کد خبر: 1070840
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
موتورسواران نقابداری که در تاریکی خیابان‌های مشهد، با ضربات قداره‌های ترسناک از شهروندان، زورگیری می‌کردند با هوشیاری نیرو‌های گشت کلانتری آبکوه دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شدند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ دهقان پور رئیس پلیس مشهد روز گذشته درباره ماجرای دستگیری زورگیران خطرناکی که به دلیل شیوه ارتکاب جرم، لقب «خفاش‌های خون‌ریز» را گرفته اند گفت: حدود ساعت ۲۰ شب دوشنبه گذشته، ماموران گشت کلانتری آبکوه مشهد به منظور پیشگیری از وقوع جرم و تامین امنیت شبانه شهروندان، عازم کوچه پس کوچه‌های حوزه استحفاظی شدند تا به صورت محسوس و نامحسوس از اموال مردم محافظت کنند.

در این میان، گروهی از افسران ورزیده با راهنمایی و تدابیر سرهنگ ابراهیم خواجه‌پور (رئیس کلانتری آبکوه) به گشت زنی در بولوار فردوسی پرداختند جایی که به دلیل موقعیت مکانی و تجاری، احتمال حضور برخی مجرمان وجود داشت.

سرهنگ «حسین دهقان پور» افزود: در حالی که نیرو‌های انتظامی منطقه مذکور را زیر چتر اطلاعاتی گرفته بودند و با دقت و تیزبینی هر نوع رفتار مشکوکی را با ظن کارآگاهی بررسی می‌کردند، ناگهان موتورسواران نقابداری را دیدند که در حد فاصل خیابان ثمانه و چهارراه مهدی به صورت چراغ خاموش در کمین عابران پیاده نشسته اند. با مشاهده این صحنه، بی درنگ بی سیم‌های پلیس به کار افتاد و نیرو‌های گشت انتظامی، در حالی موتورسواران نقابدار را به محاصره غیرمحسوس درآوردند که بخشی از پلاک موتورسیکلت آنان نیز بریده شده بود.

مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: دیگر شکی برای ماموران باقی نمانده بود که با یک باند زورگیری یا گوشی قاپی طرف شده اند. به همین دلیل و دقایقی بعد ماموران گشت در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه، در اطراف موتورسیکلت قرار گرفتند به طوری که موتورسواران نقابدار، هیچ راه گریزی نیافتند.

وی با اشاره به بازرسی بدنی از مظنونان مذکور و کشف دو قبضه خنجر وحشتناک، خاطرنشان کرد: ماموران در ادامه بازرسی از راکب موتورسیکلت که گواهی نامه و مدارک مالکیت نداشت، یک دستگاه گوشی تلفن همراه و تعدادی کارت ملی و گواهی نامه‌های مربوط به افراد دیگر نیز به دست آوردند که بررسی‌های مقدماتی از سرقتی بودن آن‌ها حکایت داشت.

سرهنگ دهقان پور خاطرنشان کرد: به همین دلیل دو جوان هوندا سوار که بین ۲۲ تا ۲۴ سال دارند به مقر انتظامی هدایت شدند و مورد بازجویی‌های تخصصی قرار گرفتند.

اما آن‌ها مدعی بودند برای تفریح به منطقه بولوار فردوسی آمده اند و موتورسیکلت مشکی رنگ را نیز از دوستشان به امانت گرفته اند!

این مقام با تجربه انتظامی که با حساسیت ویژه‌ای پرونده‌های جرایم خشن را پیگیری می‌کند در ادامه این ماجرا گفت: استعلام شماره سریال گوشی تلفن همراه j ۵ مشخص کرد که گوشی مذکور حدود ۲ ساعت قبل از جوانی در منطقه قاسم آباد مشهد زورگیری شده است. دقایقی بعد با حضور مال باخته خون آلود در کلانتری راز «زورگیری‌های خطرناک متهمان» برملا شد.

این جوان مال باخته درباره چگونگی وقوع این حادثه هولناک به نیرو‌های انتظامی گفت: ساعت ۵ بعدازظهر و در حالی که هوا تاریک شده بود، من در بولوار دکتر شریعتی منطقه قاسم آباد تردد می‌کردم که ناگهان دو جوان نقابدار سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت هوندای مشکی رنگ بر سرم آوار شدند. یکی از آن‌ها قداره‌ای ترسناک بیرون کشید و از من خواست هرچه دارم به او بدهم! من هم درحالی که وحشت زده بودم از شدت ترس به خودم می‌لرزیدم. او وقتی تعلل مرا دید با چشمانی از حدقه درآمده و چهره‌ای خشمگین، تیغه قداره را بالا برد و به بازوی چپم زد! هنگامی که سوزش جراحت را احساس کردم و فهمیدم زخمی شده ام، گوشی تلفنم را به آن‌ها دادم، ولی یک طرف پلاک موتورسیکلت بریده بود و من از شدت اضطراب نتوانستم شماره‌های آن را یادداشت کنم، اما این سارقان، همان موتورسوارانی هستند که از من زورگیری کردند!

فرمانده انتظامی مشهد همچنین با اشاره به معرفی مال باخته به پزشکی قانونی افزود: زورگیران نقابدار که دیگر چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به ناچار لب به اعتراف گشودند و به زورگیری از جوان مال باخته اقرار کردند.

یکی از متهمان که «احسان» نام دارد در بازجویی‌های تخصصی گفت: من به همراه دوستم «مجید» و برای زورگیری به منطقه قاسم آباد رفتیم و من با چاقو ضربه‌ای به دست این جوان (اشاره به مال باخته) زدم و گوشی تلفنش را سرقت کردم سپس سوار بر موتورسیکلت از محل گریختیم، اما وقتی به بولوار فردوسی آمدیم و قصد داشتیم که یک گوشی دیگر هم سرقت کنیم و بعد به خانه برویم، دستگیر شدیم! اما موتورسیکلت متعلق به یکی دیگر از دوستانمان است و ...

سرهنگ حسین دهقان پور تصریح کرد: با توجه به کشف کارت‌های ملی و گواهی نامه‌های متعلق به دیگران، احتمال می‌رود که سارقان زورگیر جرایم بیشتری مرتکب شده باشند بنابراین بررسی‌های تخصصی در این باره همچنان ادامه دارد.

با توجه به سطح بندی جرایم و این که متهمان مذکور به دلیل شگرد و شیوه خاص سرقت که در تاریکی خیابان‌های مشهد زورگیری می‌کردند و طعمه‌ها را هدف ضربات خنجر قرار می‌دادند، درحالی به «خفاش‌های خون ریز» معروف شده اند که احتمال دارد افراد دیگری نیز در دام این زورگیران خطرناک گرفتار شده باشند بنابراین آنان با صدور دستورات ویژه قضایی در اختیار پلیس قرار دارند و کسانی که با چنین شگردی طعمه زورگیران شده اند، برای شناسایی آن‌ها به کلانتری آبکوه مراجعه کنند.

منبع: روزنامه ایران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار