کد خبر: 1088132
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
همیشه پای آمریکا در میان است
دیمیتری پولیانسکی معاون سفیر نماینده سازمان ملل گفت که روسیه روز جمعه شواهد جدیدی از فعالیت‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در اوکراین را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: این دیپلمات روس گفت: ما خواستار تشکیل جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل شدیم تا شواهد جدیدی در مورد برنامه‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی اوکراین ارائه کنیم. این جلسه برای ساعت ۱۰ صبح (به وقت نیویورک) روز جمعه مورخ ۱۳ ماه مه (۲۳ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

پیش از این سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه گفت که باید درخصوص فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیک اوکراین تحقیقات صورت گیرد.

همچنین نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه در کنفرانسی درباره مسائل امنیتی در جنوب روسیه گفت که آمریکا از خاک اوکراین برای آزمایش سلاح‌های میکروبی استفاده می‌کند.

پاتروشف تاکید کرد که این موضوع به ویژه در شرایطی مهم است که ایالات متحده آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود را در سراسر جهان از جمله برخی از آن‌ها در نزدیکی مرز‌های روسیه ایجاد کرده است.

همچنین ایگور کریلوف رئیس نیرو‌های حفاظت از تشعشع، مواد شیمیایی و بیولوژیکی روسیه روز چهارشنبه گفت: تولیدکنندگان مشهور واکسن کرونا از جمله شرکت‌های فایزر و مدرنا در فعالیت‌های نظامی و بیولوژیکی آمریکا در اوکراین مشارکت داشتند.

وی گفت: شرکت‌های دارویی در اوکراین آزمایش‌های خود را بدون نظارت و استاندارد‌های بین‌المللی انجام می‌دهند. شرکت‌های دارویی آمریکایی با استفاده از خاک اوکراین در حال کشف دارو‌های جدید هستند، ولی هزینه تحقیقات انجام شده در اوکراین به مراتب کمتر از سایر نقاط جهان است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار