کد خبر: 1086612
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
شهرداری ۲ - ذوب آهن ۱؛ گرگان به یک قدمی جام رسید
دیدار سوم فینال لیگ برتر بسکتبال با برتری شهرداری گرگان مقابل ذوب آهن پایان یافت و این تیم در صورت کسب یک برد دیگر جام قهرمانی را برای دومین فصل متوالی بالای سر می‌برد.
شیوا نوروزی
دو فینالیست لیگ برتر هر کدام یک پیروزی در کارنامه داشتند و امشب برای کسب دومین برد پا به میدان گذاشتند. شهرداری گرگان آمده بود تا بازهم قدرتش را به رخ حریف بکشد. حملات طوفانی از سوی گرگانی‌ها باعث شد این تیم  در دو دقیقه ابتدایی بازی ۱۰ امتیاز به دست بیاورد. این روند همچنان ادامه یافت تا اینکه ذوب پس از گذشت پنج دقیقه موفق شد امتیاز کسب کند. استفاده از پرتاب‌های سه امتیازی از سوی بازیکنان شهرداری اختلاف را بیشتر کرد درحالی که چند پرتاب ذوب وارد حلقه نشد تا تایم اول ۲۰ بر ۱۳ به سود شهرداری تمام شود. در شروع کوارتر دوم اشتباهات هر دو تیم زیاد شد و حملات شتابزده و کم دقت باعث شد امتیاز کمتری رد و بدل شود. رفته رفته گرگانی‌ها دوباره نبض بازی را به دست گرفتند و برشدت حملات خود افزودند. در سوی دیگر شاگردان کوهیان عملکرد ضعیفی در دفاع و ریباند داشتند. از این رو شهرداری امتیاز‌های بیشتری گرفت و پرتاب سه امتیازی مظفری حسن ختام نیمه اول برای مدافع عنوان قهرمانی بود. شهرداری با پیروزی ۴۲ بر ۲۴ به رختکن رفت به این امید که با افزایش حملات ذوب را در نیمه دوم هرچه بیشتر تحت فشار قرار دهد.

تیم حاتمی در کوارتر سوم هم بیش از همه روی حملات سرعتی و استفاده از اشتباهات ذوبی‌ها تاکید داشت. پرتاب‌های خوب پری پتی و جمشیدی برتری گرگان را حفظ کرد. تداوم ضعف دفاعی ذوب به بازیکنان شهرداری این اجازه را داد تا هر کاری می‌خواهند در زمین ذوب انجام دهند و با برتری ۷۲ بر ۴۳ به استقبال تایم آخر بروند. در ۱۰ دقیقه پایانی بازی یک طرفه دنبال شد؛ ذوبی‌ها پراشتباه و بی انگیزه بودند در عوض بازیکنان برای صدتایی کردن حریف می‌جنگیدند. در نهایت این شهرداری بود که با نتیجه ۹۲ بر ۵۹ ذوب را برای بار دوم معلوب کرد تا در یک قدمی قهرمانی قرار بگیرد.

انتقاد هواداران ذوب آهن از جواد داوری و سر دادن شعار "حیا کن رها کن" علیه رییس فدراسیون بسکتبال از نکات جالب توجه این دیدار بود.

دیدار فینال لیگ برتر بسکتبال به صورت سه از پنج برگزار می‌شود و قهرمان باید سه برد به دست بیاورد. دیدار چهارم شهرداری - ذوب یکشنبه شب در تالار آزادی برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار