کد خبر: 1071743
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کاربران شبکه‌های اجتماعی روز دانشجو را گرامی داشته و از آسیب‌های جنبش دانشجویی نوشتند
با فرارسیدن روز دانشجو کاربران شبکه‌های اجتماعی ضمن گرامیداشت یاد شهدای این روز در مبارزه با استعمار، از آسیب‌های جنبش دانشجویی نوشتند. کاربران اذعان داشتند که جنبش دانشجویی اثرگذاری سابق خود را از دست داده و باید هویت و پیشتازی خود را با جهاد علمی و خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ریزی بازیابد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.

با فرارسیدن روز دانشجو کاربران شبکه‌های اجتماعی ضمن گرامیداشت یاد شهدای این روز در مبارزه با استعمار، از آسیب‌های جنبش دانشجویی نوشتند. کاربران اذعان داشتند که جنبش دانشجویی اثرگذاری سابق خود را از دست داده و باید هویت و پیشتازی خود را با جهاد علمی و خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ریزی بازیابد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.

حسین اصغری:
«تا ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در هیچ کشوری در دنیا سابقه نداشت که نیرو‌های نظامی وارد محوطه دانشکده‌ها شوند، دانشجویان را به گلوله ببندند. تنها حادثه مشابه آن سال‌ها بعد، در دهه ۱۹۷۰، در دانشگاه کنت در امریکا رخ داد». بخشی از یادداشت ابراهیم یزدی به مناسبت روز دانشجو
علی پارسانیا:
دانشجویی که سیاسی نیست، «دانشجو» نیست؛ «داده‌جو» است، زیرا مرتبه عالی «دانش»، «باور» است و «عمل» صورت تحقق یافته «باور» است و عمل را گریزی از «سیاست» نیست. #روز_دانشجو
شهرام حلاج:
آنچه یک روز یا یک تاریخ در تقویم‌ها را ویژه ساخته است با نام روز دانشجو نه تنها دانش‌دوستی و دانشجویی بلکه دلیری، دردمندی و دلسوزی برای مردم و کشور است. هر روز و همیشه روز دانشجو است برای آنان که وارستگی، توانایی و دلیریِ همیشه در شأن دانشجو کوشیدن را در خویشتن فراهم آورند. (امروز و همه روز‌های پس از ۱۶ آذر)
داود گودرزی:
جنبش دانشجویی در ایران به‌رغم قدمت ۷۰ ساله و اثرگذاری‌های فوق‌العاده در ادوار مختلف تاریخ معاصر اوضاع خوبی ندارد. جهاد علمی به خصوص در موضوعات علوم انسانی، استقلال فکری، پیشتازی در موضع‌گیری‌ها، شناخت دقیق دوست و دشمن و خلاقیت و نوآوری در استفاده از قالب‌های نو و طراحی برنامه‌های جذاب می‌تواند جنبش دانشجویی را همچنان باهویت و محکم در سپهر سیاسی و اجتماعی ایران زنده و مؤثر نگه دارد.
نجاح محمدعلی:
امام علی (ع) می‌فرماید: علم بدون عمل، وبال و مزاحمت، و عمل بدون علم نیز گمراهی و انحراف است. در مکتب اسلام، همان قدر که عمل کردن به علم اهمیت دارد، عمل بدون علم نیز نکوهش شده است. علمِ معرفت‌آور و بینش‌زا به عمل فرد ارزش می‌دهد. روز دانشجو مبارک باد.
علی جعفری:
روز دانشجو نماد استکبارستیزی جریان دانشجویی مسلمان است و متعلق به امثال شریعت‌رضوی‌ها، چمران‌ها، فخری‌زاده‌ها و همه دانشگاهیانی است که با علم و عمل خود فرش قرمز را از زیر پای امریکایی‌ها کشیدند، نه آن‌ها که به دنبال پهن کردن فرش قرمز برای امریکایی‌ها هستند.
علی نادری:
دانشجو جوان است و جوان هم باید جوانی بکند. اما دانشجو مسئولیت‌پذیر هم هست، دردمند است، دغدغه دارد، چون آرمان‌طلب است و کمال‌گرا. جوان آرمان‌طلب نعمتی است برای کشور، قدرش را بدانیم، با جوان خوشگذران جایگزینش نکنیم. #روز_دانشجو مبارک!
محمدرضا جوادی‌یگانه:
حکایت آن سه قطره خون، حکایت آرمان‌خواهی، آزادگی، عقلانیت، مبارزه توأمان با استبداد و استکبار و با ظلم و جهل، و تلاش برای استقلال و آزادی، در سنت دانشجویی ایران است، سنت دانشجویی، کنشگر مرزی بین واقعیت و حقیقت است که ایران امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن است. #روز_دانشجو
عبدالله گنجی:
صحبت‌های دانشجویان با رئیسی خیلی صریح و بی‌پرده بود. در کجای دنیا سراغ دارید در روزی که متعلق به دانشجوست سران سه قوه در جمع آنان حاضر شوند و خود را در معرض انتقاد و اعتراض و حتی توهین قرار دهند؟ در کجا سراغ دارید تریبون نماز جمعه در اختیار نقادی دانشجو قرار گیرد؟ #افتخار

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار