کد خبر: 1072573
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
رقابت داغ و میلیمتری در بالای جدول لیگ برتر
هفته دهم لیگ برتر فوتبال که سه‌شـنبه با انجام بازی استقلال و سپاهان آغاز شده بود، با انجام هفت بازی به پایان رسید. در پایان هفته دهم، پرسپولیس پس از دو مساوی متوالی به پیروزی رسید، آلومینیوم مساوی کرد و جای استقلال را در صدر گرفت و گل‌گهر باخت و به رده سوم سقوط کرد. نتایجی که باعث شده به دلیل فاصله یک امتیازی تیم‌های اول تا پنجم، رقابت در بالای جدول داغ دنبال شود.
سعید احمدیان

هفته دهم لیگ برتر فوتبال که سه‌شـنبه با انجام بازی استقلال و سپاهان آغاز شده بود، با انجام هفت بازی به پایان رسید. در پایان هفته دهم، پرسپولیس پس از دو مساوی متوالی به پیروزی رسید، آلومینیوم مساوی کرد و جای استقلال را در صدر گرفت و گل‌گهر باخت و به رده سوم سقوط کرد. نتایجی که باعث شده به دلیل فاصله یک امتیازی تیم‌های اول تا پنجم، رقابت در بالای جدول داغ دنبال شود.
هفته دهم برای پرسپولیس بازگشت دوباره به جاده برد بود تا یحیی گل‌محمدی و شاگردانش که با نتایج هفته‌های اخیرشان از جمع تیم‌های بالای جدولی فاصله گرفته بودند، در حال برگشتن دوباره به جمع مدعیان باشند. پرسپولیس در حالی دیروز به مصاف پیکان رفت که در دو بازی آخرش برابر استقلال و هوادار به تساوی رسیده بود و از دست دادن امتیاز در بازی دیروز می‌توانست کار قرمز‌ها را در ادامه لیگ سخت‌تر کند.
پیکانی‌ها، اما همانطور که هفته پیش به استقلال باخته بودند، دیروز هم مقابل رقیب سنتی آبی‌ها نتوانستند کاری از پیش ببرند تا قرمز‌ها با سه امتیاز شیرین، هفته دهم را به پایان برسانند. پرسپولیس در روزی که مانند بازی‌های قبل روی ارسال‌های عمقی مهدی ترابی و نفوذ‌های وحید امیری برای تغذیه مهاجمان تیمش حساب باز کرده بود، توانست در مسابقه‌ای که هافبک‌هایش برتر از تیم پیکان نشان دادند، با نتیجه ۳ بر یک حریفش را شکست دهد.
برد پرسپولیس مقابل پیکان در شرایطی به دست آمد که مهاجمان قرمز‌ها سرحال نشان دادند و برخلاف بازی‌های قبل کمتر حرص گل‌محمدی را با گل نزدن درآوردند. مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر که در خط حمله پرسپولیس به میدان رفته بودند، هر کدام با زدن یک گل، نقش پررنگی در برد پرسپولیس داشتند. این تیم با بردی که مقابل پیکان به دست آورد، ۱۹ امتیازی شد و فاصله‌اش را با صدر جدول کمتر کرد.

آلومینیوم همچنان بدون باخت
کمتر کسی تصور می‌کرد تیمی که فصل قبل برای سقوط نکردن می‌جنگید با گذشت ۱۰ هفته از فصل جدید، یکی از مدعیان بالای جدول باشد. این حکایت آلومینیوم اراک و شاگردان حسین خطیبی است که در پایان هفته دهم با ۲۰ امتیاز و میانگین دو امتیاز از هر بازی، صدرنشین هستند. آلومینیوم دیروز در هفته دهم میزبان نساجی بود و با وجود عقب افتادن یک بر صفر، در نهایت در نیمه دوم توانست با زدن گل مساوی، این بازی را با تساوی یک – یک به پایان برساند تا اراکی‌ها همچنان یکی از تیم‌های بدون باخت لیگ باشند. البته این تیم اراکی فصل گذشته هم در هفته‌های اول، یکی از تیم‌های بالای جدولی بود که در ادامه افت کرد، تا جایی که در نیم‌فصل دوم یکی از گزینه‌های سقوط به دسته اول بود. حالا باید دید در لیگ امسال، شگفتی‌سازی آلومینیوم تا کجا ادامه پیدا می‌کند و این تیم می‌تواند پا‌به‌پای سایر مدعیان سنتی لیگ حرکت کند یا نه.

اولین باخت با طعم از دست دادن صدر
هفته دهم برای گل‌گهر و امیر قلعه‌نویی با از دست دادن صدرنشینی همراه بود. گل‌گهر دیروز در سیرجان یک بر صفر به فولاد باخت تا هم اولین باخت خود در لیگ را تجربه کند و هم صدر جدول را از دست بدهد. گل‌گهر با این باخت، ۱۹ امتیازی باقی ماند و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان و پرسپولیس در رده سوم قرار گرفت.

عبور از بحران در تبریز؟
تراکتور با زونیمیر سولدو کروات کم‌کم در حال امیدوار شدن به عبور از روز‌های بحرانی است. آن‌ها پس از دو باخت متوالی، دیروز در آغاز هفته دهم توانستند به یک برد شیرین دست یابند و در جدول رده‌بندی با سه امتیازی که به دست آوردند وضعیت بهتری پیدا کنند. تبریزی‌ها دیروز میزبان نفت مسجدسلیمان بودند، تیمی که با هدایت فراز کمالوند، سرمربی سابق تراکتور به تبریز آمده بود. این مسابقه را تراکتور ۲ بر صفر به نفع خودش به پایان برد تا فعلاً با این برد بحران قرمز‌های تبریزی به پایان برسد.
این دومین برد تراکتور با سولدو در ششمین دیداری بود که این مربی کروات روی نیمکت تیم تبریزی می‌نشیند و دو برد، دو مساوی و دو باخت کسب کرده است، آماری که اگرچه زیاد امیدوار‌کننده نیست، اما به نظر می‌رسد باید هنوز به این مربی کروات وقت داد و در پایان نیم‌فصل اول به ارزیابی کارنامه‌اش پرداخت.
نفت مسجدسلیمان، اما با این شکست هفت امتیازی باقی ماند تا همچنان به عنوان یکی از سه تیم پایین جدول، از گزینه‌های اصلی سقوط باشد. با ادامه این نتایج باید منتظر خداحافظی کمالوند از مسجدسلیمان باشیم.

هوادار در جاده بازگشت
هفته دهم لیگ به کام تیم هوادار بود. شاگردان رضا عنایتی بازی این هفته‌شان را با برد به پایان رساندند تا دومین بردشان را ثبت کنند، بردی که نشان می‌دهد شاگردان رضا عنایتی در حال عبور از روز‌های بحرانی هستند. هوادار که در دو هفته اخیر با دو مساوی، روند شکست‌های متوالی‌اش را قطع کرده است، دیروز توانست ذوب‌آهن را یک بر صفر شکست دهد. عنایتی که تیمش تا اینجای لیگ دو برد، سه مساوی و پنج باخت کسب کرده، با ۹ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد. رتبه‌ای که اگرچه یک هشدار برای تیم عنایتی است، اما او امیدوار است تیمش که اولین حضور در لیگ را تجربه می‌کند، بتواند در ادامه لیگ، امتیاز‌های لازم را برای ماندن به دست آورد، مأموریتی سخت که باید دید هودار از پس آن برمی‌آید یا نه.

برد دقیقه آخری نفت آبادان
دیروز و در هفته دهم، دو بازی دیگر هم برگزار شد. فجر شهیدسپاسی در شیراز مقابل مس رفسنجان به تساوی بدون گل رسید و نبرد دو تیم ته‌جدولی صنعت نفت و پدیده مشهد که در رده‌های پانزدهم و شانزدهم جدول قرار داشتند هم با گل دقیقه ۹۰ شروین بزرگ، یک بر صفر به سود صنعت نفت به پایان رسید تا نفتی‌ها به رده چهاردهم جدول صعود کنند و پدیده همچنان قعرنشین باقی بماند. به نظر می‌رسد این تیم با ادامه این نتایج می‌تواند رکورد سریع‌ترین سقوط به دسته اول را به نام خودش ثبت کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار