کد خبر: 1071337
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
تساوی استقلال و پرسپولیس در یک بازی سرد و کسل‌کننده در روزی که اشتباهات داوری آشکار بود
دربی هم با تساوی بدون گل تمام شد تا حالا بیشتر از قبل به این باور برسیم که لیگ برتر به فقر گلزنی دچار شده است، یعنی دیروز بازیکنان فقط دویدند
سعید احمدیان

دربی هم با تساوی بدون گل تمام شد تا حالا بیشتر از قبل به این باور برسیم که لیگ برتر به فقر گلزنی دچار شده است، یعنی دیروز بازیکنان فقط دویدند. راستی این چه فوتبالی است که در چهار بازی در یک روز، سه بازی بدون گل مساوی تمام می‌شود. به آمار وحشتناک دیروز اضافه کنید مساوی‌های بدون گل هفت هفته قبل را که در مجموع تاکنون لیگ بیست‌و‌یکم، ۱۴ مساوی بدون گل داشته و شش بازی هم با مساوی با گل که فقط یکی از آن‌ها ۲ - ۲ بوده، تمام شده و این یعنی فاجعه برای فوتبالی که فقط خوب پول می‌گیرد.
موعود بنیادی‌فر عصر دیروز سوت حساس‌ترین بازی هفته هشتم را زد. نبرد شماره ۹۷ استقلال و پرسپولیس، نبردی که تصور می‌شد پس از انجام دو بازی با تماشاگر در هفته پنجم و ششم، این‌بار پس از دو سال با حضور هواداران دو تیم، هرچند به صورت محدود برگزار شود، اما در نهایت تصمیم گرفته شد دربی رفت لیگ بیستم و یکم مانند تمام مصاف‌های دو تیم پس از همه‌گیری کرونا مقابل سکو‌های خالی سوت شروع آن زده شود. سکو‌های خالی هم از حساسیت‌های بازی دیروز کم نکرد، به‌خصوص که فاصله دو تیم در جدول تنها یک امتیاز بود. پیش از بازی دیروز، پرسپولیس ۱۴ امتیازی دوم جدول بود و استقلال ۱۳ امتیازی در رده پنجم تا دوئل شاگردان یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی، داغ‌ترین مسابقه هفته هشتم لیگ باشد.

تغییراتی که جواب نداد
هم مجیدی و هم گل‌محمدی دیروز برای دربی ۹۷، استقلال و پرسپولیس را با تغییراتی نسبت به بازی آخرشان راهی میدان کردند تا با آنالیزی که انجام داده بودند، بتوانند در بازی حساس هفته هشتم، بهترین نتیجه را برای تیم‌شان رقم بزنند. مجیدی برای شکستن طلسم تساوی‌های استقلال که به عدد ۴ رسیده است، نسبت به آخرین بازی مقابل صنعت نفت، آبی‌ها را با تغییراتی در بازی دیروز به میدان فرستاد. تاکتیک استقلال
از ۱-۳-۲-۴ در بازی نفت به ۲-۵-۳ در بازی دیروز تغییر کرد تا همچنان سرمربی آبی‌ها با آزمون و خطلا به‌دنبال بهترین تاکتیک برای تیمش باشد.
درون دروازه، سیدحسین حسینی تجربه‌اش به علیرضا رضایی جوان چربید تا دروازه‌بان جوان استقلال که در سه بازی اخیر آبی‌ها در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، نیمکت‌نشین شود و مجیدی برای این بازی حساس به حسینی اعتماد کند. محمد دانشگر به خط دفاع استقلال برگشته بود و در کنار محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی، سه مدافع استقلال را تشکیل می‌دادند. روزبه چشمی و مهدی مهدی‌پور، رضا آذری، یامگا و جعفر سلمانی هم هافبک‌های استقلال بودند. غیبت وریا غفوری که به دلیل مصدومیت به این بازی نرسیده بود و نیمکت‌نشینی آرش رضاوند دو تغییر استقلال در خط میانی بود که سبب شده بود مجیدی به آذری هافبک جوان تیمش برای دربی اعتماد کند. امیرحسین حسین‌زاده و ژستد هم مانند بازی قبلی زوج خط حمله آبی‌ها را تشکیل دادند.
گل‌محمدی نیز برای دربی دیروز تدابیر ویژه‌ای اندیشیده بود و قرمز‌ها را با ترکیب ۱-۳-۲-۴ راهی میدان کرده بود. حامد لک مانند بازی‌های قبلی درون دروازه قرار گرفته بود. علی نعمتی و فرشاد فرجی مدافعان میانی پرسپولیس را تشکیل می‌دادند و مهدی شیری و سعید آقایی هم مدافعان کنار قرمز‌ها بودند. سیدجلال حسینی هم به دلیل مصدومیت مهم‌ترین غایب قرمز‌ها در این بازی بود. در جلوی مدافعان، مرتضی اسدی به نیمکت تبعید شد و کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک هافبک‌های دفاعی پرسپولیس بودند. مهدی ترابی و امید عالیشاه نیز به عنوان هافبک هجومی پشت سر عیسی آل‌کثیر در خط حمله قرار گرفته بودند.

دربی زیر صفر
دربی ۹۷، به جز چند موقعیت که حامد لک و سیدحسین حسینی را به زحمت انداخت تا واکنش نشان دهند، سرد و کسل‌کننده از آب درآمد. مانند اکثر دربی‌های گذشته هم استقلال و هم پرسپولیس اول برای نباختن به میدان آمده بودند. تفکرات محتاطانه مجیدی و گل‌محمدی در ترکیبی که چیده بودند به خوبی مشخص بود. بازی محتاط دو تیم سبب شد بیشتر از آنکه شاهد یک بازی تاکتیکی و زیبا باشیم، مسابقه‌ای را تماشا کنیم که بازیکنان دو تیم سردرگم و در اکثر دقایق بازی یک نمایش دور از انتظار و به‌هم ریخته داشتند. استقلال در بازی دیروز با ارسال از جناحین روی ضربه‌های سر ژستد و سرعت حسین‌زاده مهاجم جوان‌شان برای رسیدن به دروازه لک حساب باز کرده بود، آن‌سو گل‌محمدی هم که تیمش را تنها با یک مهاجم به میدان فرستاده بود روی نفوذ‌های امیری و ترابی و موقعیت‌سازی برای آل‌کثیر برنامه‌ریزی کرده بود.
با این حال استقلال و پرسپولیس در طول ۹۰ دقیقه نتوانستند تماشاگرانی را که در خانه‌های‌شان پای تلویزیون نشسته بودند هیجان‌زده کنند. به جز دقایق اول بازی در نیمه‌های نخست و دوم، حتی پاس‌های بازیکنان دو تیم به همدیگر به سه عدد هم نمی‌رسید تا در نهایت این بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد، یک بازی پرخورد که بنیادی‌فر بار‌ها از کارت استفاده کرد.

باز هم داور، باز هم سوت‌های جنجالی
دربی ۹۷ اگرچه انتظارات را برآورده نکرد، اما باز هم اشتباهات داوری مانند بسیاری از دیدار‌های دیگر این فصل آشکار بود، اشتباهات و سوت‌هایی که در بازی دیروز به ضرر استقلالی‌ها رقم خورد تا مصائب فرهاد مجیدی و شاگردانش از مشکلات داوری همچنان ادامه داشته باشد. در بازی دیروز هم در نیمه اول، کمک‌داور فرار امیرحسین حسین‌زاده از پشت مدافعان را که در حال تک به تک شدن با لک بود آفساید تشخیص داد، در حالی که تصاویر تلویزیونی اشتباه داور را در گرفتن آفساید نشان دادند.
در نیمه دوم و در دقایق پایانی هم خطای واضح نعمتی روی ژستد در محوطه جریمه را بنیادی‌فر پنالتی تشخیص نداد تا عصبانیت استقلالی‌ها به اوج برسد. عملکرد ضعیف داور در این مسابقه سبب شده بود با سوت‌های زیاد، عملاً کنترل جریان بازی از دست بنیادی‌فر دربرود و خشونت در بازی بالا بگیرد. اشتباهات داوری در بازی دیروز بار دیگر ضرورت استفاده از کمک‌داور ویدئویی را در فوتبال ایران نشان داد و مشخص کرد که هرچه زودتر باید فدراسیون فوتبال نسبت به تجهیز استادیوم‌ها به این سیستم برای جلوگیری از اشتباهات داوری اقدام کند.

گلباران سپاهان در سیرجان
دیروز شاگردان امیر قلعه‌نویی در سیرجان دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند سپاهان را ۴ بر ۲ شکست دهند و به صدر جدول رده‌بندی راه یابند. دیدار هوادار و نفت مسجدسلیمان هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. پیکان و صنعت نفت نیز به تساوی بدون گل رضایت دادند. در ادامه بازی‌های این هفته، عصر امروز نساجی به مصاف پدیده می‌رود، ذوب‌آهن از مس رفسنجان پذیرایی می‌کند، فولاد در شیراز مهمان فجر سپاسی است و تراکتور از آلومینیوم پذیرایی می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار