کد خبر: 1071287
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به افزایش چشمگیر تعهدات خیرین در سال‌های اخیر، گفت: امسال ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای امر مدرسه‌سازی صرف می‌شود، که از این مبلغ حدود ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از ردیف اعتبارات محرومیت زدایی است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مهراله رخشانی‌مهر در گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور که با رویکرد گسترش عدالت آموزشی در کرج برگزار شد، گفت: به برکت همراهی خیرین، سهم دولت در تخصیص اعتبارات پروژه‌های مشارکتی در سه سال اخیر به ۶هزار میلیارد تومان رسید.

وی با بیان این که در سال ۱۳۹۶ اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش ۱.۵درصد بودجه عمرانی کشور بود اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای امر مدرسه سازی صرف می‌شود که از این مبلغ حدود ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از ردیف اعتبارات محرومیت زدایی است.

وی با اشاره به این که تا سال گذشته اعتبارات سهم پرداختی دولت در مدرسه‌سازی نقدی بوده است، تصریح کرد: اعتبارات امسال به صورت اوراق نقدی سه ساله پرداخت شده است.

رخشانی‌مهر با اشاره به رشد ۲ برابری تعهدات خیرین در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال پیش از آن، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۳۳۰۰ میلیارد تومان مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی را داشتیم و در سال جاری نیز تاکنون رقم تعهدات خیرین به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به لزوم تغییر الگوی معماری مدارس اشاره کرد و افزود: این موضوع چند سال است که در سازمان نوسازی مدارس دنبال می‌شود و همایش‌هایی نیز در این رابطه برگزار شده است و طرح‌هایی نیز به مرحله اجرا در آمده است تا از معماری فاخر ایرانی اسلامی در مدارس استفاده شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی ادامه داد: در چهار سال گذشته مدارس خشت و گلی از ادبیات فضا‌های آموزشی کشور حذف شد و موضوع استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی تا حد بسیار خوبی پیش رفت به طوری که در هر منطقه‌ای که زیر ساخت لازم وجود داشت بخاری‌های نفتی را از کلاس‌های درس حذف کردیم. به طور مجموع در بحث استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رخشانی‌مهر با اشاره به مساله وجود مدارس سنگی گفت: این مدارس عمدتا در نواحی عشایری و صعب العبور قرار دارند و جمعیت دانش آموزی آن‌ها نیز کمتر از ۱۵ نفر است با این حال تلاش می‌کنیم شرایط مناسبی برای تحصیل آن‌ها فراهم کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار