کد خبر: 1070675
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
معاون وزیر بهداشت اعلام کرد
معاون بهداشت وزارت بهداشت اقدامات ایران برای جلوگیری از ورود سویه جدید کرونا به کشور را تشریح کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر کمال حیدری درباره آمادگی سیستم بهداشتی و درمانی ایران برای مقابله با جهش جدید کرونا تحت عنوان «اُمیکرون»، گفت: معمولا این سویه‌ها از بیرون از کشور شناسایی شده و وارد می‌شوند و اکنون هم این ویروس جدید از آفریقای جنوبی آغاز شده و در هنگ کنگ، اروپا و ... رد آن پیدا شده است.

وی تاکید کرد: اولین اقدام آنی ما که به وزارت امور خارجه ابلاغ شده است، منع صدور ویزا برای کسانی است که می‌خواهند از این کشور‌های آفریقایی به کشور ما سفر کنند. از طرفی پرواز‌ها هم لغو شده است و کسانی هم که به شکل غیرمستقیم می‌آیند توسط همکاران ما در پایانه‌های مرزی رصد می‌شوند که باید تست PCR داده و در صورت ابتلا، قرنطینه شوند.

او درباره سکانس ژنی جهش جدید ویروس کرونا، ادامه داد: مانند موارد دیگر جهش‌های کرونا تست‌های لازم در اختیار آزمایشگاه‌های مرجع قرار گرفته است و با دستورالعمل و به صورت رندوم، مواردی را رصد می‌کنند که ببینیم این جهش در کشور ما شناسایی می‌شود یا خیر. اقدامات به شکل ویژه در حال انجام است و شخص وزیر بهداشت هم از پایانه مرزی فرودگاه امام خمینی (ره) شخصا بازدید داشتند تا موارد نظارتی به درستی انجام شود.

وی افزود: آخرین جهش کرونا که در آفریقای جنوبی مشاهده شده است، عجیب و غریب است از این بابت که ۳۲ جهش در این سویه جدید مشاهده شده است که سرعت بیماری زایی آن و درمانش را اندکی سخت‌تر می‌کند. آنچه که همکاران ما فعلا موظف بودند همکاری با وزارت خارجه بود که مراوده با کشور‌های آلوده به این سویه جدید را متوقف کنند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار