کد خبر: 1086203
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
شهرداری ۱ - ذوب آهن ۱؛ فینال دوم با جنجال به پایان رسید
ذوب آهن در جدالی نفس گیر شهرداری گرگان را شکست داد تا همچنان به گرفتن جام امیدوار باقی بماند
شیوا نوروزی
دومین دیدار از سری فینال این رقابت‌ها امشب در تالار بسکتبال آزادی برگزار شد و طی آن شاگردان فرزاد کوهیان با نتیجه ۸۹ بر ۸۷ شهرداری را شکست دادند. ذوبی‌ها با با حمایت هواداران پرشور خود به هدفشان رسیدند. آرمان زنگنه در همان لحظات نخست بازی با یک شوت سه امتیازی به سود ذوب هیجان را دوچندان کرد. پس از آن شاگردان فرزاد کوهیان که به جبران باخت دوشنبه می‌اندیشند بازی سرعتی و حملات سنگین را در دستورکار قرار دادند. پس از آن شهرداری با شوت‌های سه امتیازی فاصله را کاهش داد و ۲۱ بر ۲۰ کوارتر اول را به سود خود تمام کرد. در کوارتر دوم سبزپوشان دیار زاینده رود دوباره طوفانی ظاهر شدند و با اشتباهات کمتر از حریف جلو افتادند. اما از دست دادن چند توپ باعث شد دوباره ورق به نفع شهرداری برگردد و این تیم از ذوب پیش بیفتد. بازی با همین شرایط پیش رفت و نیمه اول ۴۰ بر ۳۹ به سود گرگانی‌ها تمام شد.

همانطور که پیش بینی می‌شد ذوب آهن نیمه دوم را هجومی شروع کرد، اما ضعف‌های دفاعی آن‌ها موقعیت‌های خوبی را نصیب شهرداری کرد. تعقیب و گریز دو تیم تداوم یافت و این اصفهانی‌ها بودند که در دقایق پایانی کوارتر سوم ابتکار عمل را به دست گرفتند. ذوب با افزایش فاصله توانست با برد ۶۰ بر ۵۳ کوارتر سوم را به سود خود تمام کند. با شروع کوارتر آخر یاران حاتمی چیزی برای از دست دادن نداشتند و مثل همیشه از تاکتیک شوت‌های سه امتیازی استفاده کردند تا امتیاز‌های از دست رفته را جبران کنند. با حساس شدن بازی در دقایق پایانی اعتراصات به داوری بیشتر شد و حتی در چند صحنه وکار به بازبینی فیلم کشید. مدافع عنوان قهرمانی در شوت زنی موفق‌تر بود. در ثانیه‌های پایانی دیدار شوت‌های سه امتیازی سرنوشت تیم برنده را تعیین کرد. در حالی که در ۱۹ ثانیه پایانی دو تیم در امتیاز ۷۶ مساوی بودند بازی با همین نتیجه تمام شد و کار به وقت اضافه کشید.  

در پنج دقیقه وقت اضافه کوچکترین اشتباهی برای تیم‌ها گران تمام می‌شد. بازی محتاطانه از سوی دو تیم به چشم می‌خورد، اما باز هم شوت‌های سه امتیازی سرنوشت بازی را تعیین کرد. در نهایت این ذوبی‌ها بودند که۸۹ بر ۸۷ پیروز فینال دوم لقب گرفتند تا شانس فینالیست‌ها در بازی‌های بعدی یکسان باشد. در پایان بازی برخی از بازیکنان دو تیم با هم درگیر شدند و هوادارن نیز روی سکو‌ها به جان هم افتادند.

بازی سوم دو تیم جمعه شب انجام می‌شود. فینال لیگ برتر بسکتبال به صورت سه از پنج برگزار می‌شود و تیم برتر برای به راه انداختن جشن قهرمانی به سه برد نیاز دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار