کد خبر: 1085930
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت تقویت پست‌‎ها و تجهیزات انتقال برق تاکید کرد و گفت: باید قبل از احداث نیروگاه به فکر پست‌های ثابت برق باشیم!

محمد فرشکاران در جلسه سهم شرکت برق منطقه‌ای در افزایش تولید ناخالص داخلی استان، اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین چالش‌های استان، انرژی و به ویژه تامین برق است.

وی بر ضرورت تقویت پست‌ها‎ و تجهیزات انتقال برق در استان تاکید کرد و گفت: ظرفیت پست‌ها و خطوط انتقال برق در کشور محدود است و باید قبل از احداث نیروگاه به فکر پست‌های ثابت برق باشیم!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، متذکر شد: وزارت نیرو وظیفه دارد در گستره کشور همگام با وضعیت اقتصادی و صنعتی استان‌ها پیش رود؛ در حالی که به نظر می‌رسد منطقه آذربایجان با وجود همه ظرفیت‌های صنعتی در حاشیه تامین برق قرار گرفته است!

فرشکاران ادامه داد: با این اوصاف باید خلاءهای تامین برق استان را در سال‌های قبل که باعث شده در آلترناتیوهای شهرک‌های صنعتی و ورود و خروج سرمایه‌گذاری به صورت غیرمستقیم تاثیر بگذارد را  پر کنیم.

وی با بیان اینکه برای حرکت به سمت توسعه پایدار و افزایش GDP کمبود برق همانند ترمز عمل می‌‎کند، خاطرنشان کرد: در شهری مثل زنجان چهار پست ثابت برق وجود دارد؛ ولی آذربایجان‌شرقی که یک استان برخوردار بوده و در توازن صنعتی کشور تاثیرگذار است، حتی یک پست ثابت برق ندارد!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: آذربایجان‌شرقی دومین استان دارای ظرفیت انرژی خورشیدی بوده و به خاطر برودت هوا کارآیی سلول‌های خورشیدی در اینجا بسیار بالاست.

فرشکاران افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا سرمایه‌گذاری در این عرصه دارای توجیه اقتصادی بوده و برای سرمایه‌گذاران جذابیت لازم را داشته باشد.

در این جلسه رسول اسماعیل‌زاده، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای به ارائه گزارشی از وضعیت تامین انرژی برق در استان و بیان چالش‌ها و دغدغه‌های موجود پرداخت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر