کد خبر: 1071764
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
حتما الزامی است کسانی که دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند ظرف ۴ تا ۶ ماه پس از دوز دوم برای تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر محمدرضا صالحی متخصص عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان مطالب فوق می‌افزاید: خیلی مطالعات قابل توجهی درباره اینکه افراد چه واکسنی را در دوز سوم دریافت کنند وجود ندارد. بسیاری از مطالعات انجام شده در مورد واکسن‌هایی است که در کشور ما موجود نیست امابه نظر من حساسیت بیش از حد درباره اینکه کدام واکسن را بزنیم جایز نیست و مهم این است که یکی از واکسن‌ها را انتخاب و تزریق شود. البته برخی کمپانی‌ها یا اشخاص با توجه به منافعی که ممکن است داشته باشند واکسن خاصی را تایید یا ترغیب می‌کنند، اما خیلی مطالعات علمی مشخصی در این باره وجود ندارد.

وی درباره تزریق واکسن کرونا در مورد اطفال و کودکان بویژه کودکان کمتر از شش سال، تاکید می‌کند: خوشبخانه غالبا این گروه سنی به انواع خفیف بیماری را مبتلا می‌شوند. زدن واکسن به این گروه سنی فعال در اغلب کشور‌های دنیا ضرورت ندارد و البته بخش عمده‌ای از کودکان در این رده سنین نیز تاکنون به کرونا مبتلا شده اند.

منبع: جام جم آنلاین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار