کد خبر: 1085630
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در گفتگو با «جوان»:
در حال حاضر ۱۳۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شده که با هدایت سپاه روح‌الله در عرصه‌های مختلف به شکل تخصصی خدمت‌رسانی می‌کنند. تهیه بیش از ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در نهضت کمک‌های مؤمنانه که به همت سپاه و بسیج در مناطق مختلف استان توزیع شد، نشان داد، جهادگران، همیشه در صحنه هستند
فاطمه قاسمی

در حال حاضر ۱۳۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شده که با هدایت سپاه روح‌الله در عرصه‌های مختلف به شکل تخصصی خدمت‌رسانی می‌کنند. تهیه بیش از ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در نهضت کمک‌های مؤمنانه که به همت سپاه و بسیج در مناطق مختلف استان توزیع شد، نشان داد، جهادگران، همیشه در صحنه هستند و وقتی اعلام شد ۵۰ نوع خدمت در قالب طرح جهادی و سلامت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به مردم ارائه می‌شود، مهر تأییدی بر آمادگی و همیشه در صحنه بودن نیرو‌های بسیجی و گروه‌های جهادی استان مرکزی خورد. به همین بهانه به سراغ سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی رفتیم تا در گفت‌وگویی با اقدامات این نیرو و برنامه‌هایشان برای آینده بیشتر آگاه شویم.

سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه کارنامه و عملکرد سپاه در بخش‌های مختلف نمایشگر تجربه یک ملت است و هویت ملت ایران را می‌توان در کارنامه موفق سپاه مشاهده کرد، می‌گوید: ۲۲ قشر تخصصی در سپاه برای انجام فعالیت‌های مختلف سازماندهی شده‌اند و محوریت اجرای برنامه‌ها بر پایه هیئت‌های اندیشه‌ورز بسیج است و تقویت این هیئت‌ها برای عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری از ضرورت‌های مهم است.
وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی ادامه می‌دهد: با طنین‌انداز شدن روحیه بسیجی و تفکر انقلابی در میان جوانان و در راستای خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی ۱۳۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شد که در عرصه‌های مختلف به شکل تخصصی خدمت‌رسانی می‌کنند.
سردار کریمی اضافه می‌کند: با راه‌اندازی نهضت کمک مؤمنانه تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در این استان به همت سپاه و بسیج تهیه و توزیع شده و همچنین بیش از ۵۰ نوع خدمت در قالب طرح جهادی و سلامت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به مردم ارائه شده است.
وی می‌گوید: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی طرح هر خدمت به نام یک شهید از سال ۹۸ در این استان راه‌اندازی شد که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
سردار کریمی تأکید می‌کند: امیدآفرینی و ایجاد رضایت‌مندی مردم در روستا‌ها و مناطق محروم و حاشیه‌نشین از دستاورد‌های مهم حضور جهادگران بسیجی در میدان‌های خدمت‌رسانی است که در بیش از ۷۰۰ نقطه استان مرکزی نقش‌آفرینی می‌کنند.
وی می‌گوید: اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای تحقق جهاد تبیین و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و مناسبت‌های ملی، دفاع مقدس و مقاومت از دیگر اقدامات مهم است که در همین راستا بیش از ۵ هزار برنامه فرهنگی در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تشکیل قرارگاه‌های محله محور اسلامی در استان در راستای احیای کارکرد مساجد را از دیگر اقدامات سپاه و بسیج در سال گذشته عنوان کرده و تصریح می‌کند: بیش از ۵۰ قرارگاه در سطح استان تشکیل شده و کار شناسایی ظرفیت‌های محلات نیز با قوت ادامه دارد و مهم‌ترین اهداف این قرارگاه‌ها رفع مشکلات مردم و آسیب‌های اجتماعی است.
این مسئول ایجاد نشاط اجتماعی با محوریت دهکده مقاومت بسیج را از دیگر برنامه‌ها خوانده و می‌افزاید: در راستای عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی اقدامات و برنامه‌های مناسبی در دستور کار دهکده مقاومت بسیج استان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اجرای پروژه شهرک شهید سلیمانی در اراک بیان می‌کند: در راستای نهضت ساخت مسکن در شهرک شهید سلیمانی احداث بیش از هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته که مرحله اول پروژه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سردار کریمی خاطرنشان می‌کند: در سال‌جاری رویکرد سپاه حرکت به سمت قوی شدن در همه ابعاد است و با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب و بیانات نورانی مقام معظم رهبری در این راستا شتابنده حرکت خواهیم کرد.
وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج کارگری می‌گوید: در جهت کمک به تحقق جهش تولید و رفع موانع تولید اقدامات و طرح‌های خوبی توسط بسیج کارگری به کارخانجات و واحد‌های تولیدی انجام شده که اشتغالزایی برای ۸۰۰ نفر و تثبیت ۱۵۰۰ اشتغال در کنار اجرای طرح شهید برونسی، طرح شهید کریمی و توزیع بسته‌های معیشتی از مهم‌ترین آنهاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار