کد خبر: 1088396
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مشاور هیات ایران در مذاکرات برچیدن تحریم‌ها در وین:
مشاور هیات ایران در مذاکرات برچیدن تحریم‌ها در وین در مصاحبه‌ای اختصاصی اعلام کرد: اگر غربی‌ها شروط منطقی ایران را تامین کنند، با توافق فاصله چندانی نداریم.

مشاور هیات ایران در مذاکرات برچیدن تحریم‌ها در وین در مصاحبه‌ای اختصاصی اعلام کرد: اگر غربی‌ها شروط منطقی ایران را تامین کنند، با توافق فاصله چندانی نداریم.

 محمد مرندی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران و مشاور هیات ایران در مذاکرات برچیدن تحریم‌ها در وین در مصاحبه‌ای اختصاصی با اسپوتنیک اعلام کرد: موارد عدم امضای توافق تاکنون متعدد است. مساله اصلی حتی بحث لیست تروریستی آمریکا نیست.

مشاور هیات ایران در مذاکرات برچیدن تحریم‌ها در وین در این ارتباط ادامه داد: توافق دست یافتنی است. اگر غربی‌ها شروط منطقی ایران را تامین کنند، با توافق فاصله چندانی نداریم.

محمد مرندی در این ارتباط به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: یکی از دلایل تمایل روز افزون اروپایی‌ها به توافق با تهران، نیاز بازار جهانی به نفت و گاز ایران است. جنگ روسیه و اوکراین و نیاز بازار جهانی به نفت و گاز ایران از دلایل عجله اروپایی‌ها برای دستیابی به توافق است. ایران اصلاً رقیب روسیه در بازار جهانی نفت و گاز نیست و اکنون نفت تولیدی خود با ظرفیت کامل را صادر می‌کند.

وی در این خصوص اضافه کرد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با بحران اقتصادی مواجه هستند و به توافق هسته‌ای نیاز مبرم دارند. توافق هسته‌ای به تنهایی مشکل اقتصادی اروپایی‌ها را حل نمی‌کند و تنها راه حل آن‌ها روابط منطقی‌تر با روسیه است.

این مقام ایرانی خاطر نشان کرد: پس از سفر «انریکه مورا» (هماهنگ کننده اروپایی در امور برجام) به تهران، منتظریم ببینیم آیا آمریکایی‌ها آمادگی نشان دادن انعطاف لازم را دارند یا خیر. خواهیم دید که آیا انگیزه‌های دولت کنونی آمریکا از توافق، امضای آن و ایستادگی در برابر مخالفانش در واشنگتن کافی است یا خیر.

گفتنی است که «انریکه مورا» دیپلمات و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای وین روز چهارشنبه با علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار کرد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار