کد خبر: 1071515
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
نخست‌وزیر ژاپن با اشاره به برنامه کابینه خود برای اعمال تغییرات بزرگ جهت تقویت توان نظامی این کشور، گفت به دنبال قابلیت‌هایی از جمله امکان هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی کشورهای متخاصم هستند.

در بحبوحه وضعیت ناپایدار بین توکیو با پیونگ‌یانگ و پکن، «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) گفت کشورش مواضع دفاعی خود را به طور اساسی تقویت خواهد کرد.

کیشیدا طی سخنرانی درباره سیاست‌های کابینه خود، با بیان اینکه ژاپن در حال بررسی گزینه‌هایی از جمله دستیابی به توانایی حمله به پایگاه‌های دشمن است، توضیح داد که عنوان گامی برای تقویت ظرفیت دفاعی ژاپن، سه سند اصلی سیاست امنیتی این کشور - شامل استراتژی امنیت ملی، دستورالعمل‌های برنامه دفاع ملی و برنامه دفاع میان مدت - برای یک سال تمدید خواهند شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در ادامه اظهار داشت: «به منظور حفاظت از جان و معیشت مردم، ما همه گزینه‌ها از جمله توانایی حمله به پایگاه‌های دشمن را بررسی می‌کنیم و موقعیت دفاعی خود را اساساً با قید فوریت تقویت خواهیم کرد».

رویترز درباره این تصمیم دولت ژاپن نوشن: «چنین قابلیتی نشان‌دهنده تغییر موضع نظامی ژاپن است زیرا توکیو، که توسط قانون اساسی صلح‌طلبانه پس از جنگ جهانی دوم محدود شده، نقش سپر را در اتحاد امنیتی خود با ایالات متحده ایفا می‌کند و واشنگتن نیز نقش نوک پیکان را دارد».

نخست‌وزیر ژاپن در بخشی دیگری از صحبت‌هایش در مورد واکنش ژاپن به همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» نیز گفت که قصد دارد دُز تقویتی واکسن کرونا را بدون صبر کردن برای پایان دوره انتظار فعلی که توسط دولت تعیین شده است، یعنی هشت ماه پس از تزریق دوم ممکن کند.

کیشیدا پیش از این نیز در واکنش به تهدیدهای فزاینده چین و کره شمالی در یک مناظره عمومی با هشت رهبر دیگر احزاب سیاسی در زمان انتخابات سراسری این کشور، خواستار افزایش توان نظامی و هزینه‌های ژاپن شده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار