کد خبر: 1071858
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
رئیس جمهور:
رئیسی گفت: پرستاران انسان‌هایی دلسوز و نقش آفرین در سلامت جامعه هستند و به خصوص در این شرایط کرونایی بسیار خوش درخشیدند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز پنج‌شنبه در ادامه نشست با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار با نمایندگان استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و مرکزی با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زینب (سلام‌الله علیها) وگرامیداشت روز پرستار گفت که پرستاران انسان‌هایی دلسوز و نقش آفرین در سلامت جامعه هستند و به خصوص در این شرایط کرونایی بسیار خوش درخشیدند.

رئیس جمهور ضمن بیان اینکه، دو مساله واگذاری اختیارات به استانداران و تامین بودجه و اعتبارات استانی دو محور اصلی درخواست نمایندگان و استانداران بود، معتقد است که در بودجه ۱۴۰۱ تلاش شده دارایی‌های استانی و مازاد دولت واگذار شود و درآمد حاصل از آن در صندوق‌های استانی هزینه شود.

رئیسی معتقد است با توجه به اینکه در این سفر‌ها از نزدیک وضع استان‌ها دیده می‌شود، تصمیم گرفته شد در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار و اختیار لازم به استان‌ها واگذار شود تا بتوانند تحول و پیشرفت متناسب با هر استان را رقم بزنند. برای تحقق رشد اقتصادی که در بودجه سال آینده پیش بینی شده است همه استانداران و وزرا باید نقش آفرینی کنند. رشد اقتصادی کشور در چند سال گذشته نزدیک به صفر و غیرقابل قبول بوده است. داشتن بودجه و اختیارات از نیاز‌های استانداران برای رسیدن به رشد اقتصادی است.

مشکل آب نیازمند یک مدیریت در الگوی کشت، تغییر رفتار در صنایع و صرفه‌جویی است. این جمله را رئیس قوه مجریه می‌گوید و یادآور می‌شود که باید الگوی کشت با میزان آب آن سرزمین متناسب شود و در صنایع نیز باید در خصوص صرفه‌جویی در استفاده از آب اقدامات موثری صورت گیرد. حقابه جمهوری اسلامی ایران از کشور‌های همسایه پیگیری می‌شود؛ به طور مثال در اجلاس اکو هم قرار شد با همکاری برخی از همسایگان اقداماتی در این زمینه انجام شود.

رئیسی با مهم دانستن تکریم سرمایه‌گذار خاطرنشان کرد که توصیه من به همه استانداران این است که در کنار کار‌های روزمره خودشان دفاتر جذب سرمایه‌گذاری ایجاد کنند. تضمین سود و تسهیل فرآیند اداری جذب سرمایه از نیاز‌های اساسی است. اولویت دولت بر صیانت از جان مردم بوده است و همانطور که مردم ملاحظه کردند واکسیناسیون عمومی را با جدیت دنبال کردیم و الحمدالله نتایج خوبی نیز حاصل شد، اما خطر را هنوز احساس می‌کنیم.

رئیسی حفظ محیط زیست را یکی از برنامه‌های مهم دولت اعلام کرد و افزود: کارخانه‌ها باید توسعه پیدا کنند، اما این موضوع نباید باعث تخریب محیط زیست و آلودگی هوا شود.

رئیس جمهور توجه به فرهنگ دینی، ارزش‌های الهی، معنویت، عقلانیت و اخلاق را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: اخلاق و معنویت فقط برای مردم نیست بلکه مسئولین نیز باید به آن توجه ویژه داشته باشند. توجه به اخلاق سیاسی و اقتصادی برای مسئولین بسیار مهم است.

رئیسی از تلاش دولت برای رفع تنگنا‌های معیشتی مردم در کشور، گفت: زیبنده نیست در کشور ما فقر وجود داشته باشد و باید آن را باید ریشه‌کن کنیم. تحرک بهزیستی و کمیته امداد با توجه به بودجه سال آینده بیشتر خواهد شد تا فقر در کشور نداشته باشیم. برقراری عدالت محور کار دولت است و دولت سیزدهم بر اجرای عدالت تاکید دارد، اما وقتی مسیر اجرای عدالت آغاز می‌شود، جیغ برخی از خواص که قصد دارند با هیاهو مانع کار شوند، بلند می‌شود، اما ما باید رضایت عمومی را محقق کنیم تا رضایت الهی هم حاصل شود.

رئیسی با تاکید بر اولویت‌بندی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور، گفت: اگر اراده ملت همراه دولت نباشد کاری از پیش نمی‌رود لذا تذکرات و پیگیری‌هایی که شما نمایندگان انجام می‌دهید به نوعی حمایت از دولت است.

پیش از سخنان رئیس جمهور نمایندگان استان‌های اردبیل، البرز، زنجان، قزوین و مرکزی به بیان دغدغه‌ها و پیشنهادات خود در زمینه مشکلات معیشتی، کم‌آبی، زیست‌محیطی و ضرورت اجرای عدالت توزیعی پرداختند.

استانداران استان‌های حاضر در این نشست نیز یکی از راهکار‌های تسریع در رسیدن به رشد اقتصادی پیش‌بینی شده در بودجه سال آینده را تفویض بیش از پیش اختیار به استانداری‌ها عنوان کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار