کد خبر: 1070604
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

شرور سابقه‌دار که متهم است در جریان یک درگیری دوستش را به قتل رسانده به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.
به گزارش جوان، شامگاه ۲۲‌خرداد‌ماه‌سال‌۹۹، مأموران پلیس پایتخت از درگیری خونین در خیابان غفاری جنوبی در شمیران نو باخبر و راهی محل شدند. بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت درگیری بین چند پسر جوان اتفاق افتاده است و در آن درگیری پسر ۳۹‌ساله به نام مسعود زخمی و به بیمارستان الغدیر منتقل شده است.
تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه خبر رسید مسعود بر اثر شدت خونریزی فوت کرده‌است. به این ترتیب پرونده با موضوع قتل عمد در دستور کار قرار گرفت تا اینکه مأموران در روند تحقیقات خود با بررسی دوربین‌های مداربسته دریافتند، عامل قتل پسر جوانی به نام مهران است که در درگیری دسته‌جمعی بعد از پاشیدن گاز اشک‌آور به صورت مقتول روی سینه او نشسته و با عربده‌کشی و ایجاد رعب و وحشت وی را با ضربات چاقو به قتل رسانده‌است.
با به‌دست آمدن این اطلاعات مأموران چند روز بعد از حادثه مهران را شناسایی و بازداشت کردند.
بعد از دستگیری او دیگر متهان نیز شناسایی و بازداشت شدند.
متهمان بعد از انتقال به پلیس‌آگاهی تحت بازجویی قرار گرفتند و مهران با اقرار به قتل در شرح ماجرا گفت: «مقتول چند سال قبل من و چند نفر از دوستانم را کتک زده‌بود به همین خاطر از او کینه داشتم. این کل کل ادامه داشت تا اینکه آخرین بار برایم پیامکی فرستاده بود که در آن مرا تهدید کرده‌بود. همین بهانه‌ای شد تا همراه چند نفر از دوستانم سراغش برویم تا تسویه حساب کنیم.»
متهم ادامه داد: «وقتی با آن‌ها روبه‌رو شدیم فریاد کشیدم چه کسی می‌خواهد مرا بکشد؟ همان موقع یکی از دوستانم که سر خیابان ایستاده‌بود به من گفت مسعود دنبال چاقو بوده است. احتمال می‌دهم قصد درگیری و کشتن ما را دارد. با شنیدن این خبر کنترل اعصابم را از دست دادم و به طرف او رفتم و کار به درگیری کشید.»
متهم در خصوص قتل گفت: «در آن درگیری مسعود و دوستانش به ما حمله کردند. مسعود با شمشیر به دستم زد این شد که برای دفاع از خودم گاز اشک آور را به صورتش پاشیدم. او دستش را جلوی چشمانش گرفت و در یک لحظه روی زمین افتاد. همان جا روی سینه‌اش نشستم و بعد از داد و فریاد چند ضربه به سینه و پهلوی او زدم. وقتی مقتول خونین روی زمین افتاده بود پا به فرار گذاشتم و برای اینکه شناسایی نشوم به کرمانشاه رفتم، اما بی‌فایده بود و چند روز بعد از حادثه خیلی زود از سوی مأموران دستگیر شدم.»
بعد از اقرار‌های متهم دیگر همدستان او نیز با تأیید این اظهارات به شرکت در نزاع دسته‌جمعی منجر به فوت اقرار کردند و گفتند با شمشیر و چاقو در درگیری حضور داشتند، اما ضربه‌ای به مقتول نزده‌اند.
به این ترتیب مهران که دارای چند سابقه کیفری بود این بار به اتهام محارب راهی زندان شد و پرونده در حال کامل شدن بود که متهم در بازجویی‌های بعدی گفت: قتل را قبول دارم، اما قصد وحشت عمومی نداشتم. به این ترتیب متهم از اتهام محاربه تبرئه و پرونده به اتهام قتل عمد به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
به این ترتیب متهم بعد از تعیین شعبه در وقت رسیدگی مقابل هیئت قضایی یکی از شعبات دادگاه از خودش دفاع خواهد کرد. این در حالی است که اولیای‌دم برای وی درخواست قصاص کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار