کد خبر: 1076299
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

رپورتاژ آگهی/ مهم ترین موضوع در انتخاب تاج گل، مدنظر قرار دادن مناسبت و مراسم آن تاج گل می باشد. ناگفته پیداست تاج گل در مناسبت های مختلف، می تواند در ردیف زیباترین و بهترین هدیه ها به شمار رود. تاج گل برای انواع مناسبت ها، مورد استفاده قرار می گیرد که در واقع تاج گل دایره ای ، نسبت به سایر تاج گل ها کاربرد بیشتری دارد. از انواع مختلف تاج گل حلقه ای برای انواع مناسبت ها و مراسم مختلف استفاده می گردد. که از این میان می توان به مراسم ختم، ترحیم، نمایشگاه ها، مراسم عروسی، انواع بزرگداشت ها و جشن های مختلف اشاره نمود.

تاج گل دایره ای

تاج گل دایره ای

انواع تاج گل گرد یا حلقه ای

تاج گل گرد و انواع دیگر تاج گل، معمولا براساس مناسبت هایی که از آنها استفاده می شود، دسته بندی می شوند. به طور مثال؛ تاج گل مراسم ختم، تاج گل روی سر عروس، تاج گل سر مزار، تاج گل مراسم افتتاحیه، تاج گل برای بزرگداشت و گرامیداشت افراد بزرگ، تاج گل برای ورود و استقبال از زائران و استقبال از قهرمانان کشور در لحظه ورود و هم چنین تاج گل های حلقه ای اروپایی برای تبریک و تسلیت از انواع تاج گل های دایره ای هستند. شاید شنیدن تاج گل حلقه ای اروپایی برایتان کمی عجیب باشد که این تاج گل به چه شکل میتواند باشد و از چه زمانی مرسوم شدند. تاج گل‌های اروپایی با استفاده برگ و گل تزئین  می‌شوند و بسیار جلوه خاصی دارند. تاج گل های اروپایی به معنی احترام هستند که میتوانید از این تاج گل ها در انواع مراسمات تبریک و ترحیم استفاده کنید. برای مشاهده و آشنایی بیشتر با انواع تاج گل حلقه ای اروپایی برای تبریک و تسلیت میتوانید بر روی لینک کلیک کنید.

هم چنین تاج گل ها معمولا براساس اندازه و شکل ظاهری شان به تاج گل یک طبقه، تاج گل دو طبقه، تاج گل سه طبقه، تاج گل تشریفاتی، تاج گل لوکس و مجلل، تاج گل فانتزی، تاج گل دایره ای و انواع دیگر، تقسیم می شوند.

تاج گل افتخار

تاج گل افتخار

کاربرد گل ها در تاج گل گرد

گل هایی که برای تاج گل حلقه ای و یا گرد مورد استفاده قرار می گیرند، باید از بهترین نوع ممکن باشند و از گل هایی که عمر کوتاهی داشته و زود پژمرده می شوند نمی توان استفاده نمود. معمولا از تاج گل دایره ای برای انواع مناسبت هایی استفاده می شود که طولانی مدت به طول می انجامند و اشخاصی که این تاج گل ها را تقدیم می نمایند، می خواهند حداقل تا پایان مراسم مقاومت بالایی داشته و شاداب بمانند.

انتخاب گل مناسب بسیار حائز اهمیت است و باید در مراسم های مختلف گل هایی را انتخاب نمود که پیام آور خوبی ها و متناسب با آن مراسم باشند.

1) گل لاله

 از این گل برای عرض تسلیت به بازماندگان متوفی استفاده  می گردد.

2) گل نرگس

 این گل نشانه آغاز دوباره و همدردی با خانواده شخص تازه فوت شده است.

3) گل زنبق

 این گل بیشتر در مراسم ختم مورد استفاده قرار می گیرد و نشان معصومیت و پاکی روح شخص درگذشته است.

4) گل میخک

 این گل در ردیف گل هایی با مقاومت بالاست. رنگ سفید میخک نماد پاکی و معصومیت و تولدی دوباره و رنگ قرمز آن نشان محبت است.

5) گل سوسن و یا لیلیوم

 این گل نشان صداقت و قدرت است.

6) گل گلایل

 این گل از پرکاربردترین گل ها در مراسم ختم و نماد وفاداری و به معنای خاطر کسی را زنده نگاه داشتن است.

7) گل رز

رنگ زرد این گل نماد دوستی، اشتیاق، علاقه و عشق است و رنگ قرمز آن نماد غمی بی پایان است. رنگ سفید و قرمز این گل انتخابی ایده آل برای تزیین تاج گل مراسم ختم می باشد.

تاج گل دایره ای برای انواع مناسبت ها

تاج گل دایره ای برای انواع مناسبت ها و مراسم مختلف از جمله؛ مراسم شادباش مثل جشن عروسی و جشن تولد، مراسم ختم و ترحیم، بزرگداشت افراد بزرگ و ... مورد استفاده قرار می گیرد. اما این نکته را نباید فراموش کرد که آراستن و تزیین گل ها اهمیت بسیاری دارد و رنگ های مختلف گل ها برای مراسم های مختلف باید کنار یکدیگر قرار بگیرد.

به طور مثال، از رنگ های روشن و شاد مثل بنفش، قرمز، زرد، گلبهی، نارنجی و ... باید برای جشن تولد، سالگرد ازدواج، خواستگاری و ... استفاده شود و برای مراسم ختم و ترحیم از رنگ سفید و یا ترکیبی از رنگ های خنثی و خاص استفاده کرد. اندازه تاج گل دایره ای برای انواع مناسبت ها محدودیت خاصی ندارد و افراد می توانند بسته به مراسم مختلف ابعاد آن را تعیین کنند. به طور مثال تاج سر عروس ابعاد کوچکی دارد و برای مراسم ختم و ترحیم از تاج گل هایی با ابعاد بسیار بزرگ و چند طبقه می توان استفاده نمود.

تاج گل مراسم ختم

پیشینه تاج گل دایره ای

در خصوص تاریخچه تاج گل ها و نخستین کاربرد تاج گل گرد، می توان از امپراتوری های باستانی در مصر، ایران و یونان نام برد. در گذشته تاج گل دایره ای کاربردی مشابه امروز نداشت و کاملا متفاوت بود. این تاج گل ها نشانه قدرت و اقتدار طبقه حاکم بود و تحت عنوان سرپوش مورد استفاده قرار می گرفت. در واقع کاربردی مشابه تاج امروزی داشت که کلمه تاج نیز برگرفته از همین تاج گل است.

تاج گل مراسم ختم و سوگواری

تاج گل مراسم ختم و سوگواری

اما در خصوص استفاده از تاج گل گرد برای مراسم ختم و ترحیم، پیشینه آن به دوران یونان قدیم برمی گردد. یونانیان باستان از تاج گل دایره ای برای انواع مناسبت ها استفاده می کردند که یکی از آنها، در مراسم تدفین و خاکسپاری متوفی بود، زیرا بر این باور بودند که این نوع از تاج گل، به این معناست که شخص درگذشته در دنیای پس از مرگ دارای زندگی ابدی خواهد بود. ناگفته نماند که از تاج گل گرد برای مراسم مذهبی و دینی مثل گرامیداشت مقام حضرت عیسی و نخستین شهدا که از حواریون حضرت عیسی بودند، استفاده گردیده است.

هدیه دادن و خرید گل در مناسبت‌های مختلف در فرهنگ ایرانی سابقه‌زیادی دارد. تاج گل تبریک یکی از بهترین هدایایی ست که می توانید در هر مراسمی برای عرض تبریک و ابراز شادی آن را به عزیزانتان هدیه دهید. امروزه سفارش تاج گل تبریک برای ۷ مناسبت مثل نمایشگاه، افتتاحیه، عروسی، همایش، سمینار، مسابقات ورزشی، مراسم شادی به یکی از مرسومات در جامعه مبدل شده است.

اگر کسی در زندگی شما هست که دوست دارید برای شادی و موفقیت او تاج گل تبریک سفارش دهید، خوشبخت هستید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار