کد خبر: 1088207
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
همزمان با هفته سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اجرای ۳۱ طرح محرومیت زدایی در حوزه سلامت استان مرکزی هدفگذاری شده که عملیات اجرایی ۱۲ طرح آن امروز چهارشنبه همزمان با پنجمین روز از هفته سلامت آغاز شد.

دکترسید محمد جمالیاندر آیین آغاز عملیات اجرایی خانه بهداشت روستای عزیز آباد شهرستان فراهان، افزود: از مجموع این طرح‌ها 12طرح شهری و مابقی روستایی هستند و سعی شده ساخت خانه بهداشت و خانه سلامت در اولویت قرار داشته باشد.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود مراحل ساخت این پایگاه‌ها بین ۶ تا ۹ ماه به طول می‌انجامد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دسترسی عادلانه به خدمات به خصوص در حوزه بهداشت و درمان به ویژه در مناطق کم برخوردار و روستایی، همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی بوده است.

دکترجمالیان افزود: ۵۰ درصد منابع مورد نیاز این طرها از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی تامین شده و تلاش می‌شود مابقی اعتبارات مورد نیاز نیز در فرآیند ساخت تامین شود.

وی اظهار داشت: اعتبارات حوزه سلامت در استان افزایش یافته اما محرومیت‌ها در این بخش به قدری زیاد است که این میزان اعتبار کافی نیست و باید اعتبار بیشتری اختصاص یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در یک سال گذشته اعتبارات چشمگیری در بخش طرح‌های محرومیت زدایی در حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی دریافت شده اما در برخی شهرستان‌ها میزان محرومیت به قدری است که این منابع کافی نیست. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار