کد خبر: 1074958
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
پیام رئیس‌جمهور به مناسبت روز شهدای دانشجو

رئیس‌جمهوری در پیامی شهدای دانشجو را پیشگامان فرهیخته ایثار و شهادت دانست و تأکید کرد: نامگذاری ۱۶ دی‌ماه به نام «روز شهدای دانشجو»، ثبت تاریخ قیام نخبگان عاشورایی ایران است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در پیامی به مراسم چهل و یکمین سالگرد حماسه جاودان هویزه و گرامیداشت روز شهدای دانشجو تأکید کرد: حضور و شهادت دانشجویان مسلمان و مبارز پیرو خط امام (ره) در کنار اقشار مختلف بیانگر آن است که جمهوری اسلامی، پیوسته از توان دانشجویان در اداره کشور و از حضور درخشان آن‌ها در سطوح عالی خصوصاً در جنگ و جهاد سازندگی بهره‌مند بوده است.
رئیسی در این پیام تأکید کرد: شهدای دانشجو، عقل، علم و عقیده را در هم آمیختند و پیشگامان فرهیخته ایثار و شهادت گشتند و در جهاد فی سبیل‌الله و در دانشگاه انسان‌ساز مقاومت و پایداری با بالاترین درجات فارغ‌التحصیل شدند. وی اظهار داشت: دانشگاه‌های ما از سال‌ها قبل در وقایعی، چون ۱۶ آذر ۱۳۳۲، پیشاهنگ مبارزه با استبداد و در دوران مبارزات انقلاب اسلامی در یوم‌الله ۱۳ آبان ۱۳۵۸، پرچمدار ایستادگی در برابر نظام سلطه و در دفاع مقدس یکی از کانون‌های مولد و اصلی اعزام نیرو به جبهه‌های حق علیه باطل بودند.
رئیس‌جمهوری تصریح کرد: حماسه هویزه در ۱۶ دی‌ماه ۵۹ به فرماندهی جوان ۲۲ساله، شهید علم‌الهدی و مجاهدت یاران دانشجوی او، مبدأ پایداری مردمی، در هشت سال دفاع مقدس و نقطه شروع تحولات جنگ و تکیه بر توان جوانان به شمار می‌آید. آن‌ها در اوج مظلومیت و با دست‌های خالی، اما با دل‌های استوار و ایمان‌های راسخ، روحیه مقاومت را در جامعه و عشایر غیور منطقه به عنوان خط مقدم دفاع از ایران، تقویت کردند و مدل فرماندهی در دفاع مقدس را از اتکای صِرف به ماشین جنگی و فریاد ناتوانی، به ایمان و اعتماد به جوانان پرانگیزه و «ما می‌توانیم» تغییر دادند. رئیسی اظهار داشت: اینک در گام دوم انقلاب اسلامی، شهدای دانشجو، ذخایر تمام ناشدنی، الگو‌هایی برای انتقال فرهنگ و آرمان‌ها، طلایه‌داران پیشرفت کشور، علمداران هدایت نسل جوان و منشأ تحولات ماندگار در کشور هستند. رجای واثق دارم که به برکت تلاش و جانفشانی این رهروان مکتب شهید سلیمانی و رهپویان شهدای علم و با تکیه بر توان جوانان ایران زمین، جمهوری اسلامی ایران هیمنه استکبار را در جنگ اقتصادی نیز درهم شکسته و به اقتدار جهانی و قدرت منطقه‌ای دست خواهد یافت و بر قله‌های دانش جهان جلوه‌گری خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار