کد خبر: 1071379
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز :
سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز با بیان اینکه توجه به سلامت دانش آموزان باید در اولویت کاری مدارس قرار گیرد، گفت: مدارس بی تفاوت به پروتکل های بهداشتی در این استان، پلمب می شوند.

دکتر مهرداد بابایی گفت : «اومیکرون » به عنوان سویه جدید کرونا در دنیا پخش شده به مرزهای جغرافیایی کشور ما رسیده است و احتمال ورود آن به داخل ایران وجود دارد.
وی ظهارداشت: اکنون حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است اما رعایت شیوه نامه ها اجباری است.

بابایی تاکید کرد که اگر مدرسه ای در خصوص رعایت شیوه نامه های کرونایی سهل انگاری کند و زمینه برای آلودگی دانش آموزان فراهم نماید با مسوولان آن برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: طرح تشدید نظارت بر رعایت شیوه نامه های مدارس اجرایی شده و مدارسی که این شیوه نامه ها را رعایت نکنند پلمب خواهند شد.سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت : از یکم تا دهم آذرماه جاری ۶۳۸ مورد بازدید از مدارس این استان انجام شده است.بابایی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به تغییر زنگ استان به لحاظ شیوع کرونا به رنگ آبی و کاهش مبتلایان به این ویروس، خاطرنشان کرد: افرادی که واکسن نزده اند برای تزریق فوری آن شتاب به خرج دهند.وی اظهار داشت: مردم در کنار تزریق واکسن، شیوه نامه های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را اولویت قرار دهند.
بابایی با بیان اینکه تاکنون سه میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا در داخل استان البرز مصرف شده است ، افزود: حدود ۸۰ درصد جمعیت هدف دز اول و برای ۶۶ درصد ۲ دز واکسن تزریق شده است.وی ادامه داد: ۲۹۰ هزار نفر از جمعیت استان البرز در خارج از استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند که با احتساب این آمار در مجموع حدود ۸۷ درصد جمعیت البرز واکسینه شده اند.سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به تاثیر گذاری واکسن در کاهش بالای ابتلا و مرگ ومیر های کرونایی گفت : کسانی که واکسن نزده اند ، هرچه زودتر بشتابند.
بابایی بیان داشت : برخی مناطق کشور که تا چندی پیش زرد کرونایی بودند اکنون به رنگ قرمز درآمده اند که زنگ خطری برای فوران دوباره کرونا است.اکنون تمام هفت شهرستان تابعه البرز آبی کرونایی هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار