کد خبر: 1069607
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
دهمین کتابخانه روستایی استان چهارمحال و بختیاری در اورگان شهرستان بروجن به بهره‌برداری رسید.
رحیمی

احمد فرهادی سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دهمین کتابخانه روستایی استان امروز شنبه در اورگان شهرستان بروجن به بهره‌برداری رسید، گفت: برای بازسازی ساختمان و تجهیز این کتابخانه سه میلیارد ریال هزینه شده است.

او افزود: با آغاز فعالیت این کتابخانه مجموع کتابخانه‌های فعال زیرمجموعه این نهاد به ۵۶ باب افزایش یافت.

فرهادی با اشاره به اینکه حق انتفاع ساختمان کتابخانه اورگان از سوی دهیاری این روستا به مدت ۱۰ سال به امور کتابخانه‌های استان واگذار شده است، اضافه کرد: در این کتابخانه علاوه بر خدمات مرتبط با کتاب، برنامه‌های فرهنگی مختلفی نیز برای بهره‌مندی افراد در سنین مختلف اجرایی خواهد شد.

او به خدمات بخش کودک این کتابخانه اشاره کرد و ادامه داد: برپایی جلسات قصه‌گویی، کار با اسباب‌بازی‌های فکری و اجرای برنامه‌هایی برای افزایش‌های مهارتی و اجتماعی کودکان از جمله خدمات این بخش است و مادران نیز می‌توانند از این پس با حضور در برنامه‌های مشاوره‌ای از مطالب ارائه شده در این کارگاه‌ها بهره‌مند شوند.

فرهادی از کتابخانه‌ها به عنوان قرارگاه‌های فرهنگی یاد کرد و اظهار داشت: تلاش خواهد شد با همراهی مسوولان محلی و همکاری مردم تعداد کتابخانه‌های روستایی استان افزایش یابد تا مسیر برای توسعه فرهنگی در مناطق مختلف هموار شود.

نخستین قدم در توسعه همه‌جانبه و پایدار، پرداختن به مقوله فرهنگ است

مسعود ملکی فرماندار بروجن نیز در بخش دیگری از آیین گشایش کتابخانه روستای اورگان به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: افتخار همه مردم ایران زمین این است که بسیجی هستند و اقداماتی، چون راه‌اندازی کتابخانه به عنوان مکان روشنایی‌بخش و دانایی گستر با همت مردمی نیز نشانه‌ای از روحیه و فرهنگ بسیجی به شمار می‌رود.

او افزود: توسعه پایدار جوامع نیازمند آن است که ابتدا به بعد فرهنگی و حفظ و گسترش سنت‌ها و آیین‌های پسندیده و بازمانده از گذشته تاریخی آن جامعه توجه شود تا اثرات آن نیز در دیگر ابعاد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی گسترش یابد.

ملکی اظهار امیدواری کرد، اقدام دهیاری اورگان برای واگذاری ساختمان و همراهی مردمی در راه‌اندازی کتابخانه الگویی برای دیگر روستا‌ها در این امر فرهنگی باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر