کد خبر: 1071799
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

مسئولانی داشتیم که مخالف تجمع مردم در اعتراض به آشوبگری اهل فتنه در مقاطع مختلف بودند. این مفهوم را نصرت الله لطفی، قائم مقام سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گفت‌وگویی با خبرگزاری بسیج بیان کرده است. گفت‌وگویی که درباره سال‌ها حضور آیت‌الله احمد جنتی در ریاست این شورا و به مناسبت پذیرش استعفای او از این مقام انجام شده است، اما طبعاً در کنار موضوع اصلی، نکاتی مطرح می‌شود که جالب توجه است.
لطفی به راهپیمایی‌های مردمی ضد آشوب در ۲۴ تیر ۷۸ و ۹ دی ۸۸ و نیز راهپیمایی ضد اغتشاش در دی ۹۶ اشاره می‌کند و معتقد است که این گره‌گشایی‌ها «مرهون مدیریت شجاعانه و خردمندانه حضرت آیت‌الله جنتی» بوده است. او توضیح می‌دهد که «با شناخت دقیقی که من در مقام عمل دارم، اگر نبود اشراف، حمایت‌ها و موقعیت آیت‌الله جنتی، چنین افتخاراتی در تاریخ ثبت نمی‌شد. ملاحظه بفرمایید، غائله ۱۸ تیر سال ۱۳۷۸ در چه شرایطی شکل گرفت؟ آیا غیر از این است که جمعی از مقامات از مظنونان اصلی بودند و حداقل همسویی سیاسی آن‌ها مشهود بود و در نتیجه مخالف صریح برگزاری فراخوان مردمی و برگزاری راهپیمایی بودند؟ و یا در اغتشاشات استثنایی دی ماه سال ۱۳۹۶ که در مدت سه روز بیش از ۹۰ شهر کشور آلوده شد اعم از تخریب اموال و اماکن، آتش زدن اماکن مذهبی. در این واقعه هم اگرچه مقامات هیچ نقشی نداشتند و مخالف صریح آن بودند، ولی بازهم مخالف جدی فراخوان مردم بودند...»
او سپس با اشاره به اینکه حضور مردم موجب ختم غائله و پایان دادن به اغتشاشات شد، می‌گوید: «بدون تردید فقط با استفاده از ظرفیت وجودی حضرت آیت‌الله جنتی توانستیم در برابر مخالفان بایستیم و فراخوان عمومی را صادر و مدیریت نماییم و موارد عدیده‌ای از این قبیل وجود دارد...»
لطفی تأکید می‌کند که در عین حال، آیت‌الله جنتی «در همه این سال‌ها، کوچک‌ترین امتیاز و حتی یک ریال دریافتی از شورا نداشته‌اند.»
صرف نظر از تحسین اقتدار آیت‌الله جنتی که باعث شکل‌گیری این تجمعات مردمی و غلبه بر مخالفت این دسته از مسئولان شده، آیا لازم نیست جزئیات بیشتری از این مخالفت‌ها و حتی هویت مخالفان بیان شود؟ این محرمانه تلقی کردن هر امری، حتی پس از گذشت سال‌ها از واقعه، باعث از دست رفتن فرصت‌ها در تقویت جبهه انقلابی کشور خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار