آیا هزینه نگهداری خودرو‌های برقی از خودرو‌های بنزینی کمتر است؟
کد خبر: 1067986
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004Tpa
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
داده‌های جدید نشان می‌دهد که نگهداری از یک وسیله نقلیه الکتریکی در سال اول مالکیت می‌تواند گران‌تر از هزینه‌های نگهداری از یک خودرو درون‌سوز یا ICE تمام شود، اما در بلند مدت بسیار ارزان‌تر خواهد بود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: داده‌های منتشر شده توسط وی پردیکت نشان می‌دهد که مالکان خودرو‌های برقی در ایالات متحده به طور متوسط در سه ماه اول خرید خودرو ۱۲۳ دلار و در سال اول ۳۰۶ دلار هزینه می‌کنند. در مقایسه، مالک یک وسیله نقلیه موتور احتراقی جدید، معمولاً در این بازه‌های زمانی به ترتیب ۵۳ و ۱۸۹ دلار خرج می‌کند. با این حال، هزینه‌های مربوط به خودرو‌های برقی با گذشت زمان کم‌تر می‌شود. به طوری که هزینه خدمات در ۳۶ ماه اول به طور متوسط ۵۱۴ دلار در مقایسه با ۷۴۹ دلار برای خودرو‌های احتراقی می‌رسد.

طبق مطالعات وی پردیکت، این تفاوت عمدتاً به دلیل پایین‌تر بودن هزینه‌های نگهداری است، چرا که مالکان خودرو‌های برقی معمولاً در طول سه سال اول مالکیت، مبلغی حدود ۷۷ دلار را صرف تعمیر و نگهداری از خودرو خود می‌کنند. این مبلغ برای خودرو‌های درون‌سوز به ۲۲۸ دلار می‌رسد.

داده‌های این شرکت بیش از ۱۳ میلیون وسیله نقلیه در ۴۰۰ مدل را شامل می‌شود و نتایج بر اساس ۶۵ میلیون درخواست برای خدمات و تعمیراتی است که در مجموع بیش از ۷.۷ میلیارد دلار از آن مربوط به قطعات و ۹.۵ میلیارد دلار از آن مربوط به هزینه نیروی کار می‌شود. محاسبات همچنین شامل تعمیر و نگهداری، تعمیرات برنامه‌ریزی نشده، ضمانت و فراخوان، عیب‌یابی، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، گزینه‌های نصب‌شده در کارخانه، و کمپین‌های خدمات می‌شود.

جیمز دیویس، مدیر اجرایی وی پردیکت به اتونیوز توضیح داد که طبق داده‌ها هزینه‌های تعمیر و نگهداری از یک موتور الکتریکی کم‌تر و نگهداری از آن در بلندمدت به‌طور قابل توجه‌ای ارزان‌تر است و تعمیرات بزرگ نسبت به موتور‌های درون‌سوز در آن کم‌تر مشاهده می‌شود.

این مطالعه همچنین به این نتیجه رسید که هزینه‌های نگهداری خودرو در حال افزایش است. طبق این گزارش، سازندگان معمولاً در سه سال اول ۷۳۱ دلار برای تعمیر و نگهداری خودرو‌های مدل سال ۲۰۱۸ دریافت می‌کنند که نسبت به مدل‌های ۲۰۱۶ افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین مشخص شد که هزینه‌های تعمیر ۴ درصد، هزینه‌های تعمیر و نگهداری ۱۱ درصد و کمپین‌های خدماتی ۳۵ درصد افزایش یافته است.

دیویس افزوده است که در حال حاضر متوسط هزینه یک خودرو الکتریکی می‌تواند دو یا سه برابر بیشتر از یک خودرو درون‌سوز باشد، زیرا تشخیص مشکل و سپس حل آن بیشتر طول می‌کشد. همانطور که می‌دانید، زمانی که تکنسین‌های تولیدکنندگان این موارد را کشف و منتشر کنند و به سایر فناوری‌های خدماتی منتشر شود، انتظار داریم که شاهد کاهش هزینه‌های مربوط به نیروی کار باشیم.

منبع: خودروبانک
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار