کد خبر: 1087593
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: قشر محروم از یارانه‌ها بهره‌ای نمی‌برند و یارانه‌ها باید به دست نیازمندان واقعی برسد.
رحیمی

آقای حیدری با بیان اینکه قشر محروم از یارانه‌ها بهره‌ای نمی‌برند، گفت: در راستای هدفمندی یارانه‌ها، دولت تمهیداتی را اندیشیده است و باید یارانه به دست نیازمندان واقعی برسد.

در راستای اصلاح یارانه‌ها، دولت تمهیداتی را اندیشیده است که با حذف ارز ترجیحی، به دهک‌های اول تا سوم، یارانه‌ای قابل توجه را اختصاص دهد و برای دهک‌های بالاتر چهارم تا ششم نیز به نسبت، یارانه پرداخت شود.

اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و استفاده از ظرفیت مراکز جمعیتی همانند مدارس و دانشگاه‌ها مهم است و باید از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت و شخصیت‌های اجتماعی اثرگذار نیز در این موضوع استفاده کرد تا برای آگاهی بخشی دقیق و علمی به عموم مردم اقدام کنند.

بر اساس مصوبه مجلس در سال جاری، دولت موظف است ارز ترجیحی برخی کالا‌ها را حذف کند که به دلیل برخی شرایط همچون همزمانی آغاز سال با ماه مبارک رمضان، اقدام برای اجرای این مصوبه به تاخیر افتاد.

وجود نرخ‌های متفاوت فعلی خسارت‌زا است و برخی از این خسارت‌ها در موضوع آرد مشاهده می‌شود.

نخستین موضوع مهم رابطه با الزامات جراحی اقتصادی در کشور توجیه تمامی دست اندارکاران، زیرمجموعه‌های دولتی و مخاطبان دستگاه‌های اجرایی است و باید معایب و اثرات مثبت این اقدام برای همه تشریح و به بیان موضوع از دیدگاه تخصصی پرداخته شود تا یک جمع‌بندی فکری و اغنایی در رابطه با این جراحی اقتصادی شکل بگیرد.

بدون شک دولت، تدابیر این اقدام را در نظر گرفته است تا با حذف ارز ترجیحی برخی کالاها، یارانه موردنظر به حساب خانوار‌ها واریز شود.

باید اغناسازی عمومی صورت گیرد و رسانه‌ها با دعوت از صاحب‌نظران و تشکیل میزگرد‌ها به توجیه افکار عمومی بپردازند.

مراقبت و نظارت بیشتر بر کالا‌های راهبردی و ضروری جامعه از سوی مسئولان امری مهم است و بانک‌های عامل سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی پس از حذف ارز ترجیحی را با پرداخت تسهیلات تامین کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر