کد خبر: 1070794
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
ادامه صدرنشینی سپاهان در هفته هفتم لیگ برتر
در حالی دیروز در شروع بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر، سپاهان با برتری مقابل نساجی، به صدرنشینی ادامه داد که پیش از دربی هفته آینده تهران، استقلال در آبادان برابر صنعت نفت، چهارمین تساوی متوالی را کسب کرد و پرسپولیس با یک گل نفت مسجدسلیمان را شکست داد.

در حالی دیروز در شروع بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر، سپاهان با برتری مقابل نساجی، به صدرنشینی ادامه داد که پیش از دربی هفته آینده تهران، استقلال در آبادان برابر صنعت نفت، چهارمین تساوی متوالی را کسب کرد و پرسپولیس با یک گل نفت مسجدسلیمان را شکست داد.
هفته هفتم لیگ برتر فوتبال دیروز با انجام پنج بازی آغاز شد و امروز با انجام سه بازی باقی مانده به پایان می‌رسد. در یکی از بازی‌های دیروز استقلال در حالی در آبادان میهمان صنعت نفت بود که آبی‌ها به دنبال شکستن طلسم تساوی‌های متوالی‌شان در سه هفته اخیر بودند. تاکتیک هجومی‌تر استقلال نسبت به بازی‌های قبلی سبب شد توپ بیشتر در زمین صنعت نفت در چرخش باشد. گل نفتی‌ها در دقیقه ۸ (محمد حنفی) استقلال را یک بر صفر عقب انداخت، هم باعث شد فشار تیم مجیدی برای رسیدن به گل مساوی بیشتر شود.
میدان‌داری هافبک‌های استقلال و برتری آن‌ها در فاز هجومی، روند بازی را یک طرفه کرده بود، به طوری که زردپوشان آبادانی چشم به ضد حمله‌ها برای رسیدن به دروازه استقلال داشتند. با این حال مهاجمان استقلال در روزی که این تیم در خلق موقعیت نسبت به بازی‌های قبلی عملکرد فوق‌العاده‌تری داشت، گل‌نزن و بی‌دقت نشان دادند و تنها یک موقعیت را تبدیل به گل کردند. امیرحسین حسین‌زاده در دقیقه ۳۹ زننده تک‌گل آبی‌ها در این بازی بود تا این مسابقه با تساوی یک – یک تمام شود، آن هم در روزی که ژستد و یامگا دو بازیکن خارجی استقلال هم پس از یک بازی غیبت، در مقابل صنعت نفت نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و در زدن ضربات پایانی ناکام بودند.
البته استقلالی‌ها در بازی دیروز در دو صحنه مشکوک هم در محوطه جریمه نفت معتقد به خطای پنالتی بودند که محمدرضا اکبریان نظر دیگری داشت. تساوی با صنعت نفت، چهارمین تساوی پشت سر هم آبی‌ها بود و آن‌ها یک ماه است که پس از برد یک بر صفر تراکتور در ۸ آبان، نتوانسته‌اند به پیروزی برسند و از ۱۲ امتیاز ممکن تنها ۴ امتیاز را به دست آورده‌اند. ادامه این روند می‌تواند قرار گرفتن استقلال را در جمع مدعیان سخت‌تر کند. استقلال با این تساوی ۱۳ امتیازی شد و در رده سوم جدول قرار گرفت.
فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال در پایان، فرصت‌سوزی مهاجمانش را دلیل تساوی دانست و البته کنایه‌ای هم به داور بازی زد: «فکر می‌کنم ما اندازه شش بازی قبل ایجاد موقعیت کردیم. متأسفانه از فرصت‌های‌مان استفاده نکردیم. نفت با یک ضربه ایستگاهی یک امتیاز از تیم ما گرفت. در کل بچه‌های تیمم تلاش خودشان را کردند و تنها ایراد تیم ما این بود که در زدن ضربات آخر دقت نکردند. داور دو پنالتی برای ما نگرفته که اشکالی ندارد. فکر نمی‌کنم که یک داور دو پنالتی نگیرد، در داوری ما مسئله خیلی مهمی باشد. نگرفتن دو پنالتی در نتیجه بازی که تأثیری ندارد!»
پرسپولیس - نفت مسجدسلیمان دیگر بازی حساس دیروز بود، مسابقه‌ای که به دلیل درخواست یک میلیارد تومانی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی از پرسپولیس و سازمان لیگ فوتبال با تأخیر نیم ساعته و از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شد.
پرسپولیس که با برد هفته گذشته مقابل صنعت نفت، تولد دوباره‌ای در این فصل داشت، مقابل نفت مسجدسلیمان هم به دنبال سه امتیاز بازی خانگی بود تا دوباره با قدرت به جمع مدعیان برگردد. البته پرسپولیسی‌ها کار آسانی برابر مسجدسلیمانی‌ها پیش رو نداشتند و شاگردان فراز کمالوند برخلاف برخی تیم‌های دیگر که در آزادی مقابل پرسپولیس رو به یک بازی دفاعی می‌آورند، یک فوتبال رو به جلو را به نمایش گذاشتند تا جذابیت بازی بیشتر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار