کد خبر: 1088221
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
استاندار مرکزی
فرزاد مخلص‌الائمه گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان و ارتباط با مرکز، آن دسته از کسانی که یارانه دریافت نمی‌کنند ولی در واقع شرایط دهک های اعلامی را دارند هرچه سریع تر در لیست دریافتی‌ها قرار بگیرند.

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی  در جلسه شورای اطلاع رسانی استان گفت: نواقص طرح اختصاص ارز 4200 تومانی در چند سال گذشته سبب گردید یارانه اختصاصی دولت به صورت عادلانه نه به دست تولید کننده و نه به مصرف کننده برسد و در واقع این موضوع تبدیل به یک اختلال و مشکل بزرگ اقتصادی برای جامعه شده بود.

وی افزود:متاسفانه ارز 4200 تومانی اختلال و مشکل بزرگ در نظام اقتصادی بود و نتوانست زنجیره تولید تا مصرف را پوشش دهد و واردکنندگان تنها گروهی بودتد که به خوبی از این مهم بهره مند شدند.
وی افزود: این جریان اقتصادی در سطح دنیا اجرا نمی‌شود و در هیچکدام از کشور ها حمایت یارانه ای از واردکنندگان سابقه ندارد.

مخلص الائمه بیان کرد: در حال حاضر وضعیت تولید و ذخائر اقلام اساسی نظیر گوشت و مرغ، تخم مرغ، شکر و لبنیات در وضعیت خوبی هستیم و توانسته‌ایم به سایر استان ها نیز ارسال نماییم که رتبه سوم در تولید گوشت قرمز یک جایگاه خوب برای استان محسوب می شود.

وضعیت ذخایر اقلام اساسی در استان رضایت بخش است

استاندار مرکزی با بیان اینکه نحوه و فرمول یارانه نان متفاوت بوده و روش آن نهایی و اجرایی نشده است ، افزود: علت برخی از نگرانی ها در صنف خبازان متاسفانه تخلفات برخی از نانوایی ها بوده که اخطارهای لازم داده شده و در صورت لزوم برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و خبازان منصف و همراه با مردم سهمیه آردشان افزایش می یابد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم از ظرفیت موجود در استان و ارتباط با مرکز، جاماندگان یا به تعبیری آن دسته از کسانی که یارانه دریافت نمی کنند و شرایط دهک های اعلامی را دارند هر چه سریع تر در لیست دریافتی ها قرار بگیرند.

مخلص الائمه گفت: امیدوار هستیم که بعد از اجرای طرح اصلاح پرداخت یارانه به تدریج التهابات موجود در بازار فروکش کند و شرایط به حالت عادی برگردد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه با نظارت های مستمر شبکه گسترده ای از قاچاق آرد در استان دستگیر شده اند افزود: نظارت و بازرسی و رصد دقیق با جدیت دنبال می شود و با افرادی که بخواهند اختلال ایجاد کنند با جدیت برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: برای مدیریت بر فضای تولید به ویژه تولیدکنندگان خرد، تسهیلات ویژه ای دیده شده که 4 بانک دولتی و 2 بانک خصوصی موظف به حمایت از تولید کنندگان شده اند که شرایط به سمت تسهیل و بهبودی پیش برود.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: در شرایط موجود با توجه به توان استان آماده کمک رسانی به استان های دیگر و همجوار هستیم و این کار در چارچوب سیاست‌های کلان مرکز انجام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار