کد خبر: 1088570
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
سیدعبدالله متولیان

بیش از ۷۲ سال از رقم خوردن فاجعه بزرگ انسانی در فلسطین می‌گذرد؛ فاجعه‌ای که به دنبال آن بزرگ‌ترین لکه ننگ بر پیشانی حقوق بشر جهانی حک شد و این لکه ننگ تا به امروز نیز باقی مانده و تا نابودی اشغالگران صهیونیست پاک شدنی نخواهد بود.
فلسطینی‌ها پس از ۷۲ سال از عمر رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی در شرایطی خشم و نفرت خود از یک‌سو و زنده بودن فلسطین از سوی دیگر را در روز نکبت به جهانیان نشان دادند که با همه سال‌های قبل تفاوت چشمگیری داشت:
۱- روز قدس که امسال تقریباً از آغاز ماه مبارک رمضان با استقبال و انتظار فلسطینیان مواجه شده بود در میدان مبارزه تا روز نکبت استمرار پیدا کرده و روز ننگین نکبت در برابر آثار نورانی روز قدس به روز وحشت و کابوس برای رژیم سفاک صهیونیستی تغییر نام یافته است.
۲- استمرار روز مبارک و جهانی قدس تا روز نکبت، شعار «کل یوم؛ یوم القدس و کل ارض؛ ارض القدس» (همه روز‌ها روز قدس و همه سرزمین‌ها سرزمین قدس است) را نشان داده و پیامی روشن از فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی را به جهان مخابره کرد: «حقیقت آن است که تا رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیست بر قدس مسلّط است، همه روز‌های سال را باید روز قدس دانست. قدس شریف، قلب فلسطین است و سراسر کشور غصب شده، از بحر تا نهر، ادامه قدس است.»
۳- در یوم النکبه امسال، جهانیان شاهد تحول بنیادین در انتفاضه فلسطینیان و ورود آنان به مرحله نبرد موشکی و پهپادی هستند. ظهور انقلاب اسلامی ایران روح و نشاط مبارزه را در فلسطینی‌ها برانگیخته و در برابر برخی فلسطینی‌های سازشکار در پیمان اسلو، پرچم انتفاضه به اهتزاز درآمد و امروز پس از ٤ دهه مبارزه بی امان انتفاضه با کلوخ و سنگ به انتفاضه موشکی و پهپادی تبدیل شده و این تغییر محتوایی انتفاضه، پیام‌آور روز‌های مبارک و سرنوشت ساز در آینده نه چندان دور است و محو کامل رژیم صهیونیستی را نوید می‌دهد.
٤- در یوم‌النکبه سال‌های اخیر و خصوصاً سال جاری جهان شاهد تغییر آرایش تهاجمی صهیونیست‌ها به آرایش تدافعی هستند. به فرمایش امام خامنه‌ای «امروز «اراده شکست‌ناپذیر» در فلسطین و همه منطقه غرب آسیا، جایگزین «ارتش شکست‌ناپذیر» صهیونیست شده است. امروز آن ارتش جنایتکار ناچار شده است آرایش تهاجمی خود را به تدافعی تبدیل کند.»
۵- سال ۱۹۴۸ رژیم جعلی اسرائیل با حمایت و اراده نظام سلطه و دولت‌های غربی و با مدیریت و هدایت انگلستان بر ارض قدس و سرزمین فلسطین مسلط شد و امروز بعد از ۷۲ سال از حمایت‌های بی پروا و همه جانبه غرب از رژیم صهیونیستی به جز جنجال رسانه‌ای خبری نیست و دولت‌های غربی در باتلاق مشکلات خود گیر افتاده و برای غلبه بر مشکلات نیاز به کمک دیگران دارند. به فرمایش مقام معظم رهبری «امروز در میدان سیاسی، مهم‌ترین حامی رژیم غاصب، یعنی امریکا، خود دچار شکست‌های پی‌درپی شده است: شکست در جنگ افغانستان، شکست در سیاست فشار حدّاکثری بر ایران اسلامی، شکست در برابر قدرت‌های آسیا، شکست در کنترل اقتصادی جهان، شکست در مدیریّت داخلی خود، و پدیده شکاف عمیق در حاکمیّت امریکایی.»
۶- خشم و نفرت مردم فلسطین در یوم‌النکبه در سال‌های اخیر به برکت روز جهانی قدس و تشکیل محور مقاومت از کف خیابان‌های سرزمین فلسطین عبور کرده و در مقام عمل بر کابینه رژیم صهیونیستی تأثیر گذاشته است. «سقوط کابینه پیشین نتانیاهو»، «بحران دو ساله و برگزاری چهار دور انتخابات زودهنگام»، «تشکیل و سقوط زودهنگام ضعیف‌ترین کابینه رژیم توسط نفتالی بنت با ائتلاف ۸ حزب در تاریخ رژیم صهیونیستی» و... همگی از آثار و برکات مقاومت شورانگیز مبارزان فلسطینی است.
استعفای روز چهار‌شنبه یامینا ام کی یدیت سیلمان، از دولت ائتلافی و هشت حزبی نفتالی بنت، صحنه سیاست در سرزمین‌های اشغالی را دوباره به هرج و مرج انداخته و ائتلاف شکننده کابینه صهیونیستی را از اکثریت پارلمانی خود انداخت.
امروز تحت تأثیر مبارزات مردم فلسطین هیچ چشم انداز روشنی فراروی صهیونیست‌ها قرار ندارد و رژیم صهیونیستی در آستانه یک آشفتگی سیاسی تازه است که ممکن است دوباره این رژیم را برای ماه‌ها در بن بست و بحران سیاسی قرار دهد.
۷- درخشش و نورانیت روز جهانی قدس، و فراگیری آن در سطح جهان، جشن صهیونیست‌ها در یوم‌النکبه را به روز عزا و روز انتظار مرگ آن رژیم منحوس تبدیل ساخته است.
۸- توسعه مقاومت از سرزمین‌های اشغالی به کل منطقه غرب آسیا و تشکیل محور مقاومت رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرده است.
۹- تشکیل محور مقاومت در برابر تجاوز و ددمنشی غاصبان سرزمین قدس به منزله تغییر میدان مقاومت فلسطینیان از جنگ دولتی به مقاومت مردمی بوده و تحرک و پویایی محور مقاومت، هم‌آغوشی صهیونیست‌ها با برخی دولت‌های خائن عربی را بی اثر و خنثی کرده است.
۱۰- مقاومت جهاد اسلامی مردم فلسطین طی چهار دهه اخیر روز به روز قوی تر، بانشاط تر، گسترده‌تر و مؤثر‌تر از قبل شده و در مقابل رژیم صهیونیستی هر سال ضعیف تر، ناامیدتر،، خسته‌تر و ناتوان‌تر از قبل شده و از طرف دیگر فلسطینیان از حمایت‌های بیشتر در سطح جهان اسلام و حتی کشور‌های غیر مسلمان برخوردار شده و اسرائیل در حال از دست دادن حامیان خود در جهان است.
موارد گفته شده و گفته نشده یک پیام روشن را به جهان مخابره می‌کند: فلسطین زنده است و تا رسیدن به قله پیروزی و محو کامل رژیم تروریست اسرائیل به مبارزه ادامه خواهد داد و مردم جهان در آینده نزدیک شاهد سقوط تروریست‌های صهیونیست (و پیوستن به داعش) و تشکیل مجدد دولت فلسطین خواهند بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار