کد خبر: 1086851
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا:
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اینکه اردبیل با وجود آب و هوای مناسب از منابع آبی خوبی برخوردار نیست، گفت: عبور از بحران کم آبی با برنامه ریزی عمیق و نگاه هوشمندانه به مباحث آب در کنار استفاده از ظرفیت های علمی و فنی به آب مقدور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محمد جوانبخت در جلسه شورای برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اردبیل اظهار کرد: باید با بهره گرفتن از توانمدی های مراکز علمی و فنی و به دور از هیاهو به دنبال راهکارهای موثر برای برون رفت از شرایط موجود باشیم و متخصصین بخش آب باید به دنبال چاره اندیشی باشند.

وی مشکلات آبی استان اردبیل را حادتر از مشکلات استانهای با شرایط متوسط کشوری اعلام کرد و گفت : در حالی که استان اردبیل در یک نگاه کلی، استانی خوش آب و هوا به نظر می رسد، متاسفانه وضعیت مناسبی در منابع آب ندارد و باید برنامه ریزی مناسبی برای حل مشکلات بعمل آید.

جوانبخت با بیان اینکه مطالبه گری تنها راهکار حل مشکل بحران آب نیست، تصریح کرد: مشکل کمبود منابع آب تنها به مدیریت این بخش بستگی ندارد و همه ارگانها و دستگاه های دولتی باید در این خصوص احساس مسئولیت داشته باشند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تغییر اقلیم را عامل اصلی حاد شدن وضعیت منابع آب در کشور عنوان کرد و افزود: باید با تغییر رویکردهای گذشته و نگاه عالمانه به بحث آب و همچنین عمل به تکالیف در راستای سیاست های سازگاری با کم آبی توسط تمامی دستگاههای اجرایی به دنبال کمک به حل موانع و مشکلات باشیم.

وی کارگروه سازگاری با کم آبی در استانها را از ظرفیت های موثر برای ورود به بحران آب عنوان کرد و خواستار همراهی و همکاری تمامی دستگاههای دولتی و غیردولتی در عمل به تکالیف این کارگروه شد.

جوانبخت رویکرد شرکت آب منطقه ای اردبیل برای حل موانع و مشکلات آبی استان را قابل تحسین دانست و گفت: این شرکت با تیم با انگیزه، فعال و تلاشگر فعالیت های مناسبی را شروع کرده است که قابل قدردانی است.

وی برداشت بی رویه از آبخوانها در سالیان گذشته را عامل اصلی معضل فرونشست زمین عنوان کرد و گفت: باید با عملیاتی کردن فعالیت های گشت و بازرسی و مشارکت بهره برداران و ذینفعان به دنبال حل مخاطرات موجود باشیم که آینده همه ما را تهدید می کند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خاطرنشانن کرد: لحظه ای غفلت از وضعیت موجود منابع آب تبعات جبران ناپذیری را خواهد داشت و تبعات اجتماعی این بحث در آینده دامن گیر همه ما خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر