کد خبر: 1087893
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: درحال حاضر تنها ۷۰ مدرسه کانسکی ثابت در استان وجود دارد که اگر خیران مدرسه ساز مشارکت کنند کامل حذف خواهد شد.

مصطفی اسدی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۲۵۶۰ معلم جذب آموزش و پرورش استان شده‌اند، اما همچنان کمبود نیروی انسانی در مدارس وجود دارد. از این تعداد ۲۱۰۴ نفر نیروی آموزشیار نهضت و ۴۵۶ نفر از محل ردیف ایثارگران جذب آموزش و پرورش شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵ هزار معلم در مدارس استان فعالیت دارند، افزود: اکنون تنها ۷۰ مدرسه کانسکی ثابت در استان وجود دارد که اگر خیران مدرسه ساز مشارکت کنند کامل حذف خواهد شد.

اسدی بیان کرد: مدارس فرسوده با بافت قدیمی در شهرهای بزرگ مانند مشهد، نیشابور، سبزوار و ... وجود دارد که در حال حاضر مرمت، بازسازی و مقاوم سازی آنها در دست اقدام است.

وی به پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، همچنین با توجه به اولویت آموزش و پرورش به ساخت کلاس و بیوتات آموزشگاه برای احداث و تکمیل پروژه‌های ورزشی و دارالقرآن‌ها اعتبار کمتری اختصاص می‌یابد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح کرد: درخصوص تکمیل پروژه‌های ورزشی که تعداد چشمگیری در استان وجود دارد، نمایندگان مجلس قادر هستند از ردیف تبصره ماده ۱۸۰ که در اختیارشان قرار دارد برای این امور هزینه کنند.

وی ادامه داد: اگر پروژه‌های نیمه تمام رها شود تمام هزینه‌ای که برای تکمیل آنها اختصاص می‌یابد باید صرف نگهداری و بازسازی دوباره شود.

اسدی درخصوص وضعیت تحصیل دانش‌آموزان اتباع خاطرنشان کرد: اتباع شناسنامه‌دار و دارای پاسپورت می‌توانند از خدمات آموزشی استفاده کنند. طرح شناسایی اتباع که دارای مدرک نیستند در حال انجام است. همچنان که مقام معظم رهبری بر استفاده اتباع از مراکز آموزشی تاکید دارند؛ بنابراین فاقدین هویت تا زمانی که در طرح شناسایی قرار گیرند قادر خواهند بود از کلاس‌های درس استفاده کنند ولی مدرک به آنها داده نمی‌شود.

اسدی بیان کرد: سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در دوره انتقال، دوره تحکیم، دوره آموزش سواد ویژه اتباع، توانمندسازی نیروی انسانی، اطلاع‌رسانی و تبلیغ و ترویج و همچنین در اجرای طرح پیوند سواد و زندگی جایگاه نخست کشور را کسب کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار