کد خبر: 1070017
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
نظر علی‌محمد مؤدب درباره درج تصویرش روی بیلبورد‌های پایتخت

اگرچه دوستان تبریک می‌گفتند و خوشحال بودند ولی به نظرم اگر مصرع یا جمله‌ای از عزیزان اهل قلم در کنار تصویرشان درج می‌شد، بهتر بود.
علی‌محمد مؤدب از شاعران کشورمان و مدیر مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب که تصویر او و کتاب‌هایش همزمان با هفته کتاب در سطح شهر گسترده شده است با بیان این مطلب به فارس گفت: اصل کار و توجه به اهالی قلم اتفاق خوبی است و از این محبت دوستان تشکر می‌کنم. فکر می‌کنم باید روی طراحی، بیشتر کار می‌شد، حتی می‌توانست در کنار تصاویر اهالی قلم و عکس‌شان یک سطر شعر یا جمله‌ای از آن‌ها درج شود. اصل همین است، چون کار اهل قلم نوشته‌هایشان است. مهرداد صدقی از نویسندگان کشورمان هم درباره این طرح گفت: با کلیت کار موافقم. به نظرم مثبت است، اما به نکاتی اشاره و جا‌های خالی را مطرح می‌کنم تا در دوره‌های آتی، طرح تکمیل‌تر ارائه شود. نویسنده «آبنبات هل‌دار» با تأکید بر اینکه باز هم می‌گویم ایده جالبی بود، گفت: توجه به مؤلفان آثار واقعاً ارزشمند است، اما این طرح باید طیف وسیعی از نویسندگان را در بر بگیرد و فقط نباید افرادی که به بعضی جریان‌های نشر نزدیک هستند، مطرح شوند. اینطور نباید باشد که با تغییر دولت‌ها، طیف‌های نزدیک به آن‌ها مطرح شوند. این کار مشکل ایجاد می‌کند و در ذهن و دید مخاطب به نویسنده برچسب می‌خورد. این عمل آسیب‌زننده است، از این رو می‌توان طیف نویسنده‌ها را گسترش داد. این مؤلف در ادامه خاطرنشان کرد: بازخورد‌های جالبی گرفتم. دوستانی که مرا می‌شناختند، تبریک گفتند، اما برخی هم گلایه می‌کردند که چرا نام‌های دیگری مطرح نشده است. همه ما روی یک فرش زندگی می‌کنیم، همه کشورمان را دوست داریم و من از هر اتفاقی که وحدت‌زا باشد، استقبال می‌کنم. این کار اتفاق مثبتی بود و می‌تواند مثبت‌تر باشد. بهناز ضرابی‌زاده، نویسنده کتاب «ساجی» درباره نمایش تصویر خود و کتاب‌هایش روی بیلبورد‌های تبلیغاتی اظهار داشت: معتقدم یک شهر فقط جنبه اقتصادی و تجاری ندارد و جنبه‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی نیز باید برجسته و مورد توجه مسئولان باشد. در واقع یک شهر از تمام جوانب باید برای شهروندان فعال و نمود بیرونی داشته باشد.
وی افزود: همیشه عادت کرده‌ایم روی این بیلبورد‌ها تبلیغات اقتصادی ببینیم، اما وقتی کار به حوزه فرهنگ و به تصویر کشیدن فعالیت‌های فرهنگی می‌رسد، متوجه می‌شویم افراد دغدغه‌مند و علاقه‌مند توانسته‌اند کاری بکنند. بنابراین گزارش بیلبورد‌های شهرداری تهران درباره کتاب شاهد یک گاف بزرگ و عجیب هم بود. شهرداری در بنر روز جهانی کتاب به جای تصویر غلامرضا حیدری‌ابهری، نویسنده کتاب «پیامبر و قصه‌هایش»، تصویر غلامرضا حیدری، نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم را انتشار داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار