کد خبر: 1072710
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
پیش از ظهر امروز گردهمایی علمی و نمایشگاه تخصصی و فناوری‌های نوین "انتظام و امنیت" با حضور "سردار حسین اشتری" فرمانده کل انتظامی کشور، "سورنا ستاری" معاون علوم و فناوری رئیس جمهور و همچنین سردار دکتر "محمد قصری" رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی برگزار شد.

 فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه تصویب طرح جامع ساختار و سازمان انتظامی نقطه عطفی در تاریخ مجموعه انتظامی است، گفت: طرح جامع ساختار و سازمان انتظامی با تصویب فرماندهی معظم کل قوا قطعا تحولی عظیم را در مجموعه انتظامی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، پیش از ظهر امروز گردهمایی علمی و نمایشگاه تخصصی و فناوری‌های نوین "انتظام و امنیت" با حضور "سردار حسین اشتری" فرمانده کل انتظامی کشور، "سورنا ستاری" معاون علوم و فناوری رئیس جمهور و همچنین سردار دکتر "محمد قصری" رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی برگزار شد.

سردار "حسین اشتری" در این گردهمایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و معزز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت، مدافعان حرم، درود و سلام بر روح بلند و ملکوتی امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز "مدظله العالی" و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: در هفته پژوهش قرار داریم و جا دارد در این گردهمایی از همه پژوهشگران، محققان و میهمانان گرانقدر از جمله معاون علوم و فناوری رئیس جمهور و همچنین عزیزانی که از شرکت‌های دانش بنیان در این مراسم حضور دارند، به واسطه تلاش و زحمات در حوزه تحقیقات و پژوهش تشکر و قدردانی کنم.

*لزوم بهره بردن از فناوری روز

وی در ادامه به تنوع و پیچیدگی‌های ماموریتی مجموعه انتظامی جمهوری اسلامی ایران (پیچیدگی جرائم، رشد سریع فناوری و دسترسی مجرمان به فناوری روز) اشاره کرد و گفت: مجموعه انتظامی علاوه بر پیچیدگی ماموریت‌ها و حضور شبانه روزی در تمامی صحنه‌ها در راستای ارتقاء خدمت رسانی به مردم لازم است که برای آمادگی بیش از پیش، ظرفیت‌هایی را ایجاد کند تا بتواند با اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرایم پیشگیری و در صورت وقوع با آن‌ها برخورد کند بنابراین لازم است که از فناوری‌های نوین و تکنولوژی روز بهره ببریم.

*طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی کشور

فرمانده کل انتظامی کشور به تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط فرماندهی معظم کل قوا اشاره کرد و ادامه داد: تصویب طرح جامع ساختار و سازمان انتظامی قطعا تحولی عظیم را در مجموعه انتظامی ایجاد خواهد کرد؛ تصویب طرح جامع ساختار و سازمان انتظامی نقطه عطفی در تاریخ مجموعه انتظامی است و می‌توان گفت که تاکنون شاهد چنین تحولی در مجموعه انتظامی نبوده ایم از این رو می‌طلبد بیش از گذشته برای خدمت رسانی به مردم آماده باشیم.

*اهمیت هوشمندسازی پلیس

این مقام ارشد انتظامی به اهمیت هوشمندسازی پلیس و اقدامات فرماندهی کل انتظامی کشور در این خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث هوشمند سازی اقدامات خوبی انجام شده است، اما در این حوزه بیش از پیش بایستی گام‌های موثرتر برداریم چراکه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

سردار اشتری در ادامه با تاکید بر استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود برای رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی گفت: به واسطه ماموریت‌های سنگین و پیچیده و تحقق فرمایشات مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای عزیز "مدظله العالی" و همچنین نیاز جامعه اسلامی لازم است که در حوزه هوشمندسازی پلیس از ظرفیت تمامی پژوهشگران و محققانی که در این زمینه فعالیت دارند، بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری بایستی با نوآوری تمامی مشکلات را حل کنیم از این رو لازم است که خود رادر همه ابعاد (خصوصا معنوی، اعتقادی، دینی و.) تقویت کنیم؛ بحمدالله مجموعه انتظامی در راستای حرفه‌ای شدن، بهره بردن از فناوری‌های نوین و ... پیشتاز بوده چه بسا در حوزه هوشمند سازی نیز اقدامات موثری هم انجام داده است.

سردار اشتری همچنین عنوان کرد: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز "مدظله العالی" در راستای رسیدن به نقطه مطلوب "بایستی زیرساخت‌ها را تقویت کنیم"؛ انشاالله با ظرفیت‌های موجود و همت تمامی همکاران، معاونان، مدیران و پژوهشگران و عنایت دولت سیزدهم به تمامی ماموریت‌های ناجا، می‌توانیم به اهداف مدنظر برسیم.

*لزوم بهره بردن از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای حل مشکلات

"سورنا ستاری" معاون علوم و فناوری رئیس جمهور همچنین در گردهمایی علمی و نمایشگاه تخصصی و فناوری‌های نوین "انتظام و امنیت" گفت: از سردار"حسین اشتری" فرمانده کل انتظامی کشور و تمامی کارکنان مجموعه انتظامی به واسطه زحمات و تلاش‌های شبانه روزی آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم؛ شهدایی که مجموعه انتظامی در حوزه‌های مختلف (از جمله مبارزه با قاچاقچیان و ...) تقدیم نظام کرده نشان از سلحشوری و تلاش بی پایان این عزیزان دارد.

وی با تاکید براینکه مجموعه انتظامی بایستی در آینده دستخوش بحث تکنولوژی شود، ادامه داد: مشکل در تفاوت دیدگاه و روش است پس نباید راه اشتباه گذشته را تکرار کنیم؛ محصول با سرمایه گذاری در بخش خصوصی به دست می‌آید از این رو لازم است که برای حل مشکلات از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بهره ببریم.

معاون علوم و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: امروزه شاهد رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف (پژوهشگاه‌ها در حوزه پزشکی، وزارت علوم، تعداد قابل توجه هیئت‌های علمی در این حوزه ها) هستیم و مجموعه انتظامی می‌تواند از تجربیات و خروجی شرکت‌های دانش بنیان، سازمان‌ها و نهاد‌های مدنظر در جهت تولید نیازمندی‌های دانشی استفاده کند.

ستاری به اهمیت نوآوری در شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: نوآوری در تمامی عرصه‌ها باعث ایجاد شکوفایی در صنعت و خدمات می‌شود.

*مجموعه انتظامی پیش رو در تولید فناوری

معان علوم و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: مجموعه انتظامی در حوزه تولید فناوری پیش رو است؛ ضمن اینکه این مجموعه می‌تواند در برخی مواقع با انجام اقدامات جدی و قاطعانه حرکت‌های جدی تری را رقم بزند.

ستاری خاطرنشان کرد: در همین جا اعلام می‌کنم که معاونت علوم و فناوری ریاست جمهوری برای هرگونه همکاری و ارائه طرح‌های کلان با مجموعه انتظامی همکاری می‌کند.

گفتنی است، در پایان گردهمایی علمی و نمایشگاه تخصصی و فناوری‌های نوین "انتظام و امنیت" سردار "حسین اشتری" فرمانده کل انتظامی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار "امیر منصور ستاری" (پدر سورنا ستاری معاون علوم و فناوری رئیس جمهور) گفت که این شهید والا مقام با ایثار و از خودگذشتکی نقش تاثیر گذاری در دوران دفاع مقدس داشته که بایستی بیش از این‌ها به ایثار و رشادت‌های این شهید معزز پرداخته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار