کد خبر: 1071091
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
پیرهادی عنوان کرد
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه لغو مصوبه خانه باغ در شورای ششم مطرح نیست، گفت: در شورای ششم بحث اصلاح مصوبه خانه باغ در دستور کار قرار گرفته است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مهدی پیرهادی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال لغو مصوبه خانه باغ و بازگشت به مصوبه قبلی شورا در دوره‌های گذشته یعنی برج باغ‌ها گفت: به هیچ عنوان بحث لغو مصوبه خانه باغ مطرح نیست، بلکه بحث اصلاح این مصوبه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در سطح شهر تهران باغ‌هایی گسسته و پیوسته وجود دارد که دارای درختان انبوه است که قطعاً تمام تلاش شورای اسلامی شهر تهران به خصوص کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری حفظ، صیانت و پاسداشت این نوع باغات است. در این بین، باغاتی در سطح شهر تهران وجود دارد که از لحاظ قوانین بالادستی مشمول تعریف باغ می‌شوند، اما بعضاً در این باغ‌ها حتی یک درخت هم وجود ندارد و فاقد ارزش اکولوژیک هستند.

وی تاکید کرد: ما در تلاش هستیم که مسئله این نوع باغات که فاقد درخت هستند را با یک راهکار بینابینی مرتفع کنیم. یکی از این روش‌ها روش حق انتقال توسعه یا (tdr) است که می‌تواند راهکاری مناسب برای حل مشکل این نوع زمین‌ها باشد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: جزئیات این طرح در حال کارشناسی و پیگیری است که امیدواریم با جمع بندی و نظرخواهی از متخصصین شهری، شهروندان، دیده بانان شهری و سمن‌های محیط زیستی بتوانیم به یک روش بهینه و برد-برد دست پیدا کنیم.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار