کد خبر: 1088526
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی و دارنده ۲ مدال برنز جهان، با بیان اینکه کشتی فرنگی ایران آینده درخشانی دارد، گفت: به دلیل دوری از خانواده دیگر توان ادامه همکاری با تیم ملی را نداشتم.
حبیب الله اخلاقی در گفتگو با ایسنا، درباره علت غیبت تیم‌های کشتی دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های المپیک دانش‌آموزی در فرانسه، اظهار کرد: چندی پیش قصد داشتیم رقابت‌های قهرمانی کشور را در مشهد برگزار کنیم، اما شیوع ویروس کرونا باعث شد این مسابقات لغو شود و نتوانیم کشتی گیرانمان را به این رقابت‌ها اعزام کنیم. از سوی دیگر در آن زمان نیز فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی درگیر انتخابات بود و رییس نداشت، به همین دلیل نیز در نهایت متاسفانه اعزام تیم‌های کشتی ایران به این رقابت‌ها انجام نشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این امکان مهیا می‌شد که عازم این رقابت‌ها شویم قطعا میدان خوبی برای کشتی‌گیران دانش‌آموز ایران بود. در این رقابت‌ها در بخش کشتی بیش از ۲۰ کشور حضور دارند خوشبختانه در حال حاضر رییس فدراسیون و معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش حمایت خوبی از حضور در رقابت‌های بین‌المللی دارند و برنامه‌های خوبی را مد نظر داریم. حدود ۵ ماه پیش نیز در رقابت‌های جهانی زیر ۱۵ سال شرکت کردیم که حدود ۱۵ کشور در صربستان حضور داشتند و میدان خوبی برای کشتی گیران ما بود.

مسئول کشتی فدراسیون جهانی ورزش‌های دانش‌آموزی، افزود: برای من نیز تا این لحظه روادید حضور در مسابقات صادر نشده و با توجه به اینکه رقابت‌های کشتی در فرانسه پایان هفته جاری برگزار می‌شود، در صورت نرسیدن روادید امکان لغو این سفر وجود دارد.

دارنده ۲ مدال برنز کشتی فرنگی قهرمانی جهان، در ادامه درباره علت قطع همکاری با تیم ملی کشتی فرنگی، اظهار کرد: برگزاری اردو‌ها به صورت قرنطینه برای من که درگیرکار هستم و همسر و ۲ فرزند دارم واقعا سخت بود و اصلا نمی‌توانستم به این شکل زندگی ام را ادامه بدهم. آقای بنا خیلی گردن من حق دارد، قبل از المپیک به او گفتم هدفم این نیست که فکر کنید فقط قصدم حضور در المپیک به عنوان مربی است، اما بعد از المپیک نمی‌توانم در اردو‌های تیم ملی حاضر شوم. قبل از المپیک ۴۵ روز بچه‌هایم را ندیدم و در اردوی آخر نیز بخاطر ممنوعیت‌ها نتوانستم خانه بروم. به همین دلیل یک روز ماندن هم برایم سخت شده بود و امکان ادامه حضورم در کادر فنی نبود.

وی با بیان اینکه با بنا و دیگر مربیان تیم ملی ارتباط صمیمانه‌ای دارم، گفت: خدا را شکر بچه‌ها در بلغارستان نتیجه خوبی گرفتند. فرنگی کاران در شرایط خوبی بسر می‌برند و تورنمنت‌های قزاقستان و ایتالیا را نیز در پیش دارند. قطعا کشتی فرنگی ایران با مسیری که در پیش گرفته آینده بسیار خوبی خواهد داشت. در حال حاضر نیز با انستیو فدراسیون کشتی همکاری دارم و در کلاس‌ها به عنوان مدرس تجربیاتم را در اختیار مربیان و کشتی‌گیران قرار می‌دهم.

اخلاقی در پایان درباره لغو بازی‌های آسیایی، خاطرنشان کرد: لغو بازی‌های آسیایی از این جهت که می‌توانستیم دو تیم شامل ۱۶ کشتی‌گیر را به مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی بفرستیم فرصت خوبی برای کشتی ایران بشمار می‌رفت و نفرات دوم هم می‌توانستند در یک رویداد مهم محک بخورند. اما از سوی دیگر این موضوع یک فرصت نیز برای کشتی ایران است تا با تمرکز بالا در هر دو رویداد به میدان بروند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار