایت از مصرف‌کنندگان و آحاد جامعه، بخشی از منابع یارانه‌ای را نیز به تولید اختصاص دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اضافه کرد: در حمایت از تولید تمام سعی ما بر این خواهد بود تا سرمایه در گردش مورد نیاز این واحدها به شکل کامل تامین شده و از طریق صندوق حمایت از بخش کشاورزی نیز منابع مورد نیاز دامداری‌ها و مرغداری‌ها با هدف تامین مواد اولیه به ویژه نهاده‌های دامی حل و فصل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر