کد خبر: 1073173
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد «حسین ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن بر اثر ابتلا به کرونا سحرگاه امروز به برادران شهیدش پیوست.

«حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (سه‌شنبه) ۳۰ آذر ماه به برادران شهیدش پیوست.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در همین خصوص از شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد دولت نجات ملی یمن در اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: شهید ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نا مناسبی به کشور بازگشت و به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، سحرگاه امروز به فیض شهادت نائل آمد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره برخی اخبار منتشره در مورد آخرین وضعیت سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد دولت نجات ملی یمن اظهار داشت: آقای حسن ایرلو از چند روز قبل مبتلا به ویروس کرونا شده است و با‌ توجه به ضرورت رسیدگی پزشکی عاجل به وی، وزارت امور خارجه برای انتقال وی به کشورمان جهت معالجات لازم تماس‌ها و رایزنی‌هایی را‌ با برخی کشورهای منطقه به عمل آورد که سرانجام منجر به فراهم شدن مقدمات لازم جهت انتقال ایشان شد که بحمدالله هم اکنون انتقال وی به جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از کشورهای دست اندرکار‌ این اقدام انسانی، برخی خبرسازی‌ها و جوسازی‌های رسانه‌ای را در این رابطه عاری از صحت خواند.

خطیب‌زاده همچنین دیروز ۲۹ آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده در خصوص «حسن ایرلو» سفیر ایران در یمن و ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر این‌که بازگشت سفیر ایران به دلیل اختلافات ایران با انصارالله صورت گرفته است نیز گفت: طرح سؤالات رسانه‌های غربی اعتباربخشی به روایت‌های غلط و داستان‌سرایی‌هایی است که مطرح می‌شود. روابط ایران و دولت نجات ملی یمن از هر زمانی مستحکم‌تر و به هم نزدیک‌تر است. جمهوری اسلامی ایران کماکان متعهد است به مردم یمن از همه ابزارهای دیپلماتیک و سیاسی کمک کند. آنهایی که این خبرسازی‌ها را می‌کنند بهتر است توجه کنند تنها راه کمک به موضوع یمن احترام به خواست و اراده مردم یمن است. آقای ایرلو احتیاج به رسیدگی فوری پزشکی داشت و چندین روز این موضوع در دستورکار جمهوری اسلامی ایران بود و چندین کشور در منطقه از جمله عراق به ما در این زمینه کمک کردند. ان‌شاءالله که حال آقای ایرلو بهتر شد، اطلاع رسانی می‌کنم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار