کد خبر: 1071861
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
جعبه سیاه ساخته شده از فولاد، اطلاعات زمین را در خود ذخیره می‌کند تا آن‌ها را به نسل‎های آینده ارائه دهد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از العربیه، یک تاسیسات فولادی در جزیره تاسمانی استرالیا، به نام جعبه سیاه ساخته شده است. این تاسیسات فولادی به زودی با کمک انرژی‌های خورشیدی اطلاعاتی از جمله تغییرات آب و هوایی، انقراض گونه‌ها، آلودگی‌های زیست‌محیطی و تأثیرات سلامتی را در خود ثبت خواهد کرد.

وب سایت جعبه سیاه درباره این اختراع می‌گوید:" تا زمانی که ما شیوه زندگی خود را تغییر ندهیم، تغییرات آب و هوایی، زندگی انسان‌ها را نابود خواهد کرد. در جعبه سیاه داده‌هایی درباره زمین برای نسل‌های آینده ذخیره می‌شود. همچنین اگر یک دانشمند، در آینده این جعبه را کشف کند، می‌تواند اطلاعاتی از تغییرات گذشته، به دست بیاورد".

مدیر اجرایی آژانس بازاریابی، گفت: اگر روزی زمین در نتیجه تغییرات آب و هوایی متلاشی شود، این دستگاه فولادی در دسترس کسانی که باقی مانده‌اند قرار خواهد گرفت. این پروژه قرار است در اوایل سال ۲۰۲۲ تکمیل شود. سازندگان جعبه سیاه زمین می‌گویند: «این دستگاه برای ارائه اطلاعاتی از رویداد‌هایی که منجر به نابودی زمین است، طراحی شده تا پاسخگوی نسل‌های آینده باشد.»

جعبه سیاه، الگو گرفته از"طاق قیامت" است. ساختمان طاق قیامت در منطقه سردسیر و قطبی نروژ قرار دارد که محل نگهداری ۲ میلیارد بذر و تخم گیاه از سراسر جهان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار