کد خبر: 1073052
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
در جلسه فوق‌العاده ستاد مقابله با کرونا مطرح شد
در جلسه فوق‌العاده ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بر ضرورت استفاده از ماسک در معابر عمومی و میهمانی های خانوادگی تاکید شد.
در جلسه فوق‌العاده ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که یکشنبه شب به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از آخرین وضعیت پراکندگی سویه جدید اُمیکرون در کشور و اقدامات انجام شده برای جلوگیری از انتشار این ویروس ارائه کرد.

وزارت بهداشت در این گزارش تاکید کرد افرادی که دوز اول واکسن خود را تزریق کرده اند به سرعت دوز دوم را هم دریافت کنند و تمامی شهروندانی که حداقل سه ماه از دریافت دوز دوم آنها گذشته جهت دریافت دوز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

همچنین در این جلسه مقرر شد از روز دوشنبه مراکز واکسیناسیون به منظور سهولت در روند دریافت واکسن فعالیت خود را مانند ماه های گذشته از سر گیرند.

ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه فوق العاده خود و با توجه به سرعت انتشار بالای اُمیکرون بر تشدید مراقبت های اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک در مهمانی های خانوادگی و اماکن عمومی تاکید کرد.

در این جلسه مقرر شد رستوران ها و تالارهای پذیرایی حتما پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت بویژه استفاده از ماسک توسط مراجعین و کارکنان را با دقت اجرایی کنند و بازرسی از این مراکز نیز با شدت بیشتری انجام شود و در صورت عدم رعایت سریعا مراکز متخلف تعطیل شود.

بر این اساس از همه مردم خواسته شد فاصله گذاری اجتماعی را با حساسیت رعایت کنند و در روزهای منتهی به یلدا از تردد و تجمع در مراکز شلوغ و اجتماعات پرهیز کنند.

وزارتخانه های کشور و بهداشت و درمان و اموزش پزشکی نیز محدودیت ورود مسافر از کشورهای آلوده را اعلام و تدابیر لازم را برای اطمینان از سلامت مسافران اتخاذ کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار