کد خبر: 1086559
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا
مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا بیان کرد: اسراييل در ملت سازي شكست خورده است چراکه رژیم صهیونیستی برغم دولت سازی ناکام، ولی هرگز نتوانسته ملت سازی کند و چندین میلیون نفر که از آفریقا و اروپا و آمریکا به امیدهایی به این سرزمین آورده شده اند هم اکنون دچار تضاد و تناقص فرهنگی ‌و نابرابری اقتصادی و هویتی و حتی رفتاری با یکدیگر هستند.

سردار سرلشكر « رحیم صفوي» دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در راهپيمايي روز جهاني قدس در اراك گفت: حضور مردم ايران و آزاديخواهان جهان در راهپيمايي روز جهاني قدس پس از دو سال كرونايي، پيام همبستگي با مردم مظلوم فلسطين و روحيه دادن و قدرت افزودن براي مقاومت اسلامي در برابر رژيم ظالم و كودك كش و جنايتكار صهيونيستي را منعكس مي كند.

صفوی با اشاره تحولات اخير در جهان و رخدادهاي امنيتي درون سرزمين هاي اشغالي اظهار کرد: روز قدس امسال مي تواند با توجه به شاخص ها و رخدادهاي جهاني و منطقه اي از اهميت بيشتري برخوردار باشد و آثار حماسه حضور مردم روزه دار در اراك و سراسر ايران در رسانه هاي ملي و جهاني، نويدبخش ادامه جهاد و مقاومت مردمي فلسطينيان و مسلمانان جهان براي سرعت دادن به پايان به عمر رژيم صهيونيستي و آزادي قدس شريف و فلسطين اشغالي است.

وی ادامه داد: در شرايطي كه صهيونيست ها مدعي بودند در هفتاد و چهارمين سالگرد تأسيس اين رژيم با وجود آشكار شدن روابط شان با برخي از كشورهاي عربي، امنيت و ثبات بيشتري نسبت به گذشته پيدا كرده اند، روند تحولات اخير در فلسطين اشغالي و گسترش مبارزات مسلحانه از نوار غزه و كرانه باختري به شهر قدس و سرزمين هاي اشغالي ١٩٤٨ ميلادي، و از همه مهمتر مردمي شدن جهاد مسلحانه كه براي دستگاههاي امنيتي رژيم غير قابل تصور بود، حكايت از اين دارد كه نفس هاي رژيم صهيونيستي به آخر نزديك شده است.

مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در تشريح استدلال هاي نفس هاي آخر رژيم صهيونيستي همین بس است که رژيم صهيونيستي و آمريكايي ها بر اين باور بودند كه با عادي سازي روابط با برخي از رژيم هاي عربي ضعيف منطقه مي توانند عمر ننگين خود را طولاني تر كنند و حتي با حضورشان در اطراف مرزهاي ايران و در كشورهاي همسايه ايران، براي ما توليد تهديد كنند.

صفوی یادآور شد: اما افزايش عمليات هاي استشهادي اخير آن هم در قلب سرزمين هاي اشغالي و كشته و زخمي شدن دهها صهيونيست در ماههاي اخير نشان داد كه ساختار امنيتي رژيم صهيونيستي ناتوان تر از گذشته شده و ترس و لرزه و وحشت را بين اشغالگران فلسطين افزايش داده است.

وی افزود: تردد اسراييلي ها در خيابان هاي تل اويو كاهش و  سير مهاجرت معكوس از رژيم صهيونيستي افزايش پيدا كرده است و رژيم صهيونيستي از روند قدرت گيري مقاومت مسلحانه و گسترش آن به كرانه باختري و توان موشكي حماس و عمليات گروه جهاد اسلامي و حمايت حزب الله از گروههاي جهادي فلسطين، هيچ گزينه نجات بخشي در اختيار ندارد.

مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا گفت: بحران اقتصادي در اروپا و آمريكا و جنگ اخير فدراسيون روسيه با اوكراين از ميزان حمايت مالي از رژيم صهيونيستي كاسته است.

صفوی بیان کرد: ناتواني آمريكا در حمايت از هم پيمانان خود کاملا مشهود است و رفتار آمريكا در بي تحركي ناتواني در قبال هدف قرارگرفتن عربستان سعودي توسط نيروهاي يمني طي ماههاي اخير و جنگ اوكراين، اين باور را در صهيونيست ها تقويت كرده است كه امريكا بخاطر افول قدرت و ناتواني هاي همه جانبه و تعارض منافع با متحدانش ناتوان از كمك به اسراييل است.

وی گفت: قدرت افزايي گروههاي مقاومت فلسطيني در برابر تهديدات رژيم صهيونيستي کاملا چشمگیر شده و مردم مظلوم و نسل هاي جديد جوانان فلسطيني با شجاعت و انگيزه اي باورنكردني، در مقابل سركوب و اقدامات وحشيانه اسراييلي ها با روش هاي مبارزاتي جديد به موازات توانمندتر شدن ادوات دفاعي و هجومي، به نوعي تا مرز بازدارندگي رسيده اند و اين براي رژيم صهيونيستي و دستگاههاي اطلاعاتي و امنيتي آن غير قابل پيش بيني بود.

مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا اظهار کرد: جبهه مقاومت حامي فلسطيني ها از لبنان تا عراق و يمن و ساير بلاد اسلامي نه تنها با همدلي از توانمندي هاي ابزاري مجاهدين فلسطيني حمايت مي كنند بلكه با سازماندهي تشكيلاتي ، ارتقاي انگيزه هاي جهادي و مبارزاتي ضد اشغالگري كه نتيجه تلاش هاي شهيد حاج قاسم سليماني و شهيد سيد محمد حجازي و ساير شهداي مقاومت است، شبكه قدرت پاسخ هماهنگ منطقه اي به تجاوزات رژيم را شكل داده اند و اين بزرگترين چالش جديد امنيتي براي رژيم صهيونيستي و حاميان آن است.

مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا گفت: شکست های پی در پی اسرائیل در سالهاي گذشته کاملا مشهود است و جنگ ۳۳ روزه لبنان و جنگ ۲۲ روز غزه و عملیات اخیر شمشیر قدس که ١١ روز طول کشید و بيش از ۴ هزار موشک به سمت صهیونیستهاي اشغالگر شلیک شد و برای اولین بار شهرهای مراکز صهیونیستی را مورد هدف قرار داد يك غافلگيري راهبردي براي صهيونيست ها بود كه در محاسباتشان بي گدار به آب نزنند.

صفوی یادآور شد: در پي شكست هاي اخير، مقامات صهیونیستی به ارتش خود دستور داده اند از هرگونه اقدام نظامی در غزه احتیاط و به سیاست تحریمی اکتفا کنند و لذا رژيم صهيونيستي دچار ناامنی ذهني و عملي در داخل سرزمینهای اشغالی شده است.

وی ادامه داد: نظر سنجی هایي اخير رسانه های اسرائیلی نشان می دهد که ۵۹ درصد صهیونیستها به دنبال بازگشت و مهاجرت معکوس از اسرائیل به اروپا و آمریکا هستند و رژیم صهیونیستی که نوید امنیت به يهودي هاي مهاجر از آمریکا و اروپا و آفریقا داده بود این چنین دچار ناامنی ذهني و عملي در داخل سرزمینهای اشغالی شده است.

صفوی گفت: بیانات روز چهارشنبه مقام معظم رهبري در جمع دانشجويان بسیار راهبردی است و یکی از نکاتی که ایشان مطرح کردند در خصوص نظم جدید بین المللی است و نگراني امروز صهيونيست ها از افول و تضعيف قدرت آمريكا و قرارگرفتن جهان در آستانه يك نظم جديد بين المللي كه دو روز قبل مقام معظم رهبري در ديدار صميمانه با دانشجويان مطرح فرمودند يك چالش بزرگ براي صهيونيست هاست و اين يك واقعيت و حقيقت است كه نظم تك قطبي و يا هژمون قدرت آمريكا با شكست مواجه شده و امريكايي ها با چالش بزرگي روبه رو هستند.

وی ادامه داد:چالش از درون آمريكا، مصداقش رقابت هاي انتخاباتي دو سال پيش ترامپ و بايدن بود، امريكا در سياست خارجي اش در مواجهه با جنگ روسيه با اوكراين كه منفعل عمل كرده و خودش و ٣٠ كشور ناتو نتوانستند آنچنان عكس العمل امنيتي و نظامي نشان دهند.

مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا اظهار کرد: آمریکا در اقتصاد خود دچار چالش جدی شده و چالش اقتصادي امريكا با چين است و اينكه به احتمال زياد تا چند سال آينده قدرت اقتصادي چين و قدرت آسيايي در مقابل قدرت آمريكا و متحدانش شكل خواهد گرفت.

صفوی افزود: همچنین چالش فرهنگي و تمدني ايالات متحده آمريكا با قدرت جهان اسلام کاملا مشهود است و قدرت گيري جهان اسلام و ملت هاي اسلامي و جبهه مقاومت به رهبري انقلاب اسلامي ايران كه يك قدرت فرهنگي و تمدني و يك قدرتي براي همگرايي ملت هاي اسلامي است. اين قطب قدرت از اقيانوس اطلس و شمال آفريقا يعني مصر و الجزاير تا غرب آسيا و تا اقيانوس آرام يعني اندونزي و مالزي در قرن حاضر شكل خواهد گرفت.

وی گفت: قدرت جهان اسلام در نظم جديد جهاني شكل خواهد گرفت و وجود يك ميليارد و ششصد ميليون مسلمان با وجود ٧٥ درصد ذخاير خام و ٥٧ درصد ذخاير گاز جهان كه در اختيار كشورها و ملت هاي اسلامي است و با توجه به ساير مؤلفه هاي قدرت ساز مي تواند قدرت جهان اسلام را در نظم جديد جهاني در كنار ساير قدرت هاي آسيايي و اوراسيايي مثل چين، هند و روسيه بروز و ظهور دهد.

مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا ادامه داد: در نظم جديد جهاني قدرت آمريكا رو به افول است و اين نظم بين المللي، روند افول رژيم صهيونيستي را سرعت بخشيده است و جهان به سمت چند قطبي شدن قدرت در حال حركت و تغيير است و به فضل الهی شكل گيري قدرت جهان اسلام و فرهنگ و تمدن نوين اسلامي در نظم جديد حهاني حتمي است.

وی گفت: همگرايي ملت ها و دولت هاي اسلامي در حمايت از آرمان فلسطين و آزادي قدس شريف رو به افزايش است و قطب قدرت جهان اسلام در كنار شكل گيري قدرت آسيايي مركب از قدرت چين، روسيه و هند در مقابل قدرت غرب استعمارگر و سلطه طلب، چالش بزرگ امريكايي ها خواهد بود.

صفوی خاطرنشان کرد: سنت و وعده هاي قرآني و الهي و مؤلفه هاي فرهنگي، اقتصادي و جمعيتي و راهبردي توانمندساز يك ميليارد و ششصد ميليون مسلمان در حمايت از مبارزات جهادي مردم فلسطين ، نويد بخش آزادي قدس شريف قبله اول مسلمين و آزادي سرزمين فلسطين خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار