کد خبر: 1065600
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
در چهارمحال و بختیاری
معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ هزار و ۴۲۰ نفر از خدمات مشاوره مراکز مشاوره زیرپوشش بهزیستی استان بهره مند شده‌اند.

مهشید سلیمانی معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت سلامت روان در جامعه اظهار داشت: هم اینک ۱۴ مرکز مشاوره تخصصی، ۳۵ مرکز مشاوره عمومی و ۱۵ مرکز مشاوره سلامت روان محلی در استان فعال است.

او افزود: در این مراکز مشاوره تخصصی در زمینه ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، اختلالات جنسی، تحصیلی و تربیتی و در مراکز مشاوره عمومی سلامت روان محلی نیز مسائل روانشناسی و شناختی ارائه می‌شود.

سلیمانی به فعال بودن خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در استان اشاره کرد و گفت: این خط برای ارائه مشاوره به افرادی که امکان حضور در مراکز مشاوره را ندارند در نظر گرفته شده است تا به صورت تلفنی از خدمات مشاوره بهرمند شوند.

او با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۲ هزار و ۳۲۱ مورد تماس با این خط در استان برقرار شد، گفت: بیشترین تماس‌ها در حوزه کودک و نوجوان، مسائل تحصیلی، عاطفی، خانوادگی، روابط بین فردی اضطراب و استرس، افسردگی و مشاجرات خانوادگی و تعارضات با همسر بوده است.

سلیمانی یادآور شد: استرس ناشی از کزونا همه افراد جامعه را درگیر کرده و این امر زمینه روز برخی آسیب‌ها و درگیری‌ها را درخانواده و جامعه افزایش داده است.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اجرای طرح غربالگری کودکان گفت: این طرح با توجه به شیوع کرونا از طریق سامانه غربالگری اضطراب کودکان به نشانی الکترونیکی moshavereh.behzisti.gov.ir انجام می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: والدین برای انجام این تست برای کودکان باید به این سایت مراجعه و با وارد کردن تاریخ تولد و شماره ملی کودکان نسبت به تکمیل کردن پرسشنامه مربوطه اقدام کنند و پس از تکمیل پرسشنامه، نتیجه غربالگری به والدین اعلام خواهد شد.

سلمیانی اظهارداشت: در این طرح در صورتی که کودکان دارای اختلالات اضطراب باشند به مراکز مشاوره و پس از آن به روانپزشک معرفی می‌شوند.

او شایع‌ترین اختلال دوران کودکی را اختلالات اضطرابی عنوان کرد و اظهار داشت: در صورت شناسایی نشدن این اختلال و انجام مداخلات به موقع، این مشکل تا سنین نوجوانی و بزرگسالی نیز ادامه خواهد داشت و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و یا منجر به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر