کد خبر: 1085678
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری:
حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: جهاد بصیرت گونه سپاه در دل دشمنان ترس و وحشت ایجاد کرده است.
رحیمی

به گزارش جوان به نقل از روابط عمومی سپاه استان

امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1358 گفت: سپاه برای پاسداری از انقلاب اسلامی و اصالت‌های انقلاب الحمدلله شکل گرفت و به فضل پروردگار با درایت و حکمت امام راحل این مجموعه شکل گرفت و به فضل پروردگار یک شجره طیبه انصافاً شد و یک درخت تنومند و قوی الحمدلله با ثمرات فراوان تا امروز برای انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام به دشمنی های داخلی و خارجی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: البته دشمن هم خیلی دارد چه دشمنان خارجی و چه بعضی از این منفعلان داخلی، که همزبان با بیگانه و همزبان با مستکبرین با آن‌ها همراهی می‌کنند و تحریم سپاه را می‌خواهند و خانه‌نشینی سپاه را می‌خواهند و گوشه‌گیری سپاه را می‌خواهند و چه‌بسا در دلشان نابودی سپاه را می‌خواهند.

وی تصریح کرد: خب این‌ها هست چرا؟ به خاطر آن‌که سپاه به حمدالله مؤثر است و جهاد بصیرت گونه‌ای که تا امروز داشته است در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه دفاعی و سلاح‌های دفاعی و ترس و وحشتی که از این طریق در دل دشمن به لطف پروردگار ایجاد کردند و به این آیه شریفه به خوبی الحمدلله عمل شده است « وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم» به معنای واقعی کارها و سلاح این‌ها باعث رعب دشمن الحمدلله شده است این‌ها نعمت پروردگار متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: و به لطف الهی تحت فرماندهی حکیمانه کل قوا مقام معظم رهبری آدم‌های خوبی در این مجموعه شکل گرفتند آدم‌های خوب در این مجموعه زیاد هستند. آدم‌های سالم و خالص و فداکار و مجاهد و بصیر الحمدلله این مجموعه را دارند اداره می‌کنند و شکل گرفتند و دارند کار می‌کنند که این‌ها واقعاً نعمتی هستند که خدای تبارک و تعالی عطا کرده است.

وی ادامه داد: و شهدایی که این‌ها تقدیم کردند در این مسیر بی‌شمار شهدای این مجموعه چه خودشان و چه بسیجیان با این مجموعه در راه بودند و همراهی کردند تا امروز و همچنان همراهی می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد با یادآوری شهدای سپاه و بسیج گفت: شهدایی که تقدیم کردند ازجمله این شهدا شهید منتظر القائم فرمانده سپاه یزد است که در عملیات آمریکایی طبس که آن هم این روزها با آن مواجه هستیم و مناسبت است و خنثی شدن حمله آمریکایی‌ها به ایران در واقعه طبس برای این‌که به اصطلاح گروگان‌ها را آزاد کنند ولی خداوند تبارک و تعالی لطف کرد و عنایت کرد و معجزه گونه با طوفان شن به تعبیر امام راحل لشگر غیبی پروردگار همان‌طور که خداوند خانه‌اش در مسئله حمله فیل سواران با آن سنگ‌ریزه‌ها حفظ کرد که در سوره مبارکه فیل خداوند بیان می‌کند در واقعه طبس هم خداوند تبارک و تعالی با طوفان شن این‌ها را زمین‌گیر کرد و توطئه آن‌ها را خنثی کرد و ناچار شدند عملیات را متوقف کنند و دست از پا درازتر برگردند و با رسوایی نتوانند کاری بکنند و شهید منتظر القائم رفت آنجا برای این‌که این واقعه را کنترل کند و در برابر این‌ها بایستد و بعد آثار جنایت این‌ها را بیشتر آشکار و مشخص کنند و اسناد را جمع‌آوری کنند اما با خیانت داخلی‌ها و با خیانت بنی‌صدر خائن که از این خیانت‌ها ما کم نداشتیم متأسفانه و از اول انقلاب تا امروز از این نفوذی‌های این‌چنینی و خیانت‌هایی که صورت گرفت داشتیم.

وی بمباران منطقه طبس به دستور بینی صدر و شهادت شهید منتظرالقائم را یادآوری کرد و گفت: بنی صدر فرستاد هواپیماها را آنجا را بمب باران کنند، که آثار جنایت آمریکایی‌ها را محو کنند و شهید منتظر القائم در این حادثه به شهادت می‌رسد و یکی از افتخارات دیگر سپاه پاسداران می‌شود. این باز خودش درس زیاد دارد.

امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: روز جهانی قدس امسال متفاوت از سال‌های گذشته است، چرا که به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری گسترده این حماسه بزرگ وجود نداشت، اما امسال ما باز نشان خواهیم داد که قدس و مقاومت زنده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: صهیونیست‌ها باید از فلسطین خارج شوند تا این سرزمین به فلسطینیان بازگردد.

وی ادامه داد: مردم فلسطین حالا می‌دانند باید از عرب‌های وابسته و دولت خودگردان فلسطینی دل کنده و عملیات جهادی داشته باشند و با این روش از سرزمین خود دفاع کنند و اکنون هم مشکل صهیونیست‌ها همین مقاومت درونی است بنابراین حضور ما در روز جهانی قدس در خیابان‌ها پشتوانه‌ای برای محور مقاومت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: بی بصیرتی برخی فتنه ۸۸ را ایجاد کرد همه این‌ها به خاطر ایجاد یک شبهه بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: مواردی مانند حادثه کوی دانشگاه نشان می‌دهد که مطالبات جامعه باید از راه قانونی پیگیری شود تا بهانه‌ای برای دشمن ایجاد نکند.

وی ادامه داد: دشمن یک مسئله کوچک داخلی را بزرگ می کند تا با ایجاد فتنه مردم را به جان هم بیندازد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: رسانه‌ها در این زمینه مسئولیت دارند تا با آگاهی‌بخشی جلوی این شبهات را برطرف کنند تا میدان برای دشمن باز نشود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: در ایام شهادت مولای متقیان علی علیه السلام قرار داریم و مکتب علوی درسی بزرگ برای ماست تا اسیر فتنه‌ها نشویم و برای این کار نیاز به بصیرت داریم.

وی ادامه داد: امشب دومین شب از شب‌های قدر است که باید آن را مغتنم بشماریم و از فضیلت هایش بهره‌مند شویم و بتوانیم از پروردگار یک تحول و انقلاب درونی را بخواهیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: هفته سلامت را گرامی می‌داریم و قدردان تلاشگران عرصه سلامت و مقابله با کرونا هستیم و امیدواریم با این تلاش‌ها از این بلا دور شویم.

وی ادامه داد: روز شورا‌ها بسیار مهم است چرا که از جهتی این شورا‌ها باید مورد حمایت دولتمردان باشند و از جهتی شورا‌ها هم با وفاق و همدلی مسائل را حل کنند و از اختلافات دوری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: ضمن قدردانی از دولتمردان که انصافا خوب در صحنه هستند باید گفت که مردم انتظار دارند بیشتر و میدانی‌تر کار‌ها انجام شود بمانند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: مسئله بازرسی‌ها و نظارت‌ها برای کنترل قیمت‌ها و بازار نیازمند هماهنگی متولیان اقتصادی است تا آثار آن را مردم ببینند.

وی ادامه داد: افرادی که نمی‌خواهند کار کنند و همراه مردم و دولت نیستند یا خود کنار بروند یا باید کنار گذاشته شوند تا امید‌ها در دل مردم مخدوش نشود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر