کد خبر: 1068143
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان :
آذر کیوان امیرپور گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم در حال انجام است، کلاس‌های درس حضوری دوره متوسطه دوم از ۱۵ آبان‌ماه شروع شده است و زمان بازگشایی مدارس متوسطه اول و دوره ابتدایی از آذرماه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان، آذر کیوان امیرپور در خصوص ارائه فرم خوداظهاری مدارس برای بازگشایی حضوری کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه، اظهار داشت: مدیران مدارس موظف به پرکردن فرم خوداظهاری در سامانه هستند، یک فرم خوداظهاری برای وزارت بهداشت و یک فرم هم برای کسب مجوز آموزش‌ و پرورش وجود دارد تا یک مدرسه برای بازگشایی حضوری کلاس‌های درس همه شرایط را داشته باشد.

وی افزود: شرایط بازگشایی حضوری مدارس تعیین و معیارهای بهداشتی مشخص شده است، مدیر مدرسه باید فرم خوداظهاری را پر کند و بر مبنای مستندات موجود و بازدیدی که صورت می‌گیرد، تأیید می‌شود مدرسه شرایط بازگشایی حضوری مدرسه را دارد که در حال حاضر بازگشایی مدارس متوسطه در استان اصفهان بر مبنای همین فرم خوداظهاری انجام‌گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم در حال انجام است، کلاس‌های درس حضوری دوره متوسطه دوم از ۱۵ آبان‌ماه شروع شده است و زمان بازگشایی مدارس متوسطه اول و دوره ابتدایی از آذرماه خواهد بود.

وی  تصریح کرد: از ۳۹۰ هزار دانش‌آموز متوسطه استان اصفهان حدود ۳۴۸ هزار نفر دوز اول و حدود ۱۸۰ هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

امیرپور در خصوص سیستم گرمایشی و روند تهویه کلاس‌های درس حضوری خاطرنشان کرد: باید جریان هوا برای تهویه کلاس‌های درس وجود داشته باشد و این مورد در پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است که هر نیم ساعت یکبار پنجره‌های کلاس درس حضوری به مدت پنج دقیقه باز شوند و بعد از تهویه هوای کلاس دوباره می‌توانند پنجره‌ها را ببندند تا چرخش هوای کلاس صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در کلاس‌های درس حضوری فاصله‌گذاری دانش‌آموزان با چیدمان صندلی‌ها با فاصله یک متر و نیم رعایت شده است، دانش‌آموزان باید از ماسک استفاده کنند و اگر این شیوه‌نامه‌ها و شرایط بهداشتی را رعایت کنند مشکلی به وجود نمی‌آید.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: بازگشایی مدارس متوسطه اول و دوره ابتدایی مطابق آخرین شیوه‌نامه «۰۶» وزارت بهداشت از ابتدای آذرماه خواهد بود و شیوه‌نامه «۰۷» نیز در حال آماده‌سازی و ابلاغ به استان‌ها است که در این شیوه‌نامه پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌تری برای مدارس وجود دارد و هر زمانی که این شیوه‌نامه به استان اصفهان ابلاغ شود به ادارات نواحی و مناطق آموزش‌وپرورش برای تعیین شرایط جدید به مدارس ابلاغ می‌شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر