کد خبر: 1087255
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کمیته امداد امام‌خمینی (ره) با ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته، در سال‌جاری برنامه ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و جامعه هدف را در دستور کار دارد.

کمیته امداد امام‌خمینی (ره) با ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته، در سال‌جاری برنامه ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و جامعه هدف را در دستور کار دارد.

مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه در سال گذشته تعهد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی کمیته امداد به صورت صددرصد محقق شد تا ما بتوانیم تمام تعهدات خود را انجام دهیم، گفت: در سال‌جاری برنامه ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و جامعه هدف در دستور کار است. وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ در کنار اشتغال سعی کردیم تا ۶۰ هزار مددجوی را با حمایت‌های همه‌جانبه به نقطه خودکفایی برسانیم تا این خانواده‌ها بتوانند نیاز‌های معیشتی خود را تأمین کنند. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: شورای اشتغال کشور در سال‌جاری سهمیه اشتغال کمیته امداد را ۵۰۰ هزار نفر تعیین کرده که ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تعهد را شاهد هستیم. فیروزآبادی افزود: منابع ما در تحقق این میزان اشتغال از محل تبصره ۱۶ رقمی در حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان و از محل تبصره ۱۸ نیز معادل یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است. وی خاطرنشان کرد: یک‌هزار میلیارد تومان منابع نیز به صورت قرض‌الحسنه و از طریق صندوق امداد ولایت برای ایجاد اشتغال مددجویان اختصاص می‌یابد. فیروزآبادی اضافه کرد: در کنار تحقق کمی این میزان اشتغال، با هدف ارتقای کیفی اشتغال ایجاد شده نیز ما در سال‌جاری راهبرد‌هایی را تعریف کردیم که مهم‌ترین آن توجه جدی به مهارت‌آموزی در گستردگی، تنوع‌بخشی به اشتغال و فراوانی و ارزانی شغل ایجاد شده است. به گفته این مسئول، از مجموع فرصت شغلی ایجاد شده در کمیته امداد در سایه مهارت‌آموزی قرار است ۱۵۰ هزار فرصت اشتغال و کارآفرینی به وجود آید که چهار برابر عملکرد سال گذشته خواهد بود.
مهارت آموزی به دانش‌آموزان
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مهارت‌آموزی در سنین پایین به ویژه دانش‌آموزی را از اولویت‌های کمیته امداد در سال‌جاری اعلام کرد و گفت: اگر نوجوانان ما از همان سن ۱۳ سالگی وارد مهارت‌آموزی شوند، به محض ورود به بازار کار شغل خود را پیدا می‌کنند و به نوعی چرخه فقر نیز در جامعه از بین رفته و افراد اشتغال پایدار پیدا می‌کنند. وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا محوریت اشتغال ایجاد شده، مهارت‌آموزی و دانش‌افزایی باشد تا افراد بتوانند در اشتغال ایجاد شده پایداری و تثبیت کار و تلاش را شاهد باشند. فیروزآبادی تصریح کرد: دیگر راهبرد کمیته امداد در سال‌جاری ایجاد اشتغال توجه به زنجیره‌ها در فرآیند تولید است که سعی می‌کنیم در واحد‌های اقتصادی، تولیدی و مجموعه‌های کارآفرینی در کنار درآمد بیشتر برای متقاضیان کار، کیفیت کار و تلاش و تقویت محصولات تولید شده را در یک زنجیره با ارزش شاهد باشیم. وی گفت: ما از تجربیات سال‌های گذشته درس گرفتیم و سعی داریم تا با کیفیت مشاغل مناسب و پردرآمد برای مددجویان ایجاد کنیم که ضرورت این کار همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و منابع است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار