کد خبر: 1077756
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ویژه‌برنامه‌های دهه فجر ۱۴۰۰ را تشریح کرد
یک وجه مهم از برنامه‌های دهه فجر به شهید سلیمانی اختصاص دارد چراکه یک وجه اصلی از آرمان‌های انقلاب را می‌توانیم در شهید سلیمانی پیدا کنیم. کسی که آرزو و آرمان امام را به واقعیتی عینی تبدیل کرد، شهید سلیمانی بود.

یک وجه مهم از برنامه‌های دهه فجر به شهید سلیمانی اختصاص دارد چراکه یک وجه اصلی از آرمان‌های انقلاب را می‌توانیم در شهید سلیمانی پیدا کنیم. کسی که آرزو و آرمان امام را به واقعیتی عینی تبدیل کرد، شهید سلیمانی بود.
به گزارش فارس، سیدنظام‌الدین موسوی، رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی صبح دوشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و نهضت اسلامی ایران اظهار داشت: امام در عصر ستم‌شاهی پرچم استقلال و آزادی کشور را برافراشت و با کمک مردم آگاه ایران انقلاب را به ثمر رساند.
وی افزود: از انقلاب اسلامی ملت ایران ۴۳سال گذشت و در این مدت به رغم همه فشار‌هایی که بر ما تحمیل شد، ملت ایران مستقل و سرافراز ایستادند و فشار‌ها را تحمل کردند و حتی از جان خود گذشتند، اما پای آرمان‌های خود ایستادند.
موسوی با بیان اینکه دشمنان اعتراف کرده‌اند که فشار‌های آنان اثری بر ملت ایران نداشته است، افزود: روزگاری تصور می‌کردند انقلاب چند ماه یا چند سال بیشتر دوام نمی‌آورد، اما امروز شاهد هستیم مردم سراسر دنیا از کشور‌های منطقه تا امریکای لاتین پرچم انقلاب اسلامی را برافراشته‌اند و آزادی‌خواهان دنیا قبله آمال خود را نظام ایران می‌دانند.
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر تأکید کرد: نسل‌های جدید انقلاب اسلامی و جوانانی که انقلاب و امام را ندیده‌اند، متأثر از آموزه‌های امام هستند، شهدای مدافع حرم، مقاومت مردم عراق، یمن، سوریه، لبنان و بحرین گوشه‌ای از تلألؤ آرمان‌های انقلاب در منطقه است.
موسوی با بیان اینکه شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد دهه فجر برنامه‌های متعددی را تدوین کرده‌اند، اظهار داشت: سیاست‌ها و اهداف اجرای این برنامه‌ها از ماه‌ها قبل تدوین شده و قرار است به رغم تبلیغات دشمن جشن‌های پیروزی انقلاب را شکوهمند برگزار کنیم. در همه برنامه‌ها به نحوی اقدامات و مراسم‌ها انجام می‌شود که کمترین مشکل ایجاد شود و پروتکل‌های بهداشتی پیوست برنامه‌هاست.
وی با بیان اینکه از ۱۲ تا ۲۲بهمن برنامه‌های خوبی تدوین شده است، بیان داشت: در این راستا همه اقوام، مذاهب، مشاغل و مانند آن در برگزاری مراسم نقش دارند.
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به تشکیل ۲۶ کمیته برای برگزاری برنامه‌ها گفت: کمیته‌ها برنامه متعددی برای خود دارند و هر کمیته یک برنامه شاخص را در دهه فجر اجرا می‌کنند.
وی ادامه داد: در این ستاد هسته‌های اندیشه‌ورز فعال هستند تا متناسب با فضای دهه فجر امسال ایده‌ها و برنامه‌های مناسبی برای این حوزه داشته باشیم. به گفته موسوی، در تمامی استان‌ها کمیته‌ها و ستاد‌های دهه فجر شکل گرفته است و همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها در این بخش فعال هستند.
جشن‌های مردم‌محور
موسوی با بیان اینکه برگزاری جشن‌های دهه فجر باید مردمی و مردم‌محور برگزار شود، گفت: بسیاری از مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد، دسته‌های فرهنگی و اجتماعی در حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و مراکز خود مراسم برگزار خواهند کرد.
وی از مشارکت مذاهب و ادیان الهی برای گرامیداشت دهه فجر خبر داد و گفت: در اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی مراسم جشن‌های پیروزی انقلاب برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر از نقش شهرداری‌ها برای بسترسازی مراسم‌های مردمی خبر داد و گفت: دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف و نیز شهرداری‌ها زمینه‌سازی لازم را برای برگزاری مردمی جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی انجام خواهند داد.
وی به نقش رسانه‌ها در برگزاری بهتر مراسم دهه فجر اشاره کرد و گفت: قصد داریم با مشارکت و مشورت با مدیران رسانه‌ها، پویش‌ها و هشتگ‌هایی در فضای مجازی داشته باشیم.
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی از نهایی شدن موضوعات دهه فجر در این ستاد خبر داد و گفت: شعار امسال «جشن ملی۱۴۰۰» است و این کلیدواژه اصلی ما با محوریت امید و وحدت است تا همه طیف‌ها و صنوف مردمی در این مراسم شرکت کنند و یاد امام و شهدای انقلاب را گرامی بدارند.
موسوی به نامگذاری ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: در روز ۱۲بهمن مرقد حضرت امام، محل جلوس ایشان در بهشت زهرا و فرودگاه گلباران خواهد شد. شست‌وشوی مرقد امام با گلاب ناب کاشان با حضور مردم انقلابی این شهر و نماینده ولی فقیه در حال انجام است.
وی به مراسم یوم‌الله ۱۲بهمن اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این روز با حضور مردم و مسئولان اجرایی خواهد شد و همه برنامه‌ها با ستاد کرونا هماهنگ شده است و از این نظر مشکلی نداریم.
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر گفت: در روز ۱۲بهمن در ساعت ۹:۳۳ صبح قرائت پیام خانواده شهدا را خواهیم داشت و در محل جلوس امام در بهشت زهرا نیز مراسمی بعد از ادای احترام به شهدا و اقامه نماز انجام می‌شود. در ترمینال شماره۳ فرودگاه هم برنامه خواهیم داشت و یکی از مسئولان سخنرانی می‌کند. رژه موتورسواران نیرو‌های مسلح و مردمی در مسیر فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا و گلباران این مسیر هم از دیگر برنامه‌هاست.
موسوی به برنامه کمیته‌های دهه فجر اشاره کرد و گفت: علاوه بر این برنامه‌ها در روز اول دهه فجر در ۱۱۰هزار مدرسه زنگ انقلاب نواخته خواهد شد. در همین ساعت زنگ ناقوس کلیسا‌ها هم به صدا درمی‌آید.
وی از اجرای پویش ملی پرچم خبر داد و گفت: این پویش از سوی مردم در حال انجام است. برگزاری مسابقات مردمی، صبحگاه مشترک، عیادت از جانبازان، زیارت قبور شهدا، مسابقات ورزشی و هنری در دستور کار است. اجرای ۵هزار سرود در مناطق مختلف، اجرای برنامه صبر و شکر در بقاع متبرک امامزادگان سراسر کشور، برگزاری یادواره شهدا در ۶۰هزار مسجد، برگزاری ۴۰هزار نشست و ۸۰۰ برنامه برای دانش‌آموزان، برگزاری برنامه‌های قرآنی و گفتمان دینی در مدارس و دانشگاه‌ها و اعزام مبلغ به مناطق مختلف در دستور کار است.
به گفته موسوی، مراسم میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی گلزار شهدا در ۱۹هزار گلزار شهدای سراسر کشور و مزار شهدای گمنام نیز در دهه فجر برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی از پوشش مراسم توسط ۲هزار خبرنگار، فیلمبردار و عکاس خبر داد و گفت: بستر‌ها و مجوز‌های لازم در اماکن محل برگزاری جشن‌ها انجام شده است و امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های تدوین‌شده به خوبی پوشش داده شود. در مجموع ۱۱۰خبرنگار خارجی نیز این مراسم را پوشش خواهند داد.
ممکن است بخشی از برنامه‌ها به دلیل کرونا تغییر کند
وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا برای برگزاری راهپیمایی ۲۲بهمن تصمیم‌گیری شده است یا خیر؟ گفت: دو اصل برای مراسم‌ها داریم که اول باید مراسم‌های دهه باشکوه برگزار شود و از ایده‌ها و ابتکارات مختلف استقبال می‌کنیم و بر اساس شرایط عمومی برنامه‌ریزی کرده‌ایم. اصل دوم سلامت و جان مردم است و می‌دانیم در شرایط خاصی هستیم و به این دلیل رعایت پروتکل‌ها را اصل می‌دانیم و برای هر حالتی اگر شرایط شدید نباشد، متناسب با آن برنامه‌ریزی می‌کنیم و اگر شرایط خاص باشد، ایده‌های دیگری را برای برپایی مراسم خواهیم داشت.
موسوی با بیان اینکه شدت گرفتن کرونا در کشور سبب بازبینی در اجرای برخی برنامه‌های کرونا شده است، اظهار داشت: ممکن است بخشی از برنامه‌ها به این دلیل تغییراتی داشته باشد.
شهید سلیمانی آرمان امام (ره) را به واقعیت تبدیل کرد
وی با اشاره به اینکه یاد شهدا در برنامه‌های دهه فجر جایگاه والایی دارد، گفت: با توجه به جایگاه شهید سلیمانی، گرامیداشت منزلت، آرمان و جایگاه این مرد بزرگ را در دستور کار داریم و یک وجه مهم از برنامه‌های دهه فجر به این شهید اختصاص دارد چراکه یک وجه اصلی از آرمان‌های انقلاب را می‌توانیم در شهید سلیمانی پیدا کنیم.
وی گفت: کسی که آرزو و آرمان امام را به واقعیتی عینی تبدیل کرد و توانست در جغرافیای جهان اسلام هسته‌های مقاومت را شکل دهد، شهید سلیمانی بود و مقاومتی را که در این کشور‌ها بود، او ایجاد کرد. در شکل‌گیری این بنای مردمی در جغرافیای جهان اسلام شهید سلیمانی نقش داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار