کد خبر: 1078298
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
رئیس مجلس شورای اسلامی:

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید براینکه در جایی که ما بر سر اصول انقلاب متحد شده‌ایم و مردم به ما اعتماد کرده‌اند، دیگر بهانه‌ای برای ناکارآمدی نداریم، گفت: امروز، فرصتی است برای گسترش مردم‌باوری و مردم‌سالاری به همه عرصه‌های کار در کشور. باید کاری کنیم که میدان برای عاملیت و فعالیت مردم باز شود؛ مردمی که خودشان را باور کرده‌اند و ایمان دارند که می‌توانند و راه رسیدن به «ایران قوی» همین است.
به گزارش خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح دیروز در پیام تصویری به نخستین مرحله همایش «همیاری نخبگان مردم، نهاد‌های انقلابی و اجرایی و دولت سیزدهم در بیانیه گام دوم انقلاب» با تأکید بر اینکه امام راحل هم خداباور بود و هم مردم‌باور اظهار کرد: بر همین اساس، هم توانست ما را به خودباوری برساند و به ما اعتماد به نفس انجام کار‌های بزرگ را بدهد؛ کاری به بزرگی انقلاب. امروز هم رمز پیشرفت و رمز کارآمدی چیزی جز این نیست.
رئیس قوه مقننه تصریح کرد: در تمامی سال‌های پس از انقلاب، هرجا براساس خداباوری، سنت‌های الهی را مبنای عمل خود قرار دادیم و مبتنی بر مردم باوری زمینه فعالیت مردم را فراهم کردیم، راه برای انجام بزرگ‌ترین کار‌ها باز شد و کام مردم هم از کارآمدی شیرین شد.
رئیس قوه مقننه در ادامه اظهار کرد: ما باید بنای نویی در حکمرانی بنیان نهیم که ارکان آن بازگشت به مبانی مکتب امام یعنی مردم باوری و خداباوری است و اصول حاکم بر آن، سه اصل عدالت، معنویت و عقلانیت است که با تأکید حکیم فرزانه رهبر انقلاب باید توأمان در همه راهبرد‌ها و سیاست‌ها و عملکردها، مبنا قرار گیرد. وی بیان کرد: در حکمرانی نو کارآمدسازی اداره جامعه برای حل مسائل مردم هدف اصلی است که شیوه اقدام، از سه محور مردمی‌سازی، هوشمندسازی و شفاف‌سازی تشکیل می‌شود.
قالیباف تأکید کرد: در جایی که ما بر سر اصول انقلاب متحد شده‌ایم، مردم هم به ما اعتماد کرده‌اند، دیگر بهانه‌ای برای ناکارآمدی نداریم. امروز، فرصتی است برای گسترش مردم‌باوری و مردم‌سالاری به همه عرصه‌های کار در کشور؛ از فرهنگ گرفته تا اقتصاد باید کاری کنیم که میدان برای عاملیت و فعالیت مردم باز شود؛ مردمی که خودشان را باور کرده‌اند و ایمان دارند که می‌توانند. راه رسیدن به «ایران قوی» همین است. رئیس قوه مقننه اظهار کرد: در طرف مقابل، دشمن تلاش می‌کند این اعتماد به نفس و ایمان به «ما می‌توانیم» را از مردم بگیرد. هر کاری می‌کنند تا محاسبات ما را عوض کنند.
قالیباف با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، یک چراغ راهنماست که بدانیم سرگذشت انقلاب، سرشت انقلاب و سرنوشت انقلاب چیست، بیان کرد: این بیانیه هم دیدگاهی درست نسبت به تاریخ و مبانی انقلاب اسلامی می‌دهد، هم به دقت بیان می‌کند که الآن در کدام نقطه ایستاده‌ایم و هم نشان می‌دهد که باید به کدام سمت و سو برویم. رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: فهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک نگاه راهبردیِ انقلابی به ما می‌دهد تا در هر لحظه و هر موقعیتی بتوانیم نسبت خودمان را با انقلاب اسلامی ـ آنچنان که هست ـ پیدا کنیم.
قالیباف ضمن تأکید براینکه چیزی که امروز به آن نیاز داریم، اجماع و همگرایی براساس این نگاه راهبردی، بین نیرو‌های مؤمن به مبانی انقلاب اسلامی است، گفت: نهاد‌های انقلابی هم باید از یک طرف در جهت همین نگاه راهبردی عمل کنند و در خدمت بالندگی نیرو‌های انقلاب باشند. از طرف دیگر راه را برای توسعه عاملیت مردم باز کنند و جریان‌های مردمی را برای پذیرش نقش‌های مهم در چله دوم انقلاب، توانمند کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار