کد خبر: 1070777
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
رسول سنائی‌راد

شهر اصفهان با داشتن بالا‌ترین تعداد شهید در سرانه جمعیتی در کشور، نقش مهمی در انقلاب اسلامی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی داشته‌است که از مبارزه با ضدانقلاب تا دوران دفاع مقدس این نقش بسیار برجسته و تعیین‌کننده بوده است.
کشاورزان شرق اصفهان که در روز‌های گذشته نسبت به کمبود آب اعتراض آرام و مسالمت‌آمیزی در کف خشکیده زایند‌ه‌رود برگزار کردند و پس از ۱۷ روز با صدور بیانیه‌ای، بدون درگیری به آن پایان دادند نیز در زمره همان شهروندانی هستند که در انقلاب و دفاع از نظام، کم نگذاشته‌اند.
از این رو کشاورزان معترض سرانجام با صدور بیانیه‌ای و با امضای شورای میراب‌ها و آب‌بران به تجمع مسالمت‌آمیز خود پایان و اعلام داشتند «اگر تنش‌هایی بین کشاورزان پیش آمد، ناشی از اجرا نشدن مصوبات گذشته و بی‌اعتمادی بود، ولی بیشتر آن‌ها معتقدند باید به دولت جدید و استاندار فعلی فرصت داده شود و اعتماد کرد تا هرچه زودتر این مصوبات اجرایی شود».
همچنین در این بیانیه به رعایت خط قرمز آب شرب در رهاسازی آب نیز اشاره شده که توجه کشاورزان به کمبود آب و اولویت آب شرب میلیون‌ها شهروند اصفهان را نزد کشاورزان معترض نشان می‌دهد.
اما در آستانه توافق نمایندگان کشاورزان با مسئولان دولتی، ناگهان آتش‌سوزی مشکوک در چادر‌های معترضان اتفاق می‌افتد و سر و کله برخی عناصر در حاشیه اجتماع کشاورزان با شعار‌های ساختارشکنانه و ظواهر و رفتاری متفاوت از کشاورزان پیدا می‌شود. با پایان اعتراض کشاورزان و ترک کف زاینده‌رود از سوی کشاورزان، ناگهان این جمعیت میدان‌دار شده و با سردادن شعار‌های ساختارشکنانه، توهین به نیروی انتظامی و حمله به آنان، سعی در ایجاد درگیری، آشوب و بلوا داشته و درمقابل دعوت پلیس به خویشتنداری و اجتناب از خشونت و قانون‌شکنی، رفتاری تهاجمی و خشن اتخاذ و سعی در گسترش آشوب به مناطق دیگر می‌نمایند. در حالی که نمایندگان کشاورزان با اعلام اینکه صرفاً دنبال مطالبات صنفی بوده و هیچ برنامه‌ای برای تداوم اعتراضات نداشته و منتظر اقدام مسئولان برای اجرای توافقات هستند، ناگهان موج درگیری به نقاط دیگر نیز کشیده شده و علاوه بر وارد شدن خسارت به اموال عمومی و حتی خصوصی، چندین نفر از نیرو‌های پلیس با چماق و چاقو مورد حمله قرار گرفته و تأسیسات انتقال آب به یزد مورد تخریب چندباره قرار گرفته و مسیر‌های تردد شهری مسدود و آتش‌سوزی‌هایی در چند نقطه پراکنده صورت می‌گیرد. جالب اینکه نه تنها ظواهر و رفتار اغتشاشگران همخوانی با کشاورزان ندارد از شعار‌های مرتبط با مطالبات صنف کشاورز خبری نیست بلکه در جمع دستگیرشدگان ردپای عناصر شرور کینه‌ای و فرصت‌طلب بسیار پررنگ است و اقدامات خرابکارانه آنان به سرعت مورد توجه و اقبال رسانه‌های ضد انقلاب قرار گرفته و فراخوان به آشوب از سوی این رسانه‌ها تشدید می‌شود. نه تنها سرکرده منافقین و بازمانده دیکتاتوری پهلوی، بلکه وزیر خارجه ترامپ و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز به حمایت از این آشوب‌طلبی‌ها برآمدند که به خوبی ماهیت عناصر آشوبگر و انطباق پیامد‌های آشوب با خواست بیگانگان را نشان می‌دهد. این وقایع که در آستانه مذاکرات وین و همزمان با خط آشوب‌های نقطه‌ای وپراکنده توسط عناصر معاند و دنباله‌روی بیگانه اتفاق می‌افتد، نه تنها مغایر منافع ملی و مصالح نظام به حساب می‌آید، بلکه نوعی جفا و ظلم به کشاورزان معترض و سایر اقشاری است که می‌تواند صدای اعتراض خود را در چارچوب قانون و با شیوه عقلانی و مسالمت‌آمیز به گوش مسئولان برسانند و الگویی دموکراتیک از دیالوگ بین مردم و مسئولان را به نتیجه برسانند.
با وجود اینکه گروهک‌های معاند و برانداز و ارباب‌های آنان تمام توان رسانه‌ای و ظرفیت‌های جنگ روانی خود را برای تحریک و ترغیب به آشوب و آشوبگری به میدان آوردند، اما عدم همراهی مردم و اقدامات هوشمندانه نیرو‌های انتظامی و امنیتی موجب ناکامی خط آشوب بوده است.
عامل اصلی این انزوای آشوب‌طلبان را باید در فهم و بصیرت مردم شریف و نجیب ایران دانست که نه‌تن‌ها به موقعیت سیاسی و شرایط اقتصادی کشور توجه دارد، بلکه ضرورت دادن فرصت به دولت جدید و مشارکت و همکاری برای حل مشکلات را نیز درک کرده و حاضر نیست برای یک دستمال آتش به قیصریه بیندازد.
بخش مهمی از مشکلات فعلی به تحریم‌های ظالمانه و فشار دشمنان برمی‌گردد که امروز خود را ناچار به ادامه مذاکره با جمهوری اسلامی می‌بیند و اینک هرگونه بی‌ثباتی و ناآرامی داخلی ایران را برای خود یک برگ امتیاز و چانه‌زنی سرمیز مذاکره به حساب می‌آورند. البته درامتداد این خط ظالمانه هم گروهک‌های ضد انقلاب و برخی سیاست‌بازان فرصت‌طلبی قرار دارند که برای تسویه‌حساب سیاسی و نیل به اهداف کثیف و حقیرشان، آشوب و بلوا را شیوه‌ای مؤثر می‌دانند.
پیداست در چنین شرایطی باید حساب معترضان را از آشوب‌گران جدا کرده و هر ایرانی وفادار به منافع و غیرت ملی نسبت به حفظ مرزبندی با آشوب و آشوبگری مراقبت و مواظبت نماید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار