کد خبر: 1088256
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
فولاد آخرین پله قهرمانی استقلال
بحران کم‌آبی، سازمان لیگ را بر آن داشته تا هفته حساس بیست و هفتم را با همکاری وزارت ورزش، باشگاه‌ها و هیئت‌های فوتبال تحت عنوان پویش مردمی صرفه‌جویی آب برگزار کند. هفته‌ای که دیدار پرسپولیس – سپاهان و همچنین فولاد استقلال را در خود جای داده است. دیدار‌هایی خالی از تماشاگر که امشب تا حد زیادی می‌تواند تکلیف قهرمان این فصل را روشن کند.
دنیا حیدری

بحران کم‌آبی، سازمان لیگ را بر آن داشته تا هفته حساس بیست و هفتم را با همکاری وزارت ورزش، باشگاه‌ها و هیئت‌های فوتبال تحت عنوان پویش مردمی صرفه‌جویی آب برگزار کند. هفته‌ای که دیدار پرسپولیس – سپاهان و همچنین فولاد استقلال را در خود جای داده است. دیدار‌هایی خالی از تماشاگر که امشب تا حد زیادی می‌تواند تکلیف قهرمان این فصل را روشن کند.
جنجال‌های ناشی از تصمیم‌گیری سازمان لیگ در خصوص روش تعیین قهرمان لیگ در صورت هم‌امتیاز بودن دو تیم هنوز فروکش نکرده که استقلال به عنوان اصلی‌ترین مدعی این فصل از رقابت‌ها خود را مهیای مصاف با فولاد می‌کند. تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا که بدون متحمل شدن باخت به یک‌هشتم نهایی راه یافته تا انگیزه‌های زیادی برای ادامه رقابت‌های لیگ داشته باشد، به‌خصوص در مصاف با صدرنشینی که در پی تثبیت جایگاه خود به دنبال کسب عنوان قهرمانی است. عنوانی که دست استقلال سال‌ها از آن کوتاه بوده و حالا با فرهاد مجیدی در چند قدمی آن ایستاده است.
۴ امتیاز تا قهرمانی
تساوی در هفته بیست و پنجم کار را برای استقلال سخت کرد. هرچند یاران مجیدی از دست رفتن دو امتیاز بازی با سپاهان را مقابل شهرخودرو جبران کردند تا فاصله شش امتیازی خود با پرسپولیس در رده دوم جدول را حفظ کند. با این وجود آبی‌پوشان به چهار امتیاز دیگر برای راحت شدن خیال‌شان بابت قهرمانی در رقابت‌های این فصل نیاز دارند و مصاف با فولاد و کسب سه امتیاز از این حیث اهمیت بسیاری برای مجیدی و شاگردانش دارد. دیداری که ساعت ۱۹:۴۵ امروز در ورزشگاه خالی از جمعیت شهدای فولاد اهواز انجام می‌شود. مصافی تمام‌عیار بین دو سرمربی جوان لیگ که یکی به کسب عنوان قهرمانی بعد از سال‌ها با استقلال می‌اندیشد و آن دیگری به پایین کشیدن سپاهان و تکیه زدن بر جایگاه سوم جدول. در تساوی گرفتن از حریفان آمار دو تیم یکسان است، اما تفاوت دو تیم در برد و باخت است که به ازای شش باخت این فصل فولاد، آبی‌پوشان شش برد در کارنامه خود ثبت کرده‌اند تا همچنان تیم بدون باخت لیگ باشند، اما آشکارترین تفاوت شاید در خطوط دفاعی و حمله فولاد و استقلال باشد. فولاد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان متحمل شکست نشد و با نمایشی قابل قبول در خط دفاعی تنها دو گل در شش بازی دریافت کرد. با این وجود شرایط استقلال در رقابت‌های لیگ تنها با ۹ خورده به مراتب بهتر از فولادی‌هایی است که ۱۹ مرتبه در ۲۶ بازی اخیر دروازه آن‌ها باز شده است. اما مصاف مستحکم‌ترین خط دفاعی لیگ با خط حمله‌ای که لوسیانو پریرا ۹ گله را در خود جای داده، بی‌شک جالب و دیدنی خواهد بود، خصوصاً که استقلال نیز یاماگا ۱۰ گله را در خط حمله خود دارد، مهاجمانی زهردار و گلزن در ترکیب دو تیم که می‌توانند حریف را به دردسر و معادله قهرمانی را به چالش بکشند.
سخت، حساس و حیاتی
سوت حساس‌ترین دیدار هفته بیست و هفتم، اما دو ساعت بعد از آغاز رویارویی استقلال و فولاد که نتیجه آن برای مدافع عنوان قهرمانی به شدت حائز اهمیت است در کرمان به صدا درمی‌آید. ساعت ۲۱:۵۰ امشب، پرسپولیس در سیرجان از سپاهان پذیرایی می‌کند. زمین بی‌طرفی که قرار بود یادگار امام تبریز باشد یا ورزشگاه امام رضای مشهد، اما قرعه آن سرانجام به نام سیرجانی‌ها درآمد. داستانی که سناریو آن سه سال قبل و در روز‌های نخست ورود کرونا به کشور توسط سپاهانی‌هایی که حاضر به بازی کردن در ورزشگاه خالی از جمعیت نبودند نوشته شد. اصرار بی‌مورد به اشتباهی که نه فقط آن بازی را با حساب ۳ بر صفر به سود سرخپوشان خاتمه داد که همچنان دو تیم را موظف به بازی در زمین بی‌طرف و ورزشگاه خالی از جمعیت کرده است! جایی دور از هوادارانی که حضورشان روی سکو‌ها می‌توانست مصاف پرسپولیس و سپاهان را به دیدنی‌ترین بازی نیم‌فصل دوم تبدیل کند. دیداری حساس که نتیجه آن نه فقط در سرنوشت قهرمانی و تیم صدرنشین تأثیر بسزایی دارد که می‌تواند معادلات رده‌های دوم و سوم را هم تا حدود زیادی به‌هم بزند، چراکه اگرچه دست فولاد به صدر جدول و قهرمانی این فصل نمی‌رسد، اما کسب عنوان نایب‌قهرمانی چندان هم دور از دسترس نیست وقتی مصاف رودررو می‌تواند نیمی از راه به زیر کشیدن پرسپولیس را برای نویدکیا و شاگردانش مهیا کند. البته به شرط آنکه سپاهان نه، چون مصاف‌های خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که بازی با استقلال باشد که در آن صورت کار یحیی و یارانش برای جبران تساوی هفته گذشته برابر ذوب‌آهن بسیار سخت می‌شود، مگر آنکه اندک شانس باقیمانده برای کسب ششمین قهرمانی یحیی و شاگردانش را از خواب بی‌تفاوتی بیدار کند تا با تکرار پیروزی دور رفت همچنان تهدیدی باشند برای استقلال!
سایر دیدار‌ها
در دیگر بازی‌های امروز، تیم قعرنشین فجر با هوادار دیدار می‌کند. نفت مسجدسلیمان، دیگر کاندیدای سقوط این فصل با نساجی مازندران، قهرمان جام حذفی که به تازگی نیمکت فنی آن دستخوش تغییر شده دیدار می‌کند. نفت آبادان به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود و مس رفسنجان در خانه از گل‌گهر سیرجان پذیرایی می‌کند. پدیده قعرنشین که هفته گذشته در واپسین دقایق بازی به استقلال باخت نیز میزبان پیکان است و تراکتور هم مهمان ذوب‌آهن.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار