کد خبر: 1071611
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

در شرایطی که احزاب سیاسی عراق به نتایج انتخابات پارلمانی این کشور اعتراض دارند و خواهان ابطال آن هستند، به گفته یک مقام عراقی، نماینده سازمان ملل در عراق به دادگاه فدرال برای تسریع در تأیید نتایج انتخابات فشار می‌آورد.
علی ترکی الجمالی، نامزد مستقل پیروز انتخابات پارلمانی عراق، روز دو شنبه در مصاحبه با وبگاه خبری «المعلومه» گفت که جنین پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در عراق به دادگاه فدرال برای سرعت بخشیدن به تأییدیه‌ای که قرار است دادگاه فدرال برای نتایج انتخابات صادر کند، فشار می‌آورد. وی گفت که تصویب نتایج نهایی انتخابات در روز‌های آینده اتفاق خواهد افتاد و پس از آن پارلمان جدید برای تشکیل جلسه ۱۵ روز فرصت خواهد داشت. فشار سازمان ملل برای تأیید نتایج انتخابات درحالی است که رهبران جریان‌های سیاسی همچنان به روند شمارش آرا اعتراض دارند و گفته‌اند که سازمان ملل باید در این زمینه بیطرف باشد. هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق دیروز گفت که این ائتلاف به تصمیم دادگاه فدرال درباره نتایج انتخابات پایبند خواهد بود. العامری به خبرگزاری شفق‌نیوز گفت که حتی اگر ائتلاف الفتح درباره نتایج انتخابات، مورد ظلم واقع شود، این ائتلاف به تصمیم دادگاه فدرال تمکین خواهد کرد. وی تأکید کرد که ائتلاف الفتح، ادله، مستندات و گزارش شرکت آلمانی را به دادگاه عالی فدرال ارائه کرده که تأکیدی بر دستکاری در نتایج انتخابات پارلمانی است. رئیس الفتح با بیان اینکه امیدواریم تصمیم دادگاه، به سود ما باشد، خاطرنشان کرد: «ما حامی و خواستار حکومت هستیم. ما به قانون و تصمیمی که دادگاه فدرال بگیرد، پایبند خواهیم بود». رئیس ائتلاف الفتح در ادامه گفت: «ما تصمیم دادگاه فدرال در مورد نتایج انتخابات پارلمانی عراق را می‌پذیریم و معتقدیم که لغو نتایج انتخابات از سوی دادگاه فدرال یکی از راه‌های برون‌رفت از بحران کنونی است.» العامری به تازگی اسنادی درباره تقلب در انتخابات افشا و تأکید کرد: «نگرانی از تقلب در انتخابات، تصادفی نبود بلکه ما از همان ابتدا به این سرویس‌ها شک داشتیم. ما در همه نشست‌ها با کمیساریای عالی انتخابات در خصوص دستکاری الکترونیکی در نتایج انتخابات ابراز نگرانی کردیم.»
شبیخون داعش به کرکوک
منابع خبری عراق گفته‌اند که عناصر داعش پس از اشغال یک روستا در جنوب کرکوک، منازل روستاییان را به آتش کشیدند. این گروه تروریستی همچنین به پایگاه پیشمرگه‌ها یورش برد که طی آن چند نفر کشته شدند. هسته‌های خفته داعش در عراق بار دیگر از لانه خود بیرون آمده و به وحشی‌گری‌های خود در این کشور ادامه می‌دهند. شبکه العهد روز دو شنبه گزارش داد که عناصر داعش، به روستای «لهیبان» در جنوب کرکوک حمله کردند و منازل روستاییان را به آتش کشیدند. کانال تلگرامی صابرین‌نیوز نیز ضمن تأیید این خبر، گزارش داد که عناصر داعش، ۱۶ منزل را در این روستا به آتش کشیده‌اند. این کانال با بیان اینکه تروریست‌های داعش این روستا را اشغال کردند، فیلمی از آتش گرفتن این روستا منتشر کرده است. عناصر داعش همچنین ماه گذشته نیز به منطقه العباسیه واقع در جنوب استان کرکوک حمله کردند که در پی این حمله، دو غیرنظامی کشته، دو نفر زخمی و یک نفر نیز ناپدید شد. عناصر داعش به تازگی در استان دیالی واقع در شرق عراق به روستای «الرشاد» واقع در شهرستان المقدادیه حمله کردند. این حملات با سلاح نیمه‌سنگین و سبک صورت گرفت. تروریست‌های داعش همچنین برای چندمین بار در یک هفته به مواضع نیرو‌های پیشمرگه کردستان عراق یورش بردند. این حمله در منطقه «شیخ بزینی» در استان کرکوک رخ داد و درگیری‌ها تا چندین ساعت ادامه داشت. به گزارش شبکه «رووداو نت»، تروریست‌های داعش یک شنبه شب به مقر تیپ ۱۲۷ نیرو‌های پیشمرگه در روستای «کلی قره سالم» حمله کردند و در این درگیری چهار نیروی پیشمرگه کشته و یک تن دیگر زخمی شدند. تروریست‌ها با استفاده از شرایط آب و هوایی این حمله را در منطقه‌ای که در یک سال گذشته هیچ درگیری در آنجا گزارش نشده بود، انجام دادند. در ۱۰ روز گذشته این ششمین حمله تروریست‌های داعش به مواضع نیرو‌های پیشمرگه است. جمعه گذشته در حمله تروریست‌ها به منطقه «قرجوغ» از توابع شهرستان «مخمور» در استان نینوای عراق، ۱۸ نیروی پیشمرگه و مردم عادی کشته شدند. جبار یاور، دبیرکل وزارت پیشمرگه کردستان عراق در خصوص حملات اخیر داعش به رووداونت گفت که تصمیم گرفته شده عملیات‌های مشترک با ارتش عراق اجرا شود. او همچنین از درخواست پیشمرگه از ارتش امریکا و عراق برای اعزام هواپیما‌های شناسایی برای کاوش مناطق صعب‌العبور خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار