کد خبر: 1088458
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
عضو هیات رئیسه مجلس گفت:‌ دولت قبل برای آنکه محبوبیتش نزد مردم کاهش پیدا نکند، در بحث اصلاح در تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی، توپ را به زمین دولت جدید انداخت.

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل برای اینکه محبوبیتش نزد افکار عمومی کاهش نیابد، دست به اصلاح اقتصادی نزد و در اصلاحات در تخصیص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی توپ را‌‌‌‌‌‌‌‌ به زمین دولت جدید انداخت.

وی افزود: این اقدام دولت قبل در حالی بود که دولتمردان در دولت پیشین به این مسأله وقوف کامل داشتند که باید این اصلاح اقتصادی در بحث اصلاح تخصیص ارز ترجیحی اعمال شود اما این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: اصلاح صورت گرفته در تخصیص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی باید انجام می‌شد، اما باید مراقب باشیم که در شیوه جدید، حجم نقدینگی، قدرت خرید مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش ندهد.

رشیدی خاطرنشان کرد: باید وجوه واریزی به حساب مردم در قالب کالابرگ و فقط برای خرید کالاهای اساسی امکان برداشت داشته باشد تا جلوی تزریق نقدینگی به جامعه و کاهش قدرت خرید مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: ما باید به سمت تک‌نرخی شدن ارز حرکت کنیم و ارز نیمایی نیز به همین منظور و با هدف جلوگیری از فساد و رانت باید حذف شود؛ چراکه اختلاف قیمت ارز نیمایی و ارز ترجیحی خود مفسده‌انگیز است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار