کد خبر: 1085725
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل:
مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از کشف و ضبط ۲ هزارو ۵۴۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال "بیت‌کوین" در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسین قدیمی با بیان اینکه تاکنون  2 هزار و 549 دستگاه استخراج بیت‌کوین در استان اردبیل کشف شده است، اظهار داشت: این تعداد از 269 مرکز غیرمجاز استخراج بیت کوین کشف و ضبط شده است.

وی با تقدیر از همکاری مردم در کشف و ضبط دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال گفت: این موفقیت در سایه تعامل و همکاری خوب دستگاه قضایی و ماموران نیروی انتظامی استان با شرکت توزیع برق حاصل شده است.

وی با بیان اینکه تمامی متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند، اظهار کرد: علاوه بر توقیف و ضبط دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال و جریمه استفاده کنندگان غیرمجاز توسط تعزیرات حکومتی، متهمان در مجموع محکوم به پرداخت 35 میلیارد ریال خسارت وارده به شرکت توزیع نیروی برق استان شدند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان کرد: تاکنون در استان اردبیل هیچ مجوز قانونی برای استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال صادر نشده است.

قدیمی اضافه کرد: دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب و باعث آسیب جدی به لوازم برقی شهروندان می‌شود.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد برای همین افراد سودجویی که با استفاده از انشعاب غیرمجاز برق اقدام به فعالیت غیرقانونی کنند، مجرم شناخته شده و با آنها بدون اغماض برخورد خواهد شد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه فوریت های برق (121) گزارش دهند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: همچنین لینک مربوط به گزارش‌های مردمی در خصوص استخراج غیرمجاز رمزارز در اپلیکیشن "برق من" نیز فراهم شده و شهروندان این اطمینان را داشته باشند که این همراهی و همکاری برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال علاوه بر دریافت جایزه نقدی به تناسب میزان ماینرهای کشف شده تا سقف 200 میلیون ریال، کاملا محرمانه خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر